Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Citroën pro offroad

Konceptem C–Buggy ukazuje Citroën, jak si asi představuje malé offroady příštích let. Auto s originální stavbou a kvalitním provedením podvozku včetně pohonu 4x4 i motoru se vyznačuje dynamickými i ladnými křivkami. K jeho základním rysům patří praktičnost a funkčnost.

 

C-Buggy se vyznačuje schopností dostat se i do těžko přístupných míst, zaměřuje se hlavně na milovníky svobody a dobrodružství. Vhodně tak doplňuje model C-AirPlay, určený především do města.

Karoserie dvoumístného vozu zaujme otevřenou stavbou, která postrádá střechu a čelní sklo. Cestující se nacházejí v přímém kontaktu s proudícím vzduchem kolem karoserie a veškerým okolím. Místo klasických bočních dveří najdeme otevřený prostor. Cílem bylo přinést cestujícím působivý vizuální zážitek v přímém kontaktu s okolní přírodou. Výřezy v boku karoserie o rozměrech 3,45 x 1,91 x 1,34 metru umožňují spolu s nízkými prahy snadné nastupování.

Základní informace má řidič přímo před očima, neboť kontrolní ukazatelé jsou umístěny na volantu. Přístrojový štít s moderní grafikou obsahuje rychloměr, otáčkoměr, palivoměr a kontrolky. Před spolujezdcem je umístěn kompas.

Digitální stereopřehrávač s Bluetooth technologií našel místo před řadicí pákou a je napojený na reproduktory pod přístrojovou deskou. Cestující mohou poslouchat audiosystém v automobilu, nebo si jej vzít s sebou na výpravy.

Ačkoliv pohled na samotnou karoserii připomíná lesklou skořápku brouka, interiér vozu je překvapivě světlý, luxusní a funkční. Citrónově žluté pracoviště řidiče s kůží na přístrojové desce, výplních dveří a sedadlech, ladí s kovovým leskem karoserie.

Studie využívá stálý pohon všech kol včetně zadního samosvorného diferenciálu a je poháněná zážehovým čtyřválcem 1.6 o výkonu 155 koní při 8000/min. Na 17" kolech si dobře poradí i s terénními překážkami a nabízí slušnou úroveň jízdní stability.

Předností je nízká pohotovostní hmotnost 850 kg, která s pohonem 4x4 dobře zúročuje výkon motoru, jež se odráží ve výborné jízdní dynamice.

Obě sedadla jsou vybavena speciálními bezpečnostními pásy a airbagy, prostor pro posádku obklopuje ochranný rám. Tyto prvky spolu s ručními madly a tuhou karoserií zajišťují maximální bezpečnost  bez ohledu na podmínky jízdy. V prostoru pro nohy se nachází centrální zátka pro snadný odtok vody a čištění automobilu. Vstupní prahy a rohožky se strukturou plástve poskytují jak silnou přilnavost, tak účinné očištění podrážek bot.

 

Jindřich Lasík, 26.5.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar