Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi prologue allroad - elegance i dynamika

Po Audi prologue a Audi prologue Avant přichází nyní Audi prologue allroad, který je další ukázkou rozmanitosti, mimořádného emocionálního náboje a progresivnosti nového designérského stylu značky Audi.

S modelem Audi allroad quattro debutoval před 15 lety nový druh automobilu, který spojoval komfort a dynamiku vyšší třídy s nejvyšší úrovní variability a terénními vlastnostmi.

Audi prologue allroad s délkou 5,13 metru dává z profilu na odiv novou, dynamickou interpretaci stylistického pojetí modelů Audi allroad. Dlouhá příď, výrazně klesající linie střechy a extrémně skloněné střešní sloupky D dodávají vozu atletický profil a zdůrazňují eleganci a dynamiku konceptu allroad.

Výrazné nárazníky a rozšířené podběhy kol poukazují již na první pohled na všestranné vlastnosti studie. Její proporce kladou ve stejné míře důraz na přední i zadní kola. Ve velmi rozšířených podbězích je místo pro 22“ kola v pětipaprskovém designu.

Do spodních okenních lišt jsou integrovány snímací plochy pro odemykání dveří, elektrické ovládání mají také víka zásuvky pro nabíjení a hrdla palivové nádrže. Sílu, robustnost a šířku vozu zdůrazňuje šedě odlišené rozšíření spodní části zvýšené karoserie, včetně lemů podběhů kol a navazujících prahů.

Světlomety používají inovativní technologii Matrix Laser, s níž Audi opět zvětšuje svůj náskok v oblasti osvětlovací techniky. Světlo je rozděleno do bezpočtu miniaturních pixelů, takže možnosti rozložení světla jsou téměř neomezené. Nový světelný design modelů e-tron je definován světlovody LED na horní a vnější hraně otvorů pro přívod vzduchu, které jsou rozděleny příčkou vycházející z nárazníku.


Záď se výrazně snižuje a je nakloněna ve směru jízdy, což dodává konceptu dynamický vzhled. Úzký pás světel propojuje zadní světlomety LED s kryty ze speciálního skla, které vytváří trojrozměrné efekty. Sportovní zadní nárazník má po obou stranách nízké, horizontálně rozdělené otvory, které jsou vyústěním výfukové soustavy.

Řidič a cestující vnímají prostorný interiér jako luxusní salonek. S vnitřním designem splývá progresivní koncept nového systému zobrazování a ovládání. Čelo přístrojové desky má v celé své šířce podobu zobrazovací plochy a nese tři integrované dotykové displeje. Na konzole středového tunelu je další displej vyhrazený klimatizaci, informačnímu a zábavnímu systému a písemnému vkládání údajů. Inovativní displej OLED je v klidovém stavu zapuštěn do konzoly, po spuštění vozidla se zvedne do šikmé polohy. Také v případě digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit future, který je v zorném poli řidiče, kráčí značka se čtyřmi kruhy novými cestami. Displeje s vysokým rozlišením a tři poloprůsvitná zrcadla vytvářejí virtuální pódium se třemi úrovněmi. Díky tomuto odstupňovanému zobrazení jsou informace ještě lépe strukturovány pro snadnější čitelnost.


Vzadu jsou pro cestující připravena samostatná sedadla. Mezi nimi je na středové konzole další displej OLED, na němž si mohou nastavit sedadla, klimatizaci a informační a zábavní systém pro svou část interiéru nebo si vyměňovat data s řidičem. Po zapnutí audiosystému se z obložení podběhů zadních kol vysune „zvukový spoiler“, který zaručuje nejvyšší kvalitu reprodukce.


Vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly – a elektromotor integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic dosahují celkového výkonu 540 kW (734 k) a točivého momentu 900 N.m. Hnací síla je v každé situaci spolehlivě přenášena na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol quattro.

Studie je „katapultována“ z 0 na 100 km/h za 3,5 s a podle normy EU pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení spotřebuje v průměru pouhých 2,4 l/100 kilometrů. Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh umožňuje překonat na jedno nabití vzdálenost 54 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Studie může být nabíjena také induktivně prostřednictvím systému AWC (Audi wireless charging), který Audi vyvíjí pro sériovou výrobu.

Karoserie má o 77 mm vyšší světlou výšku než Audi prologue Avant. Přední a zadní pětiprvková náprava ztělesňuje principy lehké konstrukce a 20“ brzdové kotouče jsou z lehkého keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Sportovní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením, adaptive air suspension sport, nabízí rozmanitá nastavení od velmi komfortní jízdy až po tuhé odpružení pro sportovní jízdu. Dynamické řízení všech kol kombinuje dynamické řízení s variabilním převodem a řízení zadních kol. Tímto způsobem lze splnit nejvyšší nároky na jízdní dynamiku a stabilitu.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar