BMW Concept X1 rozšíří segment SAV
Firma BMW stála u zrodu segmentu Sports Activity Vehicle (SAV), což ukazuje, že jde o značku, která má s vývojem těchto vozů značné zkušenosti. Ostatně pozici vedoucí značky v této oblasti si BMW drží od roku 1999, kdy představila první generaci BMW X5.
Stejně jako u modelů řady X, rovněž s modelem Concept X1 značka BMW představuje novou koncepci automobilu spojujícího praktičnost, agilitu, a to jak na klasických silnicích, tak mimo ně. Nový koncept je prvním vozem Sports Activity Vehicle (SAV). BMW svoji rodinu modelů X neustále rozšiřuje, jak ukázala premiéra BMW X6 z počátku roku 2008, díky svému designu a sportovnímu projevu je prvním vozem Sports Activity Coupé.
Celosvětový úspěch a obliba X modelů BMW nejsou založeny pouze na výjimečné koncepci, ale také na implementaci vlastností typických pro všechny BMW.
BMW Concept X1 odhalí nové možnosti modelů X. Jediný prémiový vůz své velikosti a zaměření na jednu stranu disponuje typickými vlastnostmi ostatních modelů X, avšak současně je interpretuje zcela originálním způsobem a designem, typickými pro BMW. Sériová verze vycházející z konceptu spatří světlo světa během jednoho roku. Značka BMW již mnohokrát dokázala, jak působivě dokáže své typické vlastnosti přenášet do nových segmentů. Nový BMW Concept X1 je toho dalším důkazem. Přestože je svými rozměry menší než X6, X5 a X3, je na pohled zřejmé, že patří do rodiny X.
Vytváří segment kompaktních prémiových automobilů se zvýšeným podvozkem, který je svými rozměry předurčen k pohybu po městě a současně dokáže svým majitelům nabídnout svobodu při jejich aktivním životním stylu.
Svojí délkou 4457 mm je o 108 mm kratší než X3, rozvor činí 2760 mm. Pětidveřová karoserie se zadní výklopnou stěnou je zárukou potřebné prostornosti. Pozornosti neunikla ani praktičnost prostoru pro posádku.
Má všechny typické rysy designu X modelů BMW, jako spojení majestátních ledvin tvořících masku chladiče, dvojitých kulatých světlometů s výrazným ohraničením shora, hranatých výřezů blatníků, černých plastových spodních částí prahů a lemů blatníků.
Mohutnost vozu zajišťuje nejen respekt budící rozměr samotných ledvin, ale také jejich svislé žebrování s velkými rozestupy. Nezaměnitelné jsou rovněž bílé horizontální kryty horní části světlometů.
Velmi neotřelými a pokrokovými prvky designu jsou trojrozměrnými prolisy zvýrazněné vnější okraje hlavních světlometů i zadních skupinových svítilen. Podobný efekt je použit také pro zvětšení působivosti tvaru zadního D sloupku.
Robustní charakter zdůrazňuje ochrana spodní části vozu, jež tvoří významný designérský prvek přední části.
Tvar zadního D sloupku, který je moderní interpretací typického vykrojení označovaného „Hofmeister kick“, je zvýrazněn trojrozměrně působícím prolisem věrně kopírujícím jeho tvar.
Dalším z prvků charakteristických pro modely X jsou 19“ kola s desetipaprskovým designem, lakovaná dvojicí odstínů, což je dalším výrazem městského a současně sportovního charakteru.
Stejně jako vpředu, tak i vzadu je typickým rysem designu stříbrná ochrana spodku vozu, která se objevuje ve spodní části zadního nárazníku a opticky jej rozšiřuje. Zadní skupinové svítilny mají typický tvar písmene L a disponují moderními technologiemi. V noci zaujme design skupinových svítilen, které se prezentují světelnými proužky tvořenými LED diodami, jež plynule přecházejí do boků vozu a zajišťují, že BMW Concept X1 je nesmírně působivým vozem také v noci.
JL, 6.9.2008
Celosvětový úspěch a obliba X modelů BMW nejsou založeny pouze na výjimečné koncepci, ale také na implementaci vlastností typických pro všechny BMW.
BMW Concept X1 odhalí nové možnosti modelů X. Jediný prémiový vůz své velikosti a zaměření na jednu stranu disponuje typickými vlastnostmi ostatních modelů X, avšak současně je interpretuje zcela originálním způsobem a designem, typickými pro BMW. Sériová verze vycházející z konceptu spatří světlo světa během jednoho roku. Značka BMW již mnohokrát dokázala, jak působivě dokáže své typické vlastnosti přenášet do nových segmentů. Nový BMW Concept X1 je toho dalším důkazem. Přestože je svými rozměry menší než X6, X5 a X3, je na pohled zřejmé, že patří do rodiny X.
Vytváří segment kompaktních prémiových automobilů se zvýšeným podvozkem, který je svými rozměry předurčen k pohybu po městě a současně dokáže svým majitelům nabídnout svobodu při jejich aktivním životním stylu.
Svojí délkou 4457 mm je o 108 mm kratší než X3, rozvor činí 2760 mm. Pětidveřová karoserie se zadní výklopnou stěnou je zárukou potřebné prostornosti. Pozornosti neunikla ani praktičnost prostoru pro posádku.
Má všechny typické rysy designu X modelů BMW, jako spojení majestátních ledvin tvořících masku chladiče, dvojitých kulatých světlometů s výrazným ohraničením shora, hranatých výřezů blatníků, černých plastových spodních částí prahů a lemů blatníků.
Mohutnost vozu zajišťuje nejen respekt budící rozměr samotných ledvin, ale také jejich svislé žebrování s velkými rozestupy. Nezaměnitelné jsou rovněž bílé horizontální kryty horní části světlometů.
Velmi neotřelými a pokrokovými prvky designu jsou trojrozměrnými prolisy zvýrazněné vnější okraje hlavních světlometů i zadních skupinových svítilen. Podobný efekt je použit také pro zvětšení působivosti tvaru zadního D sloupku.
Robustní charakter zdůrazňuje ochrana spodní části vozu, jež tvoří významný designérský prvek přední části.
Tvar zadního D sloupku, který je moderní interpretací typického vykrojení označovaného „Hofmeister kick“, je zvýrazněn trojrozměrně působícím prolisem věrně kopírujícím jeho tvar.
Dalším z prvků charakteristických pro modely X jsou 19“ kola s desetipaprskovým designem, lakovaná dvojicí odstínů, což je dalším výrazem městského a současně sportovního charakteru.
Stejně jako vpředu, tak i vzadu je typickým rysem designu stříbrná ochrana spodku vozu, která se objevuje ve spodní části zadního nárazníku a opticky jej rozšiřuje. Zadní skupinové svítilny mají typický tvar písmene L a disponují moderními technologiemi. V noci zaujme design skupinových svítilen, které se prezentují světelnými proužky tvořenými LED diodami, jež plynule přecházejí do boků vozu a zajišťují, že BMW Concept X1 je nesmírně působivým vozem také v noci.
JL, 6.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













