Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW Concept X6 - první Sports Activity Coupé

Kategorií Sports Activity Vehicle (SAV) vytvořilo BMW vysoce inovativní a módní segment a nyní nastal čas pro další nový koncept: Sports Activity Coupé, který kombinuje eleganci a dynamická linie střechy s typickými prvky modelů BMW X.

BMW Concept X6 upoutá spojením designérských a koncepčních prvků. Vůz spojuje čtyři boční dveře a dynamický tvar střechy jako u kupé s vysokými prahy a robustnosti, jež odkazuje na technologie inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive a nového systému Dynamic Performance Control.
Přídi studie dominují stylistické prvky, které symbolizují dynamickou orientaci. Z profilu se vyznačuje elegancí, zatímco krátký přední převis zdůrazňuje dynamiku a dlouhý zadní převis karoserie zase vyzdvihuje délku a celkovou vyváženost. Linie dlouhé kapoty přecházejí plynule a jemně do elegantně vzhůru stoupajících sloupků A, kabina je posunuta dál dozadu a linie střechy klesá bez přerušení již od sloupků B, což v kombinaci s klínovitou linií pontonu vytváří nízké a téměř ploché boční prosklení.
Oblouk střechy plynule ústí do zadního spoileru, jehož linie se zvedá vzhůru, což optimalizuje aerodynamické kvality vozu a vytváří tvar klasického kupé.
Kromě vysoko posazené spodní linky bočních oken, velkých podběhů a těžiště umístěného viditelně ve středu vozu je to zejména osobitá a intenzivní interakce konvexních a konkávních ploch, svalnatých bočních prahů se stupátky z odvrtávaného hliníku pod dveřmi a robustních ochranných hliníkových prvků spodní části přídě a zádě.
Novinkou pro prožití nových dimenzí jízdní dynamiky je Dynamic Performance Control, slavící světovou premiéru. Tento řídicí systém pohonného ústrojí a podvozku v kombinaci s pohonem všech kol BMW xDrive poskytuje jedinečnou úroveň jízdní stability v každé situaci.
Systém Dynamic Performance Control, který je integrován do diferenciálu zadní nápravy, rozloží za každé jízdní situace sílu motoru podle potřeby k jednotlivým zadním kolům. Protože dokáže měnit velikost točivého momentu každého ze zadních kol podle dané situace, je systém DPC schopen nejen vozidlo stabilizovat při akceleraci, ale také zvyšovat rychlost v zatáčkách či zvětšovat trakci na špatném povrchu.
Jakmile systém zaregistruje možnou přetáčivost nebo nedotáčivost vozu, změní rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola tak, aby byla zajištěna dokonalá stabilita, dynamická trakce a pohyb vozidla vpřed. Tímto způsobem zlepšuje jízdní stabilitu při všech rychlostech. Tato inovace v oblasti podvozku a hnacího ústrojí zajišťuje nejen bezpečnou trakci při rozjezdu a přesné řízení při vjezdu do zatáčky, ale také vyšší příčné zrychlení a optimální směrovou stabilitu při výjezdu ze zatáčky pod plynem.
Představením studie BMW Concept X6 mnichovská automobilka dokazuje svoji mimořádnou schopnost ve vývoji koncepcí. Studie ukazuje, jak by mohla být řada modelů BMW X rozšířena o další exkluzivní verzi. Zároveň dokumentuje možnost zažít sportovní výkony typické pro BMW. ¨
BMW Concept X6 nelze porovnávat s žádným jiným v současnosti vyráběným sériovým vozem a svým extravagantním vzhledem a proporcemi ukazuje lákavé horizonty pro budoucnost.

ML, 23.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar