Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Cactus M - vzpomínka na Méhari

Rok po uvedení modelu Cactus představil Citroën na frankfurtském autosalonu s verzí, která má výraznější design a je otevřená okolnímu prostředí. Koncept byl stejně jako ve své době Méhari koncipován jako vůz určený do přírody. Vše je vymyšleno tak, aby se cestující přiblížili okolnímu prostředí a usnadnil se jim život.

Charakter SUV, který se projevil již u vozu C4 Cactus, je u konceptu Cactus M zdůrazněn stylovým zpracováním a specifickými prvky. Díky použití ráfků Tall & Narrow se zvětšil průměr kol a přitom se snížila jejich šířka a zvýšila výška karoserie. Výsledný dojem posilují i specifické podběhy kol.

Spodní část předního i zadního nárazníku a vnější zpětná zrcátka se inspirovala od konceptu Aircross. Tažné zařízení z masivního kovu i zpětná zrcátka vytvářejí dojem ochrany a kvality.

Cactus M má dvoje dlouhé dveře z jednoho kusu lisovaného plastu. Současně se podařilo snížit celkovou hmotnost vozu. Dveře jsou myšleny jako airbumpy a odolají jakémukoliv zacházení, neboť jsou potaženy tepelně tvarovaným materiálem TPU. Tato druhá „kůže“, která pokrývá rovněž ochranné prvky na blatnících, odolává nárazu a poškrábání, ale také slané vodě, písku atd. Na oblouku zadního kufru a na sloupcích čelního skla je opatřen opláštěním z pravého dřeva.

Všechny materiály byly vybrány nebo zpracovány tak, aby se přizpůsobily nebo odolaly vnějším vlivům. Cestující mohou usednout do vozu, aniž by se museli sušit nebo sprchovat, neboť v prostoru pro nohy jsou otvory a sedadla jsou uzpůsobena tak, aby z nich mohla odtékat voda, a jejich materiál je odolný vůči soli; interiér lze dokonce ostříkat hadicí. Zadní boky jsou vykrojené, takže cestující mohou na sedadla ve 2. řadě nastupovat jen tak, že překročí rám konstrukce vozu.


Cactus M v sobě spojuje systém Grip Control a kola Tall & Narrow, díky čemuž se může se dostat z nejobtížnějšího terénu a vyjet do nejstrmějších svahů.
Látková střecha je umístěna ve dvojitém dnu kufru a ručně ji lze upevnit na auto. Pomocí inovativního systému nafouknutí se napne. Proud vzduchu nafoukne tři profily, které udrží střechu v optimální poloze. Proud vzduchu pohání kompresor umístěný v zadní části vozu.

Zadní lavice umožňuje díky důmyslnému systému překlápění prodloužit zavazadlový prostor, jehož spodní část víka se otevře a vytvoří se lehací prostor pro dvě osoby.


Citroën 21.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar