Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat, Alfa, Lancia - designerské vize studentů

V novém designerském a vývojovém středisku Centro Stile divize Fiat Group Automobiles (Officina 83) proběhlo slavnostní vyhlášení soutěže Design the Italian Way uskutečněné ve spolupráci se osmi největšími a neslavnějšími školami designu.

Při zrození projektu byl přítomen jak tým designerů Centra Stile Fiat, tak zástupci značek Fiat, Lancia a Alfa Romoe a zástupci výroby. Na definici rámcových kritérií pro každou značku se mj. podíleli Luca De Meo (marketingový ředitel koncernu Fiat), Olivier Francois a Antonio Baracelle. Soutěže se zúčastnilo na dvě stovky studentů dvanácti národností ze světových designerských škol – European Institute of Studies, Coventry University of Art and Design, Tokyo Communications Arts, Stroganov State University se sídlem v Moskvě, Ahmedabad National Institute of Design (Indie) a Umea University Insitute of Design (Švédsko).
Studenti byli rozděleni do tří skupin, každá pro jednu značku a společně připravili na sto projektů. Ceny se udělovaly v kategoriích Nejlepší italský design pro Fiat, Alfu Romeo a Lancii, Nejlepší inovace v užití materiálů, Nejlepší vize a Nejlepší celková komunikace.
Zadáním projetu pro značku Fiat bylo vyvinout koncept pro příští model Panda a vytvořit rodinu vozů kolem Grande Punto. Další částí zadání bylo dát vozidlům jasné společné prvky založené na jednoduchosti, dynamice, přátelských pocitech, které charakterizují značku Fiat.
Pro značku Lancia měli studenti za úkol přehodnotit koncept značky jako značky vytříbeného vkusu, šarmu a technologie a vyvinout malý kompaktní automobil pro město a všestranné malé MPV. Zároveň se měli zaměřit na interiér, aby poskytl maximální možnosti personalizace ve shodě s trendy poslední módy.
Pro Alfu Romeo bylo cílem vyvinout velký a všestranný sportovní model, který respektuje nový přístup ke stylu a zároveň splňuje očekávání tradičních zákazníků, dále navrhnout malé energetické vozidlo pro potěšení z jízdy za dostupnou cenu. V interiéru byl kladen důraz na poslední technologické novinky.
Ze všech projektů bylo vybráno 24 finalistů, z nichž porota vybrala vítěze jednotlivých kategorií, jejichž některé výtvory můžete vidět na fotografiích.

ML, 5.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar