Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Audi Q8 concept ve stylu kupé

Audi Q8 concept je s vnější délkou 5,02 metru nepřehlédnutelným vozem vyšší třídy. Díky třímetrovému rozvoru nabízí velkorysý prostor pro cestující i zavazadla. Navzdory linii střechy, která se jako u kupé svažuje směrem k zádi, mají i cestující na sedadlech vzadu dostatek prostoru pro hlavu a ramena.

Nový koncept ovládání na přístrojové desce sází na velké dotykové displeje, které doplňuje nejnovější evoluční stupeň panelu přístrojů Audi virtual cockpit a kontaktně analogový průhledový displej. Ten používá inteligentní techniku rozšířené reality, u níž se vzájemně prolínají reálné a virtuální světy.

Již při pohledu zpředu působí 2,04 metru široká studie Audi Q8 concept impozantně. Nejvýraznějším prvkem je osmiúhelníková maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou.
Nízké, klínovité světlomety jsou progresivně integrovány do karoserie a stylisticky propojeny se sousedními otvory pro přívod vzduchu. Jednotlivé osvětlovací jednotky jsou chráněny krycím sklem, světlomety jako celek mají ovšem otevřenou podobu.
Tlumená a dálková světla používají techniku Digital-Matrix Laser, díky níž je nepřehlédnutelný také modrý laserový „světelný podpis“ ve tvaru písmene X. Paprsek světla, rozdělený na více než milion pixelů, osvětluje vozovku s vysokým rozlišením a citlivě řízeným rozložením. Pod hranou kapoty motoru se nachází štíhlý světlovod LED, z něhož vychází světlo dynamických ukazatelů směru a světlometů pro denní svícení.

Dveře mají bezrámová okna, a umocňují tak nízkou linii střechy. Audi Q8 concept má vnější výšku 1,70 metru. Extrémně skloněné a zároveň velmi široké střešní sloupky C, stejně jako výrazně rozšířené ramenní oblasti nad koly, připomínají první model Audi quattro z 80. let 20. století.

Interiér poskytuje čtyřem osobám a jejich zavazadlům opulentní prostor. Zavazadlový prostor má objem 630 litrů. Nad středovým tunelem se téměř vznáší konzola, do níž je integrována páka voliče pro elektronické ovládání osmistupňové samočinné převodovky tiptronic (shift-by-wire).

Sportovní sedadla – stejně jako obě samostatná sedadla vzadu – jsou složena ze segmentů, od výrazných bočních polštářů až po opěrky hlavy, které působí dojmem samostatných geometrických těles.

Elegantní uspořádání interiéru se snoubí s progresivním konceptem ovládání a zobrazování. Informace a povely jsou z velké části realizovány prostřednictvím dotykových displejů, které doplňuje panel přístrojů Audi virtual cockpit future a kontaktně analogový průhledový displej. Všechny ukazatele mají nový digitální design, který se důsledně soustředí na nejdůležitější sdělení.


K ovládání informačního a zábavního systému a nastavení vozidla slouží displej MMI umístěný uprostřed na přístrojové desce. Do šikmo skloněné části středové konzoly je integrován displej pro klimatizaci. Řidič si může při jeho ovládání pohodlně opřít své zápěstí o nízkou páku voliče osmistupňové samočinné převodovky tiptronic. Jakmile senzory v sedadle rozpoznají přítomnost spolujezdce vpředu, objeví se na dotykovém displeji ovládací panel klimatizace pro jeho část interiéru. Cestuje-li řidič sám, není tato funkce k dispozici. Další dotykový displej je vyhrazen pro funkce osvětlení.

Audi Q8 concept využívá hybridní poháněcí ústrojí s možností vnějšího nabíjení. Roli spalovacího motoru plní jednotka 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a točivém momentu 500 N.m. Elektromotor dosahuje výkonu 100 kW a točivého momentu 330 N.m. Elektromotor je společně s odpojovací spojkou integrován do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic. Hybridní systém nabízí celkový nejvyšší výkon 330 kW a točivý moment 700 N.m. Audi Q8 concept tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s a může pokračovat v akceleraci až do 250 km/h. Podle platné normy pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 2,3 l/100 kilometrů.

V zádi uložená sada lithium-iontových akumulátorů je složena ze 104 prismatických článků. S kapacitou 17,9 kWh umožňuje dojezd až 60 kilometrů v režimu čistě elektrického pohonu. Celkový dojezd s motorem TFSI dosahuje až 1000 kilometrů. Kompletní nabití (nabíjení s výkonem 7,2 kW) trvá přibližně dvě a půl hodiny.

Systém řízení hybridní soustavy inteligentně a flexibilně mění za jízdy provozní stavy. V závislosti na situaci může využívat kombinovaného výkonu spalovacího motoru a elektromotoru, využívat jízdu setrvačností nebo získávat zpět kinetickou energii. Systém řízení hybridní soustavy dostává k tomuto účelu velmi detailní informace o blízkém okolí od asistenta pro předvídavou hospodárnou jízdu, který podporuje řidiče jako součást sériové výbavy. Informace doplňují také data o průběhu trasy z navigačního systému a služby Audi connect Car-to-X.

Na výběr jsou tři jízdní režimy. Režim „EV“ upřednostňuje elektrický pohon, v režimu „hybrid“ rozhoduje o druhu pohonu systém řízení hybridní soustavy a v režimu „battery hold“ šetří disponibilní elektrickou energii pro pozdější využití.

Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro. Při průjezdu zatáčkou na hranici fyzikálních možností spolupracuje quattro se systémem selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola, které minimálně přibrzďuje vnitřní kola, aby došlo k dalšímu zvýšení jízdní dynamiky a stability.

Také v konstrukci podvozku s širokým rozchodem kol využívá technická studie nejvyspělejší sériově vyráběnou techniku. Adaptive air suspension sport – vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči – umožňuje velký rozsah nastavení mezi měkkým odpružením a velmi tuhým nastavením pro dynamickou jízdu. Navíc přizpůsobuje světlou výšku ve dvou stupních v rozsahu 90 mm. Přední i zadní náprava má lehkou pětiprvkovou konstrukci.

Velká kola rozměru 11J x 23 jsou vybavena pneumatikami rozměru 305/35. Kola mají působivý design s pěti štíhlými a trojrozměrně navrženými paprsky ve tvaru písmene Y. Suverénní zpomalení zaručují studii Audi Q8 concept keramické brzdové kotouče s průměrem 20 palců.


Audi 6.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar