Dodge Demon - démonický roadster
Se sportovně stylizovanou studií roadsteru chce na sebe během Ženevského autosalonu upozornit americká značka Dodge. Pomoci ji k tomu má otevřený vůz s ďábelským názvem Demon, jenž míří se mezi etablované roadstery.
Otevřený dvoumístný roadster si klade za cíl konkurovat takovým automobilům jako je Mazda MX 5, Opel GT nebo Saturn Sky. Jeho benzinový motor o objemu 2.4 dosahuje výkonu 174 k při 6000/min a točivého momentu 224 Nm při 4400/min. Sílu na zadní kola přenáší mechanická šestistupňová převodovka.
Demon o rozměrech 3,9 x 1,74 x 1,31 při rozvoru 2,4 m váží necelých 1200 kilogramů. Atraktivní roadster charakterizují velmi krátké převisy vpředu i vzadu, mohutná maska chladiče a široké zadní partie. Dovnitř zapuštěné trojúhelníkové čelní světlomety propůjčí „démonovi“ agresivní výraz, který ještě umocňuje voštinová mřížka nezaměnitelné masky americké značky. Boční nasávací otvory na zadních podbězích zásobují zadní brzdy čerstvým vzduchem. Velké lichoběžníkové zadní svítilny jsou opatřeny moderní LED technikou. Koncept roadsteru dotvářejí 19“ kola z lehkých slitin a ochranné oblouku v hliníkovém dekoru.
Také v interiéru hraje hliník hlavní roli. Stříbrná záře se táhne přes celou středovou konzoli, orámování přístrojové desky, otvory ventilace až k paprskům volantu. Jinak vládne v kokpitu černá barva, počínaje hlavicí řadicí páky až po sportovně tvarovaná sedadla.
JL,14.2.2007
Demon o rozměrech 3,9 x 1,74 x 1,31 při rozvoru 2,4 m váží necelých 1200 kilogramů. Atraktivní roadster charakterizují velmi krátké převisy vpředu i vzadu, mohutná maska chladiče a široké zadní partie. Dovnitř zapuštěné trojúhelníkové čelní světlomety propůjčí „démonovi“ agresivní výraz, který ještě umocňuje voštinová mřížka nezaměnitelné masky americké značky. Boční nasávací otvory na zadních podbězích zásobují zadní brzdy čerstvým vzduchem. Velké lichoběžníkové zadní svítilny jsou opatřeny moderní LED technikou. Koncept roadsteru dotvářejí 19“ kola z lehkých slitin a ochranné oblouku v hliníkovém dekoru.
Také v interiéru hraje hliník hlavní roli. Stříbrná záře se táhne přes celou středovou konzoli, orámování přístrojové desky, otvory ventilace až k paprskům volantu. Jinak vládne v kokpitu černá barva, počínaje hlavicí řadicí páky až po sportovně tvarovaná sedadla.
JL,14.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout