BMW Concept Gran Coupé - vrchol designu
Na exkluzivní akci nazvané Design Night v rámci pekingského autosalonu, nechalo BMW nahlédnout na nejnovější směr svého designérského stylu a mj. odhalilo designérskou studii čtyřdveřového kupé s působivými proporcemi – BMW Concept Gran Coupé.
Vzhled je moderní interpretací typických hodnot značky a kombinuje v sobě nezaměnitelnou dynamiku s nadčasovou elegancí. Současně je zřejmé, že dynamické čtyřdveřové kupé, které BMW představilo v roce 2007 prostřednictvím studie Concept CS, se v novém konceptu posunuje o kus dál.
Představený koncept se vyznačuje všemi typickými znaky kupé BMW, mezi něž patří zejména velký rozvor náprav, dlouhá kapota motoru s liniemi směřujícími k masce chladiče, vzad posunutý interiér, nízká silueta, jemně splývající linie střechy a krátký přední převis.
Studií BMW jako první německý výrobce představuje vizi čtyřdveřového exkluzivního vozu Gran Turismo s nezaměnitelnými rysy výkonného sportovního vozu.
Malá výška, značná šířka a proporce klasického kupé dodávají automobilu dynamický náboj. Přední části dominuje dvojice ledvin typické masky chladiče. Dalšími typickými rysy přední části jsou např. světlomety se světelnými diodami, ale také spodní otvory pro vstup chladicího vzduchu.
Sportovně nízký profil vozu je zajištěn i jeho výškou atakující hranici 1,4 metru, čímž je téměř o 100 mm nižší než stávající BMW řady 5.
Specifické proporce vytváří klesající střecha, jež ladí s opticky mírně negativním řešením přídě, které je pro BMW typické. Nízkou siluetu vozu vytváří také specificky masivní provedení prahů, jež koresponduje s opticky nízkými bočními okny. Samozřejmě nechybí ani dynamické zahnutí bočních oken v zadní části – tzv. Hofmeisterknick, tradiční rys designu všech vozů BMW. Vůz má bezrámová okna, navržená tak, aby plynule přecházela do středního B-sloupku. Tím vzniká jednolitá plocha evokující propracovanost a prémiový charakter celého vozu.
Při pohledu zezadu nelze přehlédnout optické souznění zadních skupinových svítilen a koncovek výfuku. Svítilny s dvojicí světelných pruhů ve tvaru písmene L ladí s ostatními liniemi zadní části a vytvářejí působivý celek. Specifickým detailem svědčícím o důmyslné promyšlenosti celého konceptu je např. třetí brzdové světlo tvořené světelnými diodami, umístěné v okraji střechy nad horní hranou zadního skla. Sportovní a dynamický styl studie dokreslují také masivní zadní blatníky.
Přehlédnout nelze ani kola, která se vyznačují dlouhými paprsky, zasahujícími až hluboko k náboji a vytvářejícími působivý trojrozměrný efekt.
Designérská studie BMW Concept Gran Coupé působí jako jednolitá socha. Tohoto efektu bylo dosaženo jedinečnou kombinací konvexních a konkávních ploch po celém obvodu karoserie. Právě na důmyslně řešených zlomech karoserie se zcela cíleně láme světlo, které automobil specificky modeluje. Aby nic nerušilo čisté linie konceptu, jsou např. vnější zpětná zrcátka připevněna na tenkých držácích vycházejících ze spodní linie bočních oken.
Studie je dalším vývojem klasického designérského stylu BMW, aplikovaného na tradiční sedany. Čtyřdveřový vůz nezaujme jen jednotlivými zvýrazněnými detaily, ale celkovou souhrou a součinností jednotlivých celků.
Představený koncept se vyznačuje všemi typickými znaky kupé BMW, mezi něž patří zejména velký rozvor náprav, dlouhá kapota motoru s liniemi směřujícími k masce chladiče, vzad posunutý interiér, nízká silueta, jemně splývající linie střechy a krátký přední převis.
Studií BMW jako první německý výrobce představuje vizi čtyřdveřového exkluzivního vozu Gran Turismo s nezaměnitelnými rysy výkonného sportovního vozu.
Malá výška, značná šířka a proporce klasického kupé dodávají automobilu dynamický náboj. Přední části dominuje dvojice ledvin typické masky chladiče. Dalšími typickými rysy přední části jsou např. světlomety se světelnými diodami, ale také spodní otvory pro vstup chladicího vzduchu.
Sportovně nízký profil vozu je zajištěn i jeho výškou atakující hranici 1,4 metru, čímž je téměř o 100 mm nižší než stávající BMW řady 5.
Specifické proporce vytváří klesající střecha, jež ladí s opticky mírně negativním řešením přídě, které je pro BMW typické. Nízkou siluetu vozu vytváří také specificky masivní provedení prahů, jež koresponduje s opticky nízkými bočními okny. Samozřejmě nechybí ani dynamické zahnutí bočních oken v zadní části – tzv. Hofmeisterknick, tradiční rys designu všech vozů BMW. Vůz má bezrámová okna, navržená tak, aby plynule přecházela do středního B-sloupku. Tím vzniká jednolitá plocha evokující propracovanost a prémiový charakter celého vozu.
Při pohledu zezadu nelze přehlédnout optické souznění zadních skupinových svítilen a koncovek výfuku. Svítilny s dvojicí světelných pruhů ve tvaru písmene L ladí s ostatními liniemi zadní části a vytvářejí působivý celek. Specifickým detailem svědčícím o důmyslné promyšlenosti celého konceptu je např. třetí brzdové světlo tvořené světelnými diodami, umístěné v okraji střechy nad horní hranou zadního skla. Sportovní a dynamický styl studie dokreslují také masivní zadní blatníky.
Přehlédnout nelze ani kola, která se vyznačují dlouhými paprsky, zasahujícími až hluboko k náboji a vytvářejícími působivý trojrozměrný efekt.
Designérská studie BMW Concept Gran Coupé působí jako jednolitá socha. Tohoto efektu bylo dosaženo jedinečnou kombinací konvexních a konkávních ploch po celém obvodu karoserie. Právě na důmyslně řešených zlomech karoserie se zcela cíleně láme světlo, které automobil specificky modeluje. Aby nic nerušilo čisté linie konceptu, jsou např. vnější zpětná zrcátka připevněna na tenkých držácích vycházejících ze spodní linie bočních oken.
Studie je dalším vývojem klasického designérského stylu BMW, aplikovaného na tradiční sedany. Čtyřdveřový vůz nezaujme jen jednotlivými zvýrazněnými detaily, ale celkovou souhrou a součinností jednotlivých celků.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











