BMW X6 - klasika a hybrid
Kdo chce jezdit v SUV, ale nechce se zříci milovaného kupé, ten by mohl v budoucnu sáhnout po BMW X6. Koncept vystavený na IAA slavil hned dvojnásobnou premiéru. Jednak jako studie blízká sériové podobě, jednak jako hybrid.
Nové BMW X6, crossover z kategorie SAV (Sports Activity Vehicle) kombinuje v sobě prvky z terénního modelu X5 a čtyřdveřového sportovního kupé. Svými rozměry – délka 4,88 m, šířka 1,98 m a rozvor 2,93 m je o něco větší než X5, ale s výškou 1,70 m má dva centimetry pod míru. Robustní tvary zdůrazňují mohutná spodní část s nápadnými podběhy, 21“ kola a jasně tvarované prahy, stejně jako okenní linie. Siluetu vozu ohraničují na bocích zadní svítilny ve tvaru L. Spodní část charakterizují mohutné nárazníky s ochranným krytem podvozku a integrovanou dvojitou koncovkou výfuku.
Ochranný kryt je také dobře patrný vpředu, kde upoutají pohled čtyři velké otvory nasávání vzduchu, klasické dvojité světlomety s denním světlem a typické ledviny BMW. Vytvarovaná kapota motoru dává tušit, že se pod ní bude zřejmě ukrývat některá z výkonnějších pohonných jednotek používaných v BMW X5. Jaké to budou, o tom zatím výrobce mlčí. Naopak jisté je, že vůz bude vybaven osvědčeným pohonem všech kol iDrive se systémem Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu neprobíhá pouze mezi přední a zadní nápravou, ale i mezi levým a pravým kolem.
BMW X6 hybrid
Zatímco o BMW X6 zatím automobilka mnoho informací neposkytla, tak v případě modelu X6 Concept Active Hybrid byla sdílnější. Od svého protějšku se pozná modifikovanými tvary, jako jsou nové nárazníky, nová kapota motoru nebo střešní lišty.
U tohoto modelu došlo ke spojení benzinového motoru se dvěma elektromotory. V důsledku integrace dvourežimové aktivní převodovky jsou prostřednictvím elektrické podpory realizovány dva provozní režimy. Jeden pro rozjezd a nízkou rychlost, druhý pro vyšší rychlost. Aktivní převodovka vychází z bezestupňové CVT, která je doplněná o pevné převodové poměry. Pokud vůz jede výhradně na elektrický pohon, potom se vysune zadní ochrana podvozku, zakryje koncovky výfuku a rozsvítí se odpovídají osvětlení na karosérii, signalizující ostatním účastníkům provozu, že vůz jede bez emisí. Energii získávají elektromotory z výkonných akumulátorů, jejichž napájení přebírá podle provozní situace jeden ze dvou elektromotorů, při brzdění působí jako generátor.
ML, 3.10.2007
Ochranný kryt je také dobře patrný vpředu, kde upoutají pohled čtyři velké otvory nasávání vzduchu, klasické dvojité světlomety s denním světlem a typické ledviny BMW. Vytvarovaná kapota motoru dává tušit, že se pod ní bude zřejmě ukrývat některá z výkonnějších pohonných jednotek používaných v BMW X5. Jaké to budou, o tom zatím výrobce mlčí. Naopak jisté je, že vůz bude vybaven osvědčeným pohonem všech kol iDrive se systémem Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu neprobíhá pouze mezi přední a zadní nápravou, ale i mezi levým a pravým kolem.
BMW X6 hybrid
Zatímco o BMW X6 zatím automobilka mnoho informací neposkytla, tak v případě modelu X6 Concept Active Hybrid byla sdílnější. Od svého protějšku se pozná modifikovanými tvary, jako jsou nové nárazníky, nová kapota motoru nebo střešní lišty.
U tohoto modelu došlo ke spojení benzinového motoru se dvěma elektromotory. V důsledku integrace dvourežimové aktivní převodovky jsou prostřednictvím elektrické podpory realizovány dva provozní režimy. Jeden pro rozjezd a nízkou rychlost, druhý pro vyšší rychlost. Aktivní převodovka vychází z bezestupňové CVT, která je doplněná o pevné převodové poměry. Pokud vůz jede výhradně na elektrický pohon, potom se vysune zadní ochrana podvozku, zakryje koncovky výfuku a rozsvítí se odpovídají osvětlení na karosérii, signalizující ostatním účastníkům provozu, že vůz jede bez emisí. Energii získávají elektromotory z výkonných akumulátorů, jejichž napájení přebírá podle provozní situace jeden ze dvou elektromotorů, při brzdění působí jako generátor.
ML, 3.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










