Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Tubik - pohled do budoucnosti

Na frankfurtské autosalonu prezentovat Citroën hodně nezvyklý koncept s názvem Tubik. Sice je na světlené roky vzdálen od reality a sériové produkci, ale přesto ukazuje designové prvky nového velkoprostorového vanu francouzského výrobce.

„Tubik nese v sobě duch příštího modelu C8, přestože ale nový C8 takhle nikdy vypadat nebude a v současné době není ani jeho modernizace v plánu,“ říká šéfdesigner Thierry Metroz.
S Tubikem přichází 4,80 metru dlouhý, 2,05 metru vysoký a 2,087 m široký model s devíti variabilními sedadly, které mohou být uspořádány od luxusního prostředí až po ohromnou postel. Pohon obstarává hybridní technologie Hybrid4.
„V Tubikovi vidíme budoucnost vanů, ale jen ne takových, které jen stěží nabídnou více místa než kompaktní vůz, ale opravdu velkoprostorových vanů,“ říká Metroz. Tubik je pro Citroën také odpovědí na měnící se přepravní požadavky. Více zákazníků by chtělo za určitých okolností převézt více než pět osob nebo cestovní čas příjemně strávit.
Mezi vozem Citroën Tubik a prototypy pneumatik Michelin tohoto konceptu je jasná paralela. U obou se spojují vlastnosti, které nemají na první pohled nic společného. Devítimístný útulný vůz, jehož hlavním cílem je zajištění komfortu a jehož styl a funkce se blíží reprezentativnímu modernímu sedanu, nabízí velký prostor bez zvýšení spotřeby paliva.Na všechny výzvy se modelu Tubik podařilo reagovat.
K zomu majáí přispět i prototypy pneumatik Michelin, která snižují spotřebu paliva a vykazují vysokou životnost z hlediska najetých kilometrů. Pneumatika je větší (šířka 235 mm na průměr 22 palců) než ty, s nimiž se setkáváme. Velký průměr a relativně tenký plášť zlepšují jejich aerodynamiku. Díky stejně velkému průměru je rotace pneumatiky při stejné ujeté vzdálenosti menší (než u vyšší pneumatiky). Následkem toho se méně deformuje. Méně se ohřívá, čímž se snižuje potřeba energie. Díky velkému průměru je na plášť zapotřebí větší množství gumy. Díky tomuto nárůstu materiálu, který se bude postupně jízdou opotřebovávat se zvýšil kilometrový potenciál a snížily se provozní náklady.


JL, 19.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar