BMW 5 Gran Turismo - koncept pro nový segment
Představením konceptu BMW řady 5 Gran Turismo, který určuje směr dalšího vývoje, vytváří mnichovská automobilka nový tržní segment, jímž obohacuje pro vozy BMW tak typickou radost z jízdy o nový aspekt a přenáší jedinečný styl značky BMW na další druh vozidla.
Jako v případě BMW X5, prvního vozu SAV (Sports Activity Vehicle) na světě, a BMW řady 1, dodnes jediného prémiového kompaktu s pohonem zadních kol, vyvíjí firma BMW díky inovační síle nové a progresivní segmenty trhu.
Koncept BMW řady 5 Gran Turismo je interpretací vozu PAS (Progressive Activity Sedan) v segmentu vyšší střední třídy, postavenou na základě sériové techniky, a ukazuje rozšíření BMW řady 5 o novou, doplňkovou automobilovou koncepci. Poprvé kombinuje vzhled prestižního sedanu, moderního vozu SAV a klasického automobilu Gran Turismo.
Jak již název napovídá, je koncept ideálním vozem pro rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti, ale zážitky z jízdy nabízí také v každodenním provozu.
Interiér kombinuje prostornost, luxus a výběr kvalitních materiálů. Čtyři dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Design přístrojové desky, orientovaný na řidiče, opět v typickém stylu BMW, dává najevo sportovní výkon, zatímco mírně zvýšená poloha sedadel je předpokladem pro dokonalé ovládání vozidla.
Zadní sedadla lze umístit do mnoha různých poloh, aby si cestující mohli přizpůsobit jak prostor pro nohy, tak i sklon opěradla. Prostor pro hlavu je prakticky stejný jako v BMW X5. V závislosti na prioritách řidiče a spolujezdců může prostor pro nohy na zadních sedadlech dosáhnout úrovně řady 7, nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru 430 l na velikost řady 5 Touring.
Jedinečná variabilita je mj. dána zadními sedadly, která jsou v podélném směru posuvná v rozsahu až 100 mm. Další možností je individuální seřizování sklonu opěradel. Posunutím zadních sedadel do přední krajní polohy a otevřením dělicí stěny vzroste objem na 570 litrů.
Po sklopení opěradel zadních sedadel a dělicí stěny mohou cestující nakládat do zavazadlového prostoru velké a neskladné předměty. Se složenou pevnou přepážkou se objem zvětší na 1650 litrů.
Zadní opěradla se sklápějí elektricky tlačítkem na boční stěně zavazadlového prostoru. Dělicí stěna se po odjištění sklopí na opěradla zadních sedadel. Ještě větší variabilitu nabízí možnost sklopit opěradla zadních sedadel individuálně. Za tím účelem je zadní dělicí stěna rozdělena na dvě části, které se sklápějí s opěradly podle aktuálních potřeb.
Ozdobná lišta, jež prochází v oblouku celou šířkou přístrojové desky, přechází do výplní dveří. Všechny povrchy interiéru jsou potaženy kvalitní přírodní kůží. Povrchy na sedadlech a loketních opěrkách ve dveřích pak bílou kůží v odstínu Glacier White. Chladná a elegantní barva zvláštním způsobem zdůrazňuje velkorysý pocit luxusu a prostoru.
Mimořádný dojem luxusu posilují autentické materiály v podobě leštěných kovových prvků, vyfrézovaných z jednoho kusu materiálu, a speciálních keramických prvků. Kvalita zpracování interiéru je patrná z ozdobných obkladů z masivního dřeva se zapuštěnými kovovými ozdobnými prvkami.
Přístrojovou desku tvoří barevný displej o vysokém rozlišení s technologií Black panel, a čtyřmi kruhovými přístroji v klasickém stylu sportovních vozů a funkční displeje navigačního a diagnostického systému vozu.
Technologie Black panel zajišťuje precizní a současně technicistní vzhled přístrojů a displejů. Ve vypnutém stavu vytváří celý panel homogenní černý povrch. Kontrolní displej systému iDrive je integrován uprostřed přístrojové desky jako volně stojící prvek.
Design karoserie se vyznačuje vyvážeností mezi inovacemi a tradicemi. Koncepční vůz působí na první pohled jako pravé BMW. Celkový vzhled exteriéru dává najevo, že jedinečný automobil rozšiřuje portfolio modelů BMW.
Koncept BMW řady 5 Gran Turismo zapadá vnějšími rozměry mezi řadu 7 a různé modely SAV. Svou délkou 4998 mm se řadí ve výrobním programu na druhé místo za sportovní sedany řady 7, zatímco jeho výšku 1555 mm výrazně převyšují modely BMW X.
Charakteristický vzhled definují zejména proporce vozu, dlouhá kapota motoru, dlouhý rozvor a kabina posunutá dozadu. Dynamický a sportovní charakter je kombinován s inovativními prvky, zvýrazňujíci kvality nového konceptu. Linie střechy ve stylu kupé je protažena do zadního spoileru a účinně tak vyjadřuje sportovní eleganci vozu Gran Turismo.
Příď konceptu charakterizuje nízká maska chladiče s ledvinkami, velký otvor pro náporový vzduch a typické dvojité kulaté světlomety. Maska chladiče je mírně nakloněna dopředu. Zatímco velikost masky chladiče ukazuje značné požadavky motoru na přívod chladicího vzduchu, mohutný prolis uprostřed kapoty zdůrazňuje výkon a sílu motoru.
Linie střechy plynule klesá a končí v zadním spoileru, čímž se typický prvek moderního kupé přenáší na čtyřdveřový automobil. Koncept BMW řady 5 Gran Turismo má vpředu i vzadu bezrámové dveře. Velké a rozšířené podběhy kol symbolizují sportovní potenciál vozu s 21“ ráfky z lehkých slitin, které se vyznačují elegancí exkluzivního trojrozměrného designu.
Dalším prvkem ze světa sportovních vozů je malá výška karoserie nad předními koly – přední blatníky jsou obzvlášť nízké a dlouhé.
Sportovní výraz zadní části je vytvořen optickým zamaskováním nízko umístěné spodní nakládací hrany zavazadlového prostoru. Na první pohled působí, jako by víko kufru začínalo těsně pod spodní hranou zadních skupinových svítilen.
Pro manipulaci se zavazadly lze zadní víko otevřít úplně nebo jen do úrovně zadního okna. Je-li otočena vzhůru pouze spodní část, mohou cestující nakládat zavazadla jako u sedanu, přičemž mají výhodu nižší nakládací hrany. V tomto případě se otvírá jen zavazadlový prostor. Potřeba otevřít kompletní výklopné víko, sahající až nad horní okraj zadního okna, vyvstává pouze při nakládání velkých a neskladných předmětů.
Pro vozy BMW typické zadní svítilny ve tvaru písmene L jsou u konceptu nově interpretovány dvěma hlavními světlenými proužky, jež v plynulém ohybu vedou až do boků vozu, a v noci zdůrazňují celkovou šířku. Zadní svítilny s diodami LED poskytují homogenní osvětlení, které je ještě jasnější při aktivaci brzdových světel a směrových ukazatelů.
Představením konceptu BMW řady 5 Gran Turismo automobilka BMW znovu dokazuje svoji mimořádnou schopnost vyvíjet inovativní koncepty vozidel. Nejúspěšnější výrobce prémiových vozů na světě tím reaguje na výzvy, které přinášejí nové potřeby individuální mobility.
JL, 16.2.2009
Koncept BMW řady 5 Gran Turismo je interpretací vozu PAS (Progressive Activity Sedan) v segmentu vyšší střední třídy, postavenou na základě sériové techniky, a ukazuje rozšíření BMW řady 5 o novou, doplňkovou automobilovou koncepci. Poprvé kombinuje vzhled prestižního sedanu, moderního vozu SAV a klasického automobilu Gran Turismo.
Jak již název napovídá, je koncept ideálním vozem pro rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti, ale zážitky z jízdy nabízí také v každodenním provozu.
Interiér kombinuje prostornost, luxus a výběr kvalitních materiálů. Čtyři dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Design přístrojové desky, orientovaný na řidiče, opět v typickém stylu BMW, dává najevo sportovní výkon, zatímco mírně zvýšená poloha sedadel je předpokladem pro dokonalé ovládání vozidla.
Zadní sedadla lze umístit do mnoha různých poloh, aby si cestující mohli přizpůsobit jak prostor pro nohy, tak i sklon opěradla. Prostor pro hlavu je prakticky stejný jako v BMW X5. V závislosti na prioritách řidiče a spolujezdců může prostor pro nohy na zadních sedadlech dosáhnout úrovně řady 7, nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru 430 l na velikost řady 5 Touring.
Jedinečná variabilita je mj. dána zadními sedadly, která jsou v podélném směru posuvná v rozsahu až 100 mm. Další možností je individuální seřizování sklonu opěradel. Posunutím zadních sedadel do přední krajní polohy a otevřením dělicí stěny vzroste objem na 570 litrů.
Po sklopení opěradel zadních sedadel a dělicí stěny mohou cestující nakládat do zavazadlového prostoru velké a neskladné předměty. Se složenou pevnou přepážkou se objem zvětší na 1650 litrů.
Zadní opěradla se sklápějí elektricky tlačítkem na boční stěně zavazadlového prostoru. Dělicí stěna se po odjištění sklopí na opěradla zadních sedadel. Ještě větší variabilitu nabízí možnost sklopit opěradla zadních sedadel individuálně. Za tím účelem je zadní dělicí stěna rozdělena na dvě části, které se sklápějí s opěradly podle aktuálních potřeb.
Ozdobná lišta, jež prochází v oblouku celou šířkou přístrojové desky, přechází do výplní dveří. Všechny povrchy interiéru jsou potaženy kvalitní přírodní kůží. Povrchy na sedadlech a loketních opěrkách ve dveřích pak bílou kůží v odstínu Glacier White. Chladná a elegantní barva zvláštním způsobem zdůrazňuje velkorysý pocit luxusu a prostoru.
Mimořádný dojem luxusu posilují autentické materiály v podobě leštěných kovových prvků, vyfrézovaných z jednoho kusu materiálu, a speciálních keramických prvků. Kvalita zpracování interiéru je patrná z ozdobných obkladů z masivního dřeva se zapuštěnými kovovými ozdobnými prvkami.
Přístrojovou desku tvoří barevný displej o vysokém rozlišení s technologií Black panel, a čtyřmi kruhovými přístroji v klasickém stylu sportovních vozů a funkční displeje navigačního a diagnostického systému vozu.
Technologie Black panel zajišťuje precizní a současně technicistní vzhled přístrojů a displejů. Ve vypnutém stavu vytváří celý panel homogenní černý povrch. Kontrolní displej systému iDrive je integrován uprostřed přístrojové desky jako volně stojící prvek.
Design karoserie se vyznačuje vyvážeností mezi inovacemi a tradicemi. Koncepční vůz působí na první pohled jako pravé BMW. Celkový vzhled exteriéru dává najevo, že jedinečný automobil rozšiřuje portfolio modelů BMW.
Koncept BMW řady 5 Gran Turismo zapadá vnějšími rozměry mezi řadu 7 a různé modely SAV. Svou délkou 4998 mm se řadí ve výrobním programu na druhé místo za sportovní sedany řady 7, zatímco jeho výšku 1555 mm výrazně převyšují modely BMW X.
Charakteristický vzhled definují zejména proporce vozu, dlouhá kapota motoru, dlouhý rozvor a kabina posunutá dozadu. Dynamický a sportovní charakter je kombinován s inovativními prvky, zvýrazňujíci kvality nového konceptu. Linie střechy ve stylu kupé je protažena do zadního spoileru a účinně tak vyjadřuje sportovní eleganci vozu Gran Turismo.
Příď konceptu charakterizuje nízká maska chladiče s ledvinkami, velký otvor pro náporový vzduch a typické dvojité kulaté světlomety. Maska chladiče je mírně nakloněna dopředu. Zatímco velikost masky chladiče ukazuje značné požadavky motoru na přívod chladicího vzduchu, mohutný prolis uprostřed kapoty zdůrazňuje výkon a sílu motoru.
Linie střechy plynule klesá a končí v zadním spoileru, čímž se typický prvek moderního kupé přenáší na čtyřdveřový automobil. Koncept BMW řady 5 Gran Turismo má vpředu i vzadu bezrámové dveře. Velké a rozšířené podběhy kol symbolizují sportovní potenciál vozu s 21“ ráfky z lehkých slitin, které se vyznačují elegancí exkluzivního trojrozměrného designu.
Dalším prvkem ze světa sportovních vozů je malá výška karoserie nad předními koly – přední blatníky jsou obzvlášť nízké a dlouhé.
Sportovní výraz zadní části je vytvořen optickým zamaskováním nízko umístěné spodní nakládací hrany zavazadlového prostoru. Na první pohled působí, jako by víko kufru začínalo těsně pod spodní hranou zadních skupinových svítilen.
Pro manipulaci se zavazadly lze zadní víko otevřít úplně nebo jen do úrovně zadního okna. Je-li otočena vzhůru pouze spodní část, mohou cestující nakládat zavazadla jako u sedanu, přičemž mají výhodu nižší nakládací hrany. V tomto případě se otvírá jen zavazadlový prostor. Potřeba otevřít kompletní výklopné víko, sahající až nad horní okraj zadního okna, vyvstává pouze při nakládání velkých a neskladných předmětů.
Pro vozy BMW typické zadní svítilny ve tvaru písmene L jsou u konceptu nově interpretovány dvěma hlavními světlenými proužky, jež v plynulém ohybu vedou až do boků vozu, a v noci zdůrazňují celkovou šířku. Zadní svítilny s diodami LED poskytují homogenní osvětlení, které je ještě jasnější při aktivaci brzdových světel a směrových ukazatelů.
Představením konceptu BMW řady 5 Gran Turismo automobilka BMW znovu dokazuje svoji mimořádnou schopnost vyvíjet inovativní koncepty vozidel. Nejúspěšnější výrobce prémiových vozů na světě tím reaguje na výzvy, které přinášejí nové potřeby individuální mobility.
JL, 16.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















