Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Metropolis - hybrid pro maximální luxus

U příležitosti Ženevského autosalonu Citroën odhalil evropské veřejnosti nový koncept Metropolis, sedan elegantního vzhledu a harmonických tvarů, který je výsledkem práce mezinárodního designerského týmu Citroënu, který působí již od roku 2008 v Šanghaji.

Metropolis, který představuje skutečné umělecké dílo, přináší do světa Kreativní technologie luxus a šarm. Historie značky Citroën je totiž protkaná nadstandardními vozy, které již 90 let ovlivňují automobilový vývoj. Za karoserií sedanu, která je u tohoto segmentu v Číně nevyhnutelná, skrývá vůz vizi kreativního luxusu, jenž vyzařuje z jeho velikosti (530 x 200 x 140 cm).
Vnější styl je impozantní a zároveň elegantní, zahalen do měňavé laku jemného odstínu „Pearl Silk“, jehož intenzita se mění podle osvětlení. Chromovaná lišta v horní části bočních oken pokračuje dozadu, a prodlužuje tak kabinu, aniž by to bylo na úkor soukromí cestujících na zadních sedadlech. Z masky chladiče s velmi propracovaným designem vyzařuje výkonnost vozu. Štíhlé světlomety, které ho obklopují dodávají přirozenou autoritu.
U zadní části konceptu se podařilo sladit šířku a stabilitu, a přitom zachovat sevřený aerodynamický tvar. K plynulému stylu přispívá konkávní okno zadního víka v kombinaci s tvarem zavazadlového prostoru, do něhož je zabudovaný aktivní spoiler.
Vůz chce svým hybridním plug-in pohonem najít rovnováhu mezi odpovědností vůči městskému prostředí a snahou dosáhnout potěšení z jízdy. Je vybaven odpružením Hydractive, které umožňuje naplno využívat dynamické vlastnosti.
Díky hybridnímu plug-in pohonu se pohybuje různým způsobem:

> pouze v elektrickém režimu (při startování, ve městě při nižší rychlosti a zpomalování): díky elektrickému motoru o trvalém výkonu 55 k (40 kW), který se může zvýšit na 95 k (70 kW).

> pouze ve spalovacím režimu (při stabilní rychlosti na silnici nebo dálnici, jakmile motor dosáhne optimálního výkonu). Benzínový motor V6 o objemu 2,0 l poskytuje výkon 272 k (200 kW) a točivý moment 375 Nm.

> v kombinaci obou motorů:
• během zrychlování pro nárůst výkonu (funkce „overboost“), kterým se dosahuje maximálního výkonu 460 k (345 kW) a točivého momentu 430 N m;
• v režimu 4x4, pokud to vyžaduje přilnavost povrchu vozovky.

Ve srovnání s klasickým pohonem s podobnými výkony (motor V8 4.0) se podařilo snížit emise CO2 na méně než pětinu (70 g/km, při spotřebě 2,6 l/100 km).


JL, 4.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar