Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi TT quattro sport na Wörthersee Tour 2014

Audi představí na setkání u jezera Wörthersee, které se uskuteční ve dnech 28. až 31. května v Reifnitzu (Korutany), studii A3 clubsport quattro concept. Základem je S3 Limuzína a pod její kapotou se nachází pětiválcový motor TFSI, který dosahuje výkonu 386 kW (525 k).

Studie na základě modelu S3 Limuzína disponuje výkonným pětiválcem TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Od roku 2010 jej odborná porota zvolila čtyřikrát v řadě „mezinárodním motorem roku“ ve své kategorii. Ve studii poskytuje pětiválec z objemu 2480 cm3 výkon 386 kW (525 k), což odpovídá specifickému výkonu 155,6 kW (211,7 k) na litr. Při pohotovostní hmotnosti 1527 kg vychází výkonová hmotnost 2,9 kg/k. Maximální točivý moment 600 N.m je dispozici v rozpětí otáček od 2300 do 6000/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,6 s a nejvyšší rychlost je 310 km/h.

Extrémní výkon je výsledkem rozsáhlých úprav, mezi něž patří mimo jiné velké turbodmychadlo s relativním plnicím tlakem až 1,5 baru a přizpůsobený mezichladič stlačovaného vzduchu. Pořadí zapalování 1-2-4-5-3 mu propůjčuje vlastní rytmus, podpořený sací a výfukovou soustavou, optimalizovanou pro maximální průtok
Přenos hnací síly zajišťuje sedmistupňová převodovka S tronic s kompaktní tříhřídelovou konstrukcí. Její sedmý stupeň má dlouhý převod pro nízkou spotřebu paliva, celkový převod je upraven. Řidič může nechat dvouspojkovou převodovku řadit samočinně v režimech D a S, nebo vzít řazení do svých rukou pádly na volantu, resp. prostřednictvím páky voliče. Funkce Launch Control optimalizuje rozjezd s maximálním výkonem a řízeným prokluzem kol.

Srdcem pohonu všech kol quattro je hydraulicky ovládaná vícelamelová mezinápravová spojka, uložená před zadním diferenciálem, přizpůsobena vysokému točivému momentu pětiválce. Její elektronické řízení je integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
Spojka může přenášet část točivého momentu na zadní nápravu, jakmile řidič otočí při sportovním stylu jízdy volantem.

Velikost neodpružených hmot snižují hliníkové komponenty v konstrukci přední nápravy se vzpěrami McPherson. Čtyřprvková zadní náprava přenáší příčné a podélné síly odděleně. Hřebenová tyč progresivního řízení má tím strmější převod, čím větší je natočení volantu. S rostoucí rychlostí navíc klesá účinek posilovače řízení.

V porovnání se sériovým modelem Audi S3 Limuzína má karoserie o 10 mm nižší světlou výšku a tuhou charakteristiku pružin a tlumičů. Všechny tři parametry jsou nastavitelné v závislosti na charakteru provozu, ať už na silnici, nebo na závodním okruhu.

Vůz jezdí na kolech 9,5 J x 21 s pneumatikami 275/25 R 21. Kotouče s vnitřním chlazením vpředu mají průměr 370 mm. Všechny čtyři kotouče jsou z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, jsou extrémně lehké a zároveň oděruvzdorné.
Elektronicky řízený stabilizační systém ESC, který lze zcela nebo částečně vypnout, podporuje dynamické jízdní vlastnosti. Při průjezdu zatáčkou na hranici fyzikálních možností je hnací síla na jednotlivých kolech regulována krátkými brzdnými zásahy na vnitřních kolech, což způsobuje mírné natočení vozu do zatáčky. Při jízdě smykem zaručuje ESC nejvyšší míru kontroly a předvídavé chování vozu – na výjezdu ze zatáčky uvádí přední náprava vůz opět do přímého směru.

Studie váží v pohotovostním stavu (bez řidiče) pouhých 1527 kg Stejně jako u závodního vozu připadá na jednu koňskou sílu výkonu jen 2,9 kg. Vůz má vnější délku 4490 mm, šířku 1856 mm a výšku 1382 mm, rozvor 2631 mm.


Při brzdění z vysoké rychlosti se aktivuje aerodynamická brzda. Elektrohydraulicky ovládaný zadní segment víka zavazadlového prostoru, který plní funkci spoileru, se velmi rychle vysune do téměř svislé polohy. Tato aerodynamická brzda zkracuje při brzdění z rychlosti 250 km/h brzdnou dráhu o cca dvanáct metrů – i proto, že ESC může díky vyššímu přítlaku zvýšit brzdnou sílu na zadní nápravě.

V interiéru naleznou pohodlí čtyři osoby. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou k dispozici závodní sedadla s vysokými bočními stěnami. Pod integrovanými opěrkami hlavy se v jejich opěradlech nacházejí otvory a zadní stěny jsou kryty skořepinou z uhlíkového kompozitu jako viditelná ukázka konceptu lehké konstrukce Audi.

Vzhled sdružených přístrojů je charakterizován černými stupnicemi, červenými ručičkami a bílými číslicemi. Při dosažení nejvyšších otáček 6900/min se rozsvítí v otáčkoměru kontrolka vyzývající k přeřazení, zatímco při spuštění motoru se na sedmipalcovém displeji navigačního systému MMI Navigation plus objeví speciální grafika.

Letošní expozice Audi se nese v duchu motta „Audi Sport“ a má podobu závodních boxů Audi Pit Lane. V souladu s tím bude vedle studie A3 clubsport quattro concept vystavena již známá studie sportovního vozu Audi společně s deseti dalšími vysokovýkonnými modely z různých segmentů, mimo jiné s atraktivním originálním příslušenstvím Audi.



Audi 23.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar