Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi Cross Coupe Quattro - tip na Q3?

Audi, Coupe, Quattro – už při vyslovení těchto tří slov se v nás oživují vzpomínky na slavné časy motoristického sportu. Takový název nesl i jeden z úspěšných soutěžních vozů osmdesátých let.

Nyní k tomu v Ingolstadtu přidali ještě označení Cross, z čehož je jasné, kam studie SUV vystavená na Motor Show v Šanghaji míří. Nový atraktivní crossover, který vychází z technické platformy Audi A3, by mohl být v případě zavedení do sériové výroby zařazen o stupeň níž než modely Q7, případně Q5. Že bychom byli svědky zrodu nového Q3?
Ale nepředbíhejme. Studie v sobě spojuje design a dynamiku kompaktního sportovního vozu prémiového segmentu s nabídkou místa a flexibility čtyřmístného SUV. S délkou 4,38 m, šířkou 1,82 m a výškou 1,62 m, stejně jako rozvorem 2,60 m, překonává studie model A3 Sportback jen zanedbatelně. Design čtyřdveřového vozu vznikl ve vlastním stylistickém centru, což mj. ostatně dokazuje tradiční jednodílná maska chladiče single-frame.
Robustní barevně odlišené prahy dveří a výrazné linie, velká 20“ kola s pneumatikami 245/45, vypovídají o ofroadovém charakteru, stejně jako světlá výška.
Zvláště poutové jsou trojrozměrné hlavní světlomety s technikou LED, přičemž poprvé jsou světelné diody použity také pro denní světla a odbočovací. Výrazná zadní stěna ukrývá zavazadlový prostor o objemu 450 litrů.
Pohon všech kol s elektronicky řízenou spojkou Haldex obstarává napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0, který s nejmodernějším vstřikováním common-rail dosahuje výkonu 204 k a točivého momentu 400 N.m v rozsahu 2000 až 3500 otáček za minutu. K jednoznačným kladům patří velice příznivá průměrná spotřeba necelých šesti litrů na 100 kilometrů a také splnění podmínek Euro6, díky použití filtru pevných částic a technologie bluetec.
Převodovka je dvouspojková S-Tronic, brzdy keramické zesílené uhlíkovými vlákny, aby vydržely minimálně 300 tisíc kilometrů. Vpředu jsou kola zavěšena nezávisle na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvková náprava, což je zárukou sportovních jízdních vlastností a dobré stability.
Řidiče podporují četné elektronické systémy, například s Drive Select si může navolit tři různé charakteristiky (Dynamic, Sport, Efficient) motoru, převodovky, řízení nebo podvozku. Další novinkou je multimediální rozhraní MMI ovládané přes dotykový displej, který navíc dokáže zobrazit dva odlišné obrazy současně, takže řidiči se ukazují provozní údaje, zatímco spolujezdec může sledovat film.
Zajímavým doplňkem je stahovací látková střecha, která se rozprostírá od sloupku A prakticky až k zadní stěně. Po jejím otevřením, pochopitelně elektrickým, si posádka připadá jako v kabrioletu.
Tolik ve stručnosti první informace, ke žhavé novince se ještě vrátíme.

Jindřich Lasík, 20.4.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar