Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Chevrolet WTCC Ultra - dieselový speciál

Plně funkční studie WTCC Ultra je předobrazem nové generace závodních vozů Chevrolet, designovou ikonou, která však nemusí ve všech detailech odpovídat aktuálním regulím mistrovství světa cestovních vozů WTCC. V Paříži však byla vystavena pouze maketa.

 

V souladu s ofenzívou vznětových motorů značky Chevrolet pohání studii WTCC Ultra čtyřválcový turbodiesel 2.0 o výkonu 139 kW/190 k. V základní verzi se čtyřventilový agregát s přímým vstřikem „common-rail" a s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek objevuje v modelu Captiva a na jaře 2007 se s ním počítá i pro model Epica.

Prototyp má vpředu i vzadu sofistikované nezávislé zavěšení McPherson. Dolní rameno předních kol tvoří trojúhelníkový závěs, vzadu jsou dvě příčná a jedno podélné rameno. 

Využitím lehkých materiálů se podařilo udržet hmotnost na nízké úrovni. Karosérie je vyrobená ze skelných a uhlíkatých vláken, podlaha, přední a zadní spoiler z uhlíkového kompozitu.

Vedle ploché spodní části vozu a spoilerů patří k významným aerodynamickým prvkům také zadní difuzor, zvyšující přítlak k vozovce.

U studie posunuli designeři přední okno dopředu, čímž umocnili agresivitu předních partií. Výhodou řešení je optické zkrácení předního převisu karoserie. Široký rozchod propůjčuje vozu optickou stabilitu, všechny linie a plochy jsou navrženy tak, aby vyzařovaly pohybovou energii.

V zájmu příznivého rozložení hmotnosti sedí řidič co nejvíce vzadu a nízko. Všechny ovládací prvky jsou umístěné ergonomicky včetně řadicí páky sekvenční převodovky. Více dozadu posunutý, než je běžné, je volant, který na dvou displejích poskytuje řidiči všechny potřebné údaje. Hlavní kruhový displej informuje o zařazeném rychlostním stupni, rychlosti jízdy, teplotách, stavu kapalin a rozdělení brzdné síly. Ovládá se čtyřmi tlačítky na volantu. Druhý displej, umístněný na vrcholu věnce volantu, informuje o optimálním okamžiku pro přeřazení.

Promyšleně tvarovaný rám sedadla a jeho čalounění podpírá tělo řidiče a zaručuje mu veškerý komfort. Sedadlo je vyrobené z uhlíkatého kompozitu, čalounění je z polyuretanu. Na celém voze nelze najít  žádné logo nebo nápis pouze vyražený - všechny jsou vytepané, vyfrézované, nebo odlité.

Vnější design je dílem společnosti GM Holden, kde vznikl také první model, v Austrálii byl navržen také komplexně (digitálně) také interiér. Samotný výstavní exponát postavila japonská firma YDS, která už předtím „postavila na kola" studie Chevrolet T2X a S3X. Za Evropu ke zdaru díla přispěla kromě GM Europe Engineering i společnost RML (Ray Mallock Limited), technický partner týmu Chevrolet ve světovém šampionátu WTCC. Kdy se s novým Chevroletem setkáme na závodních okruzích zatím výrobce nehovoří.

 

Stručné technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1991 cm³

Výkon: 190 (139 kW)

Rozměry: 4324 x 1906 x 1569 (vč. spoileru)

Rozvor: 2650 mm

Rozchod kol: 1685/1670 mm

 

Jindřich Lasík, 12.10.2006

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar