Design Peugeot zná vítěze
Letošní ročník soutěže s tématem „Představte si vůz Peugeot světových velkoměst zítřka“ zaznamenal velký ohlas. Zúčastnilo se jí přes dva a půl tisíce projektů od autorů 95 různých národností.
Letošní ročník soutěže amatérů automobilového designu měl velký ohlas. Příslušné stránky na www.peugeot.com navštívilo 600 000 uživatelů a celosvětově se na různých diskusních fórech objevilo obrovské množství příspěvků a reakcí.
Design Peugeot, první mezinárodní soutěž v oblasti automobilového designu takového rozsahu, přitahuje stále více mladých návrhářů, kteří sní o světě, kde mobilita bude ve službách člověka a zodpovědný přístup k životnímu prostředí samozřejmostí. Hybridní pohon, elektromotor, palivový článek, ale i kompaktnost navržených konceptů jsou řešení použitá mladými návrháři s cílem dosáhnout vyváženého a harmonického spojení mezi strojem a člověkem.
Výsledky
1. cena: Peugeot RD – Carlos Arturo Torres Tovar (Kolumbie, 25 let)
2. cena: Peugeot EGO – Emre Yazici (Turecko, 45 let)
3. cena: OXO – Lou Ke (Čína, 22 let)
Peugeot RD
Koncept Peugeot RD, který funguje na základě vynalézavého kloubového mechanismu, vyniká stabilitou a ovladatelností, s níž se ve městě snadno pohybuje. Jednomístný vůz pohání ekologicky šetrný elektromotor a svému řidiči zprostředkovává jedinečný pocit volnosti – panoramatický výhled, hlasovou podporu řízení nebo systém projekce informací potřebných pro bezpečnou jízdu. Koncept spojuje lehkost tříkolového skútru s jízdním potěšením hatchbacku, přičemž základní přednosti obou způsobů přepravy zůstávají zachovány. Snadno přístupný, odolný a nanejvýš jednoduchý koncept Peugeot RD zapadá do prostředí velkoměst budoucnosti a odpovídá požadavku komplexního řešení městské mobility.
Peugeot EGO
Dostupný, robustní, uživatelsky jednoduchý a v harmonickém souladu s životním prostředím. Ve velkých městech jezdí automobily často obsazeny pouze jednou osobou a koncept EGO byl koncipován právě s ohledem na tuto skutečnost. Vůz, který váží jen čtvrtinu hmotnosti klasického hatchbacku, umožňuje elektrický pohon a lze jej používat bez omezení po celý rok. Díky kompaktnímu tvaru a otevírání dveří, které nezabere žádný další prostor, může vůz parkovat i ve stísněných prostorech. Potřebné informace se zobrazují na čelním skle, které se svine do válce v zadní části vozu a otvor slouží k nastupování a vystupování z vozu. Stejně tak víko zavazadlového prostoru se zasune při otevírání pod podlahu. Řízení se provádí změnou rychlosti rotace kol jednoho nezávisle na druhém, což umožňuje otáčení vozu na místě. Pomocí ovládací páky se s vozem manévruje i kontroluje jeho rychlost.
Peugeot 0X0
Koncept 0X0 je přímým odkazem na číselné označení modelů značky Peugeot. V původním názvu konceptu « x0x » byla podobně jako u standardního označení většiny modelů značky nejdříve 0 použita uprostřed a z obou stran ji na znamení futuristického charakteru vozu obklopovala písmena X. Vzhledem ke zvláštnosti konceptu, který se soustřeďuje kolem os do písmene X, bylo nakonec zvoleno opačné uspořádání číslice 0 a písmene X, čímž vznikla konečná podoba názvu – 0X0. Peugeot 0X0 je ve všech směrech moderní a ekologický vůz s elektrickým pohonem. Jeho hlavní předností je systém kloubového spojení do písmene X, který mu umožňuje zmenšit vnější rozměry při parkování nebo v úzkých uličkách. Vynalézavý systém kol umožňuje boční pohyb a otáčení na místě. Další inovací je použití konzoly Peugeot Phone, s jejíž pomocí může řidič vůz ovládat manuálně nebo automaticky. Funkce Jízda bez stresu dovoluje oběma cestujícím optimalizovat trasu jízdy nebo si jen plně užívat okolní krajinu.
