Cruise Crosser - vzpomínka na budoucnost
O konceptu Citroën – Cruise Crosser jsme se už krátce zmínili, dnes přinášíme další informace k tomu zajímavému šestikolovému automobilu ve stylu terénního offroadu.
Před pětaosmdesáti lety uskutečnil André Citroën první přejezd Sahary, když v roce 1922 zdolalo pět polopásových Citroënů nehostinný terén na trase z Alžírska do Francouzské západní Afriky.
V letech 1924 a 1931 pak pokračoval zakladatel značky v dalších přejezdech v Africe a Asii expedicemi Croisiére Noir a Croisiére Jaune, a předvídavě tak rozpoznal možný ekonomický, společenský, vědecký a kulturní význam podobných automobilových misí.
Z těchto kořenů také vyrostl současný koncept vozu Cruise Crosser, automobilu pro jakýkoli terén. Vytvořili ho společně ve škole Espera Sbarro a v Citroën Styling na bázi prvního luxusního SUV značky, C-Crosser, jako třínápravovou šestikolku. Tedy s inspirací v obdobném řešení tehdejších polopásových vozidel pro Saharu. Počet náprav a kol umožňuje ideální přenos síly motoru na jakémkoli povrchu, od sněhu, přes písek až po bláto.
Vůz pro offroadové dobrodružství ale také poskytuje značnou dávku jízdního komfortu. Je nepřehlédnutelný pro svou oranžovou barvu i červené ornamenty po stranách, které charakterizují jeho poslání – projet všude, na severu či jihu, na východě či na západě. Dvě první řady sedadel nabízejí dostatek prostoru, ale cestovat lze ještě také ve třetí, odnímatelné řadě. Při jejich vyjmutí se ve voze otevírá rozměrný zavazadlový prostor. Pohodlné nastupování zpříjemní prahy po obou bocích vozidla.
Cruise Crosser má impozantní interiér, jehož hi-tech design umocněný koženými sedadly dokumentuje nejen sportovního ducha automobilu, ale i komfort. Zároveň podtrhuje výkonnost, kvalitu a funkčnost každého detailu. Cestující mají pocit komfortu a bezpečí i na nejkrkolomnějších horských cestách zejména díky možnosti připojení třetí nápravy, která je poháněna elektricky. Řidič má pro případ nouze k dispozici dvojici vyprošťovacích plošin, tvz. Šlapadel, s nimiž přišla už před mnoha lety automobilka Tatra při Rallye Dakar. Navigační systém a DVD přehrávač poskytnou potřebné cestovní pohodlí.
Nový koncept nabízí dokonalé offroadové dobrodružství, ovšem nikoli na úkor přírody a životního prostředí. Vůz disponuje hybridním pohonem kombinujícím dieselový motor s elektrickým a při využití pouze třetí nápravy se stává dokonce vozem s nulovými emisemi. Koncept je důkazem, že auta nemusejí přírodě jen škodit, ale že mohou být i její součástí a doslova s ní splynout.
Jindřich Lasík, 20.3.2007
V letech 1924 a 1931 pak pokračoval zakladatel značky v dalších přejezdech v Africe a Asii expedicemi Croisiére Noir a Croisiére Jaune, a předvídavě tak rozpoznal možný ekonomický, společenský, vědecký a kulturní význam podobných automobilových misí.
Z těchto kořenů také vyrostl současný koncept vozu Cruise Crosser, automobilu pro jakýkoli terén. Vytvořili ho společně ve škole Espera Sbarro a v Citroën Styling na bázi prvního luxusního SUV značky, C-Crosser, jako třínápravovou šestikolku. Tedy s inspirací v obdobném řešení tehdejších polopásových vozidel pro Saharu. Počet náprav a kol umožňuje ideální přenos síly motoru na jakémkoli povrchu, od sněhu, přes písek až po bláto.
Vůz pro offroadové dobrodružství ale také poskytuje značnou dávku jízdního komfortu. Je nepřehlédnutelný pro svou oranžovou barvu i červené ornamenty po stranách, které charakterizují jeho poslání – projet všude, na severu či jihu, na východě či na západě. Dvě první řady sedadel nabízejí dostatek prostoru, ale cestovat lze ještě také ve třetí, odnímatelné řadě. Při jejich vyjmutí se ve voze otevírá rozměrný zavazadlový prostor. Pohodlné nastupování zpříjemní prahy po obou bocích vozidla.
Cruise Crosser má impozantní interiér, jehož hi-tech design umocněný koženými sedadly dokumentuje nejen sportovního ducha automobilu, ale i komfort. Zároveň podtrhuje výkonnost, kvalitu a funkčnost každého detailu. Cestující mají pocit komfortu a bezpečí i na nejkrkolomnějších horských cestách zejména díky možnosti připojení třetí nápravy, která je poháněna elektricky. Řidič má pro případ nouze k dispozici dvojici vyprošťovacích plošin, tvz. Šlapadel, s nimiž přišla už před mnoha lety automobilka Tatra při Rallye Dakar. Navigační systém a DVD přehrávač poskytnou potřebné cestovní pohodlí.
Nový koncept nabízí dokonalé offroadové dobrodružství, ovšem nikoli na úkor přírody a životního prostředí. Vůz disponuje hybridním pohonem kombinujícím dieselový motor s elektrickým a při využití pouze třetí nápravy se stává dokonce vozem s nulovými emisemi. Koncept je důkazem, že auta nemusejí přírodě jen škodit, ale že mohou být i její součástí a doslova s ní splynout.
Jindřich Lasík, 20.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout