Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

BMW si připomnělo Mille Miglia

U příležitosti veteránské Mille Miglia Storico představil BMW studii, která však nemá být pouhou vzpomínkou na BMNW 328 Mille Miglia Touring Coupe, ale hlavně skloubit dohromady „technické vymoženosti“ dneška s „perspektivou budoucnosti“.

 

Designově má studie evokovat sportovní roadster BMW 328 a jediné vítězství značky BMW ve slavném závodě Mille Miglia. V roce 1940 zvítězila se speciálně karosovaným modelem 328 dvojice Huschke von Hanstein a Walter Bäumer, úspěch podtrhli třetím místem ještě Brudes a Roese. Klasické roadstery 328 se tohoto závodu z Brescie do Říma a zpátky zúčastnily již před tím.

Technický základ můžeme vystopovat v modelu Z4 M Roadster a pokud jde o interiér, při jeho ztvárnění měli designéři opravdu volnou ruku a nemuseli brát ohled ani na realizaci ani na náklady.

Ale vraťme se k designu, který svými tvary doslova vyráží dech především extrémně dlouhou kapotou motoru typickou pro sportovní automobily 30. let, zaoblenými předními podběhy kol, hodně dozadu posazenou kabinou s děleným čelním oknem. Kvůli lepší aerodynamice zakrývají zadní blatníky takřka celou svou plochou  20" kola s pneumatikami 254/40. Karoserie proudnicového tvaru je zhotovena z materiálu CFK, vyztuženého uhlíkovými vlákny a lakovaná v barvě „čistého stříbra".

Výhled na závodní trať umožňují pouze úzký pás předních a bočních oken, konkurenci za zády lze pozorovat jen malým průzorem. Robustnost a dravost vyzařuje mohutná příď s úzkými a protaženými „bavoráckými" ledvinami a oblými LED světlomety. LED technologii najdeme také v pásu brzdových svítilen.

 Přístup do kokpitu je dosti složitý a vyžaduje přímo akrobatickou zdatnost. Studie totiž nemá dveře, což odůvodňuje BMW vyšší torzní tuhostí a nižší hmotností.

Uvnitř očekává cestující pravá ocel, hovězí kůže a tkanina lycra, stejně jako zcela nový koncept interiéru. Spáry a obrysy přebírají v podstatě funkčnost, mohou sloužit například jako odkládací prostory. BMW zároveň upustilo od ozdobných kroužků, rámečků a dekoračních lišt. Nápisy, loga a symboly jsou vypáleny laserem přímo do kovu.

 Jako nejvhodnější se pro studii Mille Miglia ukázal model Z4 M Roadster, jehož podvozek je o 23 cm delší, 14 cm širší a 4 cm nižší. Zážehový řadový šestiválec 3.2 s výkonem 343 k a točivým momentem 365 N.m při 4900/min zůstal zachován.

Takhle tedy by asi vypadal závodní automobil, pokud by se Mille Miglia jezdila v současnosti. Celá studie v retro stylu byla zhotovena ručně a i přes spojení historie s budoucností nebude mít žádné zákazníky, neboť do sériové produkce se asi těžko někdy dostane. Ale jako výstavní exponát je úchvatná.

 

Jindřich Lasík, 15.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar