Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A5 Sportback - dva v jednom

Značka se čtyřmi kruhy přiváží na trh nový koncept vozu: Audi A5 Sportback spojuje ty nejlepší protipóly automobilového světa. Je emocionální a elegantní jako kupé, pohodlné jako sedan a praktické jako Avant.

Sportback se připojuje ke kupé a kabrioletu jako třetí člen rodiny modelů Audi A5 – současně tvoří nový segment. U prodejců se Audi A5 Sportback se svým vzrušujícím designem, maximální užitnou hodnotou a vysoce výkonnými motory TFSI, FSI a TDI objeví v září. Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.
Audi A5 Sportback představuje mezník v designu automobilů. Pětidvéřové kupé vyniká elegantním, prodlouženým, sportovním profilem. Zadní část vozu skvěle koresponduje s designem ostatních Audi. Spoiler a integrovaný difuzor dodávají Sportbacku kontrast a zdůrazňují atletické proporce prodloužených kontur. Díky dlouhé, zužující se střešní linii, která je o 36 mm nižší než u limuzíny Audi A4, krátkým převisům vpředu i vzadu, rozvoru 2810 mm a čtyřem bezrámovým dveřím se štíhlým a dynamickým designem oken připomíná silueta kupé. Neobvyklý design hatchbacku je typický pro maximální funkčnost tohoto vozu. S novým Sportbackem ukazují designéři nový trend designu zádi, když zcela novým způsobem kombinují sportovnost, pohodlí a užitnou hodnotu.
Unikátní koncept vytváří z Audi A5 Sportback výjimečný mix kupé a kombi. Zavazadlový prostor se svými 480 litry blíží velikosti A4 Avant, se sklopenými opěradly se pak Sportback může pochlubit 980 litry.
Přestože je novinka nižší než limuzína A4 a střecha se směrem k zádi zužuje, disponuje Sportback srovnatelným prostorem pro hlavu i nohy.
Všechny pohonné jednotky disponují přímým vstřikováním paliva – vznětové agregáty využívají sofistikované technologie common rail, zatímco zážehové vycházejí z konceptu FSI. Všechny motory splňují emisní normu EU5. Vznětové jednotky jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic.
Vůz bude nabízen se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Dva zážehové motory, 2.0 TFSI quattro s výkonem 155 kW (211 k) a 350 Nm točivého momentu a 3.2 V6 quattro s výkonem 195 kW (265 k) jsou vybaveny technologií proměnlivého časování ventilů Audi valvelift system.
Od začátku prodejů lze také objednat 2.0 TDI (125 kW / 170 k) s točivým momentem 350 Nm, šestistupňovou manuální převodovkou a systémem start/stop, dále 2.7 TDI (140 kW/ 190 k) s točivým momentem 400 Nm a 3.0 V6 TDI (176 kW / 240 k) s 500 Nm a pohonem všech kol quattro.
Nový systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu na přední nápravě zajišťuje lepší odezvu řízení a efektivně vyrovnává reakce vozu při jeho různém naložení, čímž zvyšuje bezpečnost jízdy.
Příspěvkem do zmíněného balíčku technologií je systém volby režimu jízdy Audi drive select, který umožňuje vybrat si ze tří různých režimů, které ovlivňují charakteristiku odezvy plynového pedálu, hladinu otáček pro přeřazení 7stupňové dvouspojkové převodovky S tronic nebo bezestupňové převodovky multitronic. Za předpokladu, že je vůz vybaven multimediálním systémem Audi MMI, může si zákazník sám definovat vlastní čtvrtý mód Audi drive select.
Audi drive select může být objednán pouze současně s alespoň jednou ze tří doplňkových technologií – adaptivním podvozkem, dynamickým řízením s proměnlivým účinkem posilovače a pohonem všech kol quattro se sportovním diferenciálem pro verze 3.0 TDI a 3.2 FSI.



PL, 18.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar