Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Hypnos - hybrid pro budoucnost

Na pařížském autosalonu odhalil Citroën koncept Hypnos, čímž představil dosud nevídané vyjádření vozu. Pod uhlazenými liniemi crossoveru se ukrývá kreativní technologické vybavení, nabízející skvělé výkony a přitom zajišťuje šetrný přístup k životnímu prostředí.

Koncept Hypnos, využívající hybridní technologii HYmotion4, jen dokazuje jakou péči věnuje Citroën životnímu prostředí a ukazuje jak lze zaručit potěšení z jízdy i vynikající výkon.
Pro dieselový hybridní pohon Hymotion4 je typický elektromotor zabudovaný na zadní nápravě. Tato jednoduchá inovativní konfigurace optimalizuje dynamické chování a pohyblivost a zajišťuje nízkou spotřebu a emise (4,5 l/100 km a 120 g CO2/km). Studie není jen hybridní svou technologií, ale také koncepcí, protože jeho tvary snoubí dynamiku a eleganci sedanu s prostorem crossoveru.
Svou délkou 490 cm, šířkou 217 cm a výškou 158 cm vzbuzuje obdiv. Ze všech jeho tvarů, od výrazného podběhu se 22“ koly přes nápadné linie kapoty až po vysokou linii bočních oken, vyzařuje promyšlená muskulatura.
Proti sobě otevírající se dveře usnadňují nastupování a odhalují vnitřní prostor vozu. Zadní výklopné dveře, které se otevírají v protiběžném úhlu, optimalizují přístup do zavazadlového prostoru..
Velkorysý rozvor (3 m) spojený s netradičním uspořádáním sedadel, která jsou vzájemně předsunuta jedno vůči druhému, poskytuje velký samostatný prostor pro posádku. Nadstandardní přístup ke každému cestujícímu podtrhuje možnost osobně si přizpůsobit své prostředí lamelami tvořící středovou šroubovici, jež se mohou otáčet a ukrývat různé ovladače. Sedadla tvoří řada buněk ve tvaru hranolu, které se mohou nafouknout a vyfouknout dle potřeby a cestujícím zajistit masáž beder a zad.
Před řidičem je umístěný sdružený přístroj ve formě hranolů, které připomínají diamant, na jehož ploškách se zobrazují informace o řízení. Celou přídí se táhne chromovaný rám, jako červená nit, nejprve je do něj zasazen dotykový displej uprostřed konzoly, poté se přemění v ozdobné kryty větráků.
Díky mikrodiodám v rozvodech klimatizace, vyzařuje z větráků jemné měkké světlo, jehož barva se mění podle zvolené teploty. Inovace konceptu se projevuje i v tom, že uživatelům nabízí terapii barvami. Kamera umístěná na stropě zkoumá tvář řidiče a pravidelně měří její antropometrické parametry.
Koncept pohání hybridní dieselový motor HYmotion4, jehož předností je kombinace dieselového 2.0 HDI FAP o výkonu 200 k (147 kW) a točivém momentu 420 Nm a elektromotoru na zadní nápravě, (výkon 50 k, točivý moment 200 Nm).
Vůz může jet v plně elektrickém režimu od 3 do 30 km/h a je vybaven technologií Stop & Start, která při hustém provozu nebo při zastavení přepíná motor do pohotovostního režimu. Tento systém umožňuje nabíjet elektrický motor při režimu 4x4.
Při jízdě na dálnici klesá spotřeba o 20 procent oproti benzinovému motoru. Díky kontrole spotřeby a emisí dosahuje ve smíšeném režimu spotřeby 4,5 l/100 km a CO2 ve výši 120 g/km. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 9,4 s, při rozjetí z 0 je vzdálenost 1000 m dosažena za 31 vteřin.
Hypnos je tak podobně jako další modely vyšší třídy značky Citroen vybaven hydraulickým odpružením třetí generace. Při nízké přilnavosti nebo zrychlení vůz přejde na pohon čtyř kol, kdy elektrický motor pohání zadní a diesel přední kola. Využitím pohonu na všechna kola se zlepší mobilita vozu a řidič může dokonale a bezpečně využít potenciál Hypnosu za všech podmínek přilnavosti.

JL, 21.10.2008




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar