Citroën Numéro09 - koncept řady DS
Na pekingském autosalonu představí ve světové premiéře koncept Numéro 9, který je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady, jimiž budou sedan ze segmentu C Premium, SUV a luxusní sedan ze segmentu D.
Koncept Numéro 9, který přichází po modelech Citroën DS3, DS4 a DS5, je novým vyjádřením řady DS, které se inspiruje od tvaru uznávaného pro svou proslulost v historii automobilismu. V sobě snoubí rozměry kupé a kombi. Má protáhlé linie, dlouhou kapotu a velmi nízké posazení (výška 127 cm) na 21“ kolech. Současně nabízí pocity jedinečného komfortu kabiny, k němuž přispívají velkorysé rozměry a střecha rozdělená do tří světelných „šachet“. Vůz je dlouhý 493 cm a široký 194 cm, rozvor je 300 cm
Pro novou čelní stranu je typická maska chladiče, jejíž tvar zvýrazňuje trojrozměrné provedení. Maska chladiče se spojuje s projektory full LED, na jejichž koncích se nachází denní světla (DRL).
V konceptu se kloubí typické výrazné rysy řady DS. Mezi nejnápadnější patří tzv. plovoucí střecha, na které se diskrétně objevuje monogram DS, celek je podtržený chromovanou lištou, dále boční prosklené plochy napojené na zadní okno víka zavazadlového prostoru.
Koncept byl propracovaný do všech detailů tak, aby se zvýšila jeho účinnost (SCx = 0,61): zadní spoiler posiluje efekt fastback, přední sloupky usnadňují proudění vzduchu kolem kabiny, kola s „turbínovými“ prvky napomáhají díky zabudovaným lamelám lepšímu průtoku vzduchu kolem podběhu kol, čímž se snižuje hluk a spotřeba paliva.
Pro hybridní pohon je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Vůz může kombinovat zážehový nebo vznětový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, nabíjené z domácí zásuvky (3,5 h). Model vystavený na autosalonu je vybaven zážehovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm.
Jde o vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV), který umožňuje jízdu v elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.
V případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu spalovacího motoru točivý moment motoru elektrického a vůz tak dosáhne výkonu (295 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne za 5,4 s a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 s.
Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, spalovací přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost.
JL, 16.4.2012
Pro novou čelní stranu je typická maska chladiče, jejíž tvar zvýrazňuje trojrozměrné provedení. Maska chladiče se spojuje s projektory full LED, na jejichž koncích se nachází denní světla (DRL).
V konceptu se kloubí typické výrazné rysy řady DS. Mezi nejnápadnější patří tzv. plovoucí střecha, na které se diskrétně objevuje monogram DS, celek je podtržený chromovanou lištou, dále boční prosklené plochy napojené na zadní okno víka zavazadlového prostoru.
Koncept byl propracovaný do všech detailů tak, aby se zvýšila jeho účinnost (SCx = 0,61): zadní spoiler posiluje efekt fastback, přední sloupky usnadňují proudění vzduchu kolem kabiny, kola s „turbínovými“ prvky napomáhají díky zabudovaným lamelám lepšímu průtoku vzduchu kolem podběhu kol, čímž se snižuje hluk a spotřeba paliva.
Pro hybridní pohon je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Vůz může kombinovat zážehový nebo vznětový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, nabíjené z domácí zásuvky (3,5 h). Model vystavený na autosalonu je vybaven zážehovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm.
Jde o vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV), který umožňuje jízdu v elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.
V případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu spalovacího motoru točivý moment motoru elektrického a vůz tak dosáhne výkonu (295 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne za 5,4 s a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 s.
Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, spalovací přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost.
JL, 16.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












