BMW si připomnělo Mille Miglia
U příležitosti veteránské Mille Miglia Storico představil BMW studii, která však nemá být pouhou vzpomínkou na BMNW 328 Mille Miglia Touring Coupe, ale hlavně skloubit dohromady „technické vymoženosti“ dneška s „perspektivou budoucnosti“.
Technický základ můžeme vystopovat v modelu Z4 M Roadster a pokud jde o interiér, při jeho ztvárnění měli designéři opravdu volnou ruku a nemuseli brát ohled ani na realizaci ani na náklady.
Ale vraťme se k designu, který svými tvary doslova vyráží dech především extrémně dlouhou kapotou motoru typickou pro sportovní automobily 30. let, zaoblenými předními podběhy kol, hodně dozadu posazenou kabinou s děleným čelním oknem. Kvůli lepší aerodynamice zakrývají zadní blatníky takřka celou svou plochou 20" kola s pneumatikami 254/40. Karoserie proudnicového tvaru je zhotovena z materiálu CFK, vyztuženého uhlíkovými vlákny a lakovaná v barvě „čistého stříbra".
Výhled na závodní trať umožňují pouze úzký pás předních a bočních oken, konkurenci za zády lze pozorovat jen malým průzorem. Robustnost a dravost vyzařuje mohutná příď s úzkými a protaženými „bavoráckými" ledvinami a oblými LED světlomety. LED technologii najdeme také v pásu brzdových svítilen.
Přístup do kokpitu je dosti složitý a vyžaduje přímo akrobatickou zdatnost. Studie totiž nemá dveře, což odůvodňuje BMW vyšší torzní tuhostí a nižší hmotností.
Uvnitř očekává cestující pravá ocel, hovězí kůže a tkanina lycra, stejně jako zcela nový koncept interiéru. Spáry a obrysy přebírají v podstatě funkčnost, mohou sloužit například jako odkládací prostory. BMW zároveň upustilo od ozdobných kroužků, rámečků a dekoračních lišt. Nápisy, loga a symboly jsou vypáleny laserem přímo do kovu.
Jako nejvhodnější se pro studii Mille Miglia ukázal model Z4 M Roadster, jehož podvozek je o 23 cm delší, 14 cm širší a 4 cm nižší. Zážehový řadový šestiválec 3.2 s výkonem 343 k a točivým momentem 365 N.m při 4900/min zůstal zachován.
Takhle tedy by asi vypadal závodní automobil, pokud by se Mille Miglia jezdila v současnosti. Celá studie v retro stylu byla zhotovena ručně a i přes spojení historie s budoucností nebude mít žádné zákazníky, neboť do sériové produkce se asi těžko někdy dostane. Ale jako výstavní exponát je úchvatná.
Jindřich Lasík, 15.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout