Citroën pro offroad
Konceptem C–Buggy ukazuje Citroën, jak si asi představuje malé offroady příštích let. Auto s originální stavbou a kvalitním provedením podvozku včetně pohonu 4x4 i motoru se vyznačuje dynamickými i ladnými křivkami. K jeho základním rysům patří praktičnost a funkčnost.
Karoserie dvoumístného vozu zaujme otevřenou stavbou, která postrádá střechu a čelní sklo. Cestující se nacházejí v přímém kontaktu s proudícím vzduchem kolem karoserie a veškerým okolím. Místo klasických bočních dveří najdeme otevřený prostor. Cílem bylo přinést cestujícím působivý vizuální zážitek v přímém kontaktu s okolní přírodou. Výřezy v boku karoserie o rozměrech 3,45 x 1,91 x 1,34 metru umožňují spolu s nízkými prahy snadné nastupování.
Základní informace má řidič přímo před očima, neboť kontrolní ukazatelé jsou umístěny na volantu. Přístrojový štít s moderní grafikou obsahuje rychloměr, otáčkoměr, palivoměr a kontrolky. Před spolujezdcem je umístěn kompas.
Digitální stereopřehrávač s Bluetooth technologií našel místo před řadicí pákou a je napojený na reproduktory pod přístrojovou deskou. Cestující mohou poslouchat audiosystém v automobilu, nebo si jej vzít s sebou na výpravy.
Ačkoliv pohled na samotnou karoserii připomíná lesklou skořápku brouka, interiér vozu je překvapivě světlý, luxusní a funkční. Citrónově žluté pracoviště řidiče s kůží na přístrojové desce, výplních dveří a sedadlech, ladí s kovovým leskem karoserie.
Studie využívá stálý pohon všech kol včetně zadního samosvorného diferenciálu a je poháněná zážehovým čtyřválcem 1.6 o výkonu 155 koní při 8000/min. Na 17" kolech si dobře poradí i s terénními překážkami a nabízí slušnou úroveň jízdní stability.
Předností je nízká pohotovostní hmotnost 850 kg, která s pohonem 4x4 dobře zúročuje výkon motoru, jež se odráží ve výborné jízdní dynamice.
Obě sedadla jsou vybavena speciálními bezpečnostními pásy a airbagy, prostor pro posádku obklopuje ochranný rám. Tyto prvky spolu s ručními madly a tuhou karoserií zajišťují maximální bezpečnost bez ohledu na podmínky jízdy. V prostoru pro nohy se nachází centrální zátka pro snadný odtok vody a čištění automobilu. Vstupní prahy a rohožky se strukturou plástve poskytují jak silnou přilnavost, tak účinné očištění podrážek bot.
Jindřich Lasík, 26.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout