Citroën Tubik - koncept pro devět
Cílem konceptu Tubik je nabídnout devítimístný vůz, jehož styl a funkce se nezříkají podstaty reprezentativního moderního sedanu. Týmy designérů značky se inspirovaly slavným modelem Citroën Type H, kterému veřejnost přezdívala „TUB“.
Tubik posádce nabízí prostor v duchu „lounge“, jehož cílem je zajištění komfortu a odpočinku. Díky mnoha možnostem modularity sedadel a použitým technologiím (velký polokruhový displej, prostorové ozvučení s vysokým rozlišením,..) se posádka cítí dobře a pohodlně.
Linie konceptu jako by připomínaly model Citroën TUB (Traction Utilitaire Basse) a jeho následovníka Type H, který se stal díky své multifunkčnosti a líbivému stylu jedním z bestsellerů doby (půl milionu vyrobených kusů během třiceti čtyř let výroby). Tubik, který má stejný tvar jako jeho předchůdce, nabízí velké rozměry (šířka: 208 cm; výška 205 cm; délka 480 cm) a vejde se do něj 9 osob.
Přední část, která je oddělena od hlavního celku, připomíná žebrováním vlnitý plech Citroënu Type H a sloupky čelního okna evokují jeho charakteristické hrany.
Kovově šedá barva trupu obklopuje perleťově bílý odstín přední a zadní části, kde se ukrývá spalovací motor (vpředu) a elektrický motor (vzadu) plně hybridního dieselového pohonu. Dveře řidiče se otvírají jako krovky, zatímco po otočení dveří na pravé straně se uvolní celá boční strana. Do zadní části je důmyslně ukryt zavazadlový prostor.
Řidič se po usednutí za volant dostává do ultratechnologického prostoru, který je vymezený tzv. „cyklotronem“, jak mu designéři Citroënu přezdívají. Ten seskupuje v kruhovém prostoru sedadlo, pedály, volant a kruhovou lištu průhledového displeje.
Hlavní pilot je po usednutí do sedadla potaženého plnohodnotnou kůží identifikován pomocí digitálního rozpoznávacího systému. Kolem sebe má všechny informace nutné k jízdě, a to jak v průhledovém displeji ve výši očí, tak na displeji uprostřed volantu. Prostor za sebou kontroluje jak pomocí záběrů z kamery pro snadné couvání, tak z kamery ve zpětných zrcátcích.
Měkká plstěná sedadla, hedvábná opěradla a dveřní panely a kožená podlaha – takový je interiér. Místo oken je použita tzv. mashrabiya, což je prvek z arabské architektury, který slouží k tomu, aby lidé zevnitř viděli ven, ale ne naopak. K výhledu napomáhá i netónované široké panoramatické okno.
Cestující si mohou podle chuti a potřeb upravit polohu všech tří řad sedadel. Aby byl komfort maximální, je každé sedadlo samostatné. Dvě osoby sedící v první řadě se mohou posadit ve směru jízdy, nebo čelem k ostatním. Na prostřední řadu sedadel se vejdou tři lidé, nebo ji lze překlopit do pozice nízkého stolku, dále složit pod poslední řadu a uvolnit tak místo o velikosti téměř 2 m2, nebo ji dokonce úplně rozložit a vytvořit pohodlnou pohovku. V této poslední konfiguraci se z cestujících stávají diváci, kteří mohou v pololežící poloze naplno vychutnávat velkou multimediální obrazovku.
Plně hybridní dieselový pohon zvyšuje dojezd automobilu oproti spalovacímu motoru a v režimu 4x4 poskytuje optimální pohyb (přední náprava je poháněna tepelným a zadní elektrickým motorem).
Tubik je vybaven 22“ koly s pneumatikami „tall & narrow“ s velkou odolností a nízkou spotřebou paliva. Pro lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou využívá odpružení Hydractive. Světlá výška vozu zůstává díky řízení polohy v reálném čase bez ohledu na zatížení vozidla stále stejná. Při vysoké rychlosti se automaticky sníží, čímž se zlepší aerodynamika, a tím pomůže snížit spotřebu a emise.
JL, 5.9.2011
Linie konceptu jako by připomínaly model Citroën TUB (Traction Utilitaire Basse) a jeho následovníka Type H, který se stal díky své multifunkčnosti a líbivému stylu jedním z bestsellerů doby (půl milionu vyrobených kusů během třiceti čtyř let výroby). Tubik, který má stejný tvar jako jeho předchůdce, nabízí velké rozměry (šířka: 208 cm; výška 205 cm; délka 480 cm) a vejde se do něj 9 osob.
Přední část, která je oddělena od hlavního celku, připomíná žebrováním vlnitý plech Citroënu Type H a sloupky čelního okna evokují jeho charakteristické hrany.
Kovově šedá barva trupu obklopuje perleťově bílý odstín přední a zadní části, kde se ukrývá spalovací motor (vpředu) a elektrický motor (vzadu) plně hybridního dieselového pohonu. Dveře řidiče se otvírají jako krovky, zatímco po otočení dveří na pravé straně se uvolní celá boční strana. Do zadní části je důmyslně ukryt zavazadlový prostor.
Řidič se po usednutí za volant dostává do ultratechnologického prostoru, který je vymezený tzv. „cyklotronem“, jak mu designéři Citroënu přezdívají. Ten seskupuje v kruhovém prostoru sedadlo, pedály, volant a kruhovou lištu průhledového displeje.
Hlavní pilot je po usednutí do sedadla potaženého plnohodnotnou kůží identifikován pomocí digitálního rozpoznávacího systému. Kolem sebe má všechny informace nutné k jízdě, a to jak v průhledovém displeji ve výši očí, tak na displeji uprostřed volantu. Prostor za sebou kontroluje jak pomocí záběrů z kamery pro snadné couvání, tak z kamery ve zpětných zrcátcích.
Měkká plstěná sedadla, hedvábná opěradla a dveřní panely a kožená podlaha – takový je interiér. Místo oken je použita tzv. mashrabiya, což je prvek z arabské architektury, který slouží k tomu, aby lidé zevnitř viděli ven, ale ne naopak. K výhledu napomáhá i netónované široké panoramatické okno.
Cestující si mohou podle chuti a potřeb upravit polohu všech tří řad sedadel. Aby byl komfort maximální, je každé sedadlo samostatné. Dvě osoby sedící v první řadě se mohou posadit ve směru jízdy, nebo čelem k ostatním. Na prostřední řadu sedadel se vejdou tři lidé, nebo ji lze překlopit do pozice nízkého stolku, dále složit pod poslední řadu a uvolnit tak místo o velikosti téměř 2 m2, nebo ji dokonce úplně rozložit a vytvořit pohodlnou pohovku. V této poslední konfiguraci se z cestujících stávají diváci, kteří mohou v pololežící poloze naplno vychutnávat velkou multimediální obrazovku.
Plně hybridní dieselový pohon zvyšuje dojezd automobilu oproti spalovacímu motoru a v režimu 4x4 poskytuje optimální pohyb (přední náprava je poháněna tepelným a zadní elektrickým motorem).
Tubik je vybaven 22“ koly s pneumatikami „tall & narrow“ s velkou odolností a nízkou spotřebou paliva. Pro lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou využívá odpružení Hydractive. Světlá výška vozu zůstává díky řízení polohy v reálném čase bez ohledu na zatížení vozidla stále stejná. Při vysoké rychlosti se automaticky sníží, čímž se zlepší aerodynamika, a tím pomůže snížit spotřebu a emise.
JL, 5.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