JL, 22.10.2008
Design Peugeot, první mezinárodní soutěž v oblasti automobilového designu takového rozsahu, přitahuje stále více mladých návrhářů, kteří sní o světě, kde mobilita bude ve službách člověka a zodpovědný přístup k životnímu prostředí samozřejmostí. Hybridní pohon, elektromotor, palivový článek, ale i kompaktnost navržených konceptů jsou řešení použitá mladými návrháři s cílem dosáhnout vyváženého a harmonického spojení mezi strojem a člověkem.
Výsledky
1. cena: Peugeot RD – Carlos Arturo Torres Tovar (Kolumbie, 25 let)
2. cena: Peugeot EGO – Emre Yazici (Turecko, 45 let)
3. cena: OXO – Lou Ke (Čína, 22 let)
Peugeot RD
Koncept Peugeot RD, který funguje na základě vynalézavého kloubového mechanismu, vyniká stabilitou a ovladatelností, s níž se ve městě snadno pohybuje. Jednomístný vůz pohání ekologicky šetrný elektromotor a svému řidiči zprostředkovává jedinečný pocit volnosti – panoramatický výhled, hlasovou podporu řízení nebo systém projekce informací potřebných pro bezpečnou jízdu. Koncept spojuje lehkost tříkolového skútru s jízdním potěšením hatchbacku, přičemž základní přednosti obou způsobů přepravy zůstávají zachovány. Snadno přístupný, odolný a nanejvýš jednoduchý koncept Peugeot RD zapadá do prostředí velkoměst budoucnosti a odpovídá požadavku komplexního řešení městské mobility.
Peugeot EGO
Dostupný, robustní, uživatelsky jednoduchý a v harmonickém souladu s životním prostředím. Ve velkých městech jezdí automobily často obsazeny pouze jednou osobou a koncept EGO byl koncipován právě s ohledem na tuto skutečnost. Vůz, který váží jen čtvrtinu hmotnosti klasického hatchbacku, umožňuje elektrický pohon a lze jej používat bez omezení po celý rok. Díky kompaktnímu tvaru a otevírání dveří, které nezabere žádný další prostor, může vůz parkovat i ve stísněných prostorech. Potřebné informace se zobrazují na čelním skle, které se svine do válce v zadní části vozu a otvor slouží k nastupování a vystupování z vozu. Stejně tak víko zavazadlového prostoru se zasune při otevírání pod podlahu. Řízení se provádí změnou rychlosti rotace kol jednoho nezávisle na druhém, což umožňuje otáčení vozu na místě. Pomocí ovládací páky se s vozem manévruje i kontroluje jeho rychlost.
Peugeot 0X0
Koncept 0X0 je přímým odkazem na číselné označení modelů značky Peugeot. V původním názvu konceptu « x0x » byla podobně jako u standardního označení většiny modelů značky nejdříve 0 použita uprostřed a z obou stran ji na znamení futuristického charakteru vozu obklopovala písmena X. Vzhledem ke zvláštnosti konceptu, který se soustřeďuje kolem os do písmene X, bylo nakonec zvoleno opačné uspořádání číslice 0 a písmene X, čímž vznikla konečná podoba názvu – 0X0. Peugeot 0X0 je ve všech směrech moderní a ekologický vůz s elektrickým pohonem. Jeho hlavní předností je systém kloubového spojení do písmene X, který mu umožňuje zmenšit vnější rozměry při parkování nebo v úzkých uličkách. Vynalézavý systém kol umožňuje boční pohyb a otáčení na místě. Další inovací je použití konzoly Peugeot Phone, s jejíž pomocí může řidič vůz ovládat manuálně nebo automaticky. Funkce Jízda bez stresu dovoluje oběma cestujícím optimalizovat trasu jízdy nebo si jen plně užívat okolní krajinu.
JL, 22.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













