Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A3 e-tron concept - esence technického know-how

Na autosalonu v Šanghaji představilo Audi atraktivní technickou studii A3 e-tron concept. Čtyřmístná limuzína se může pochlubit kompletním technickým know-how od vylepšeného ovládacího systému MMI až po hybridní poháněcí ústrojí typu plug-in s velmi nízkou spotřebou a možností vnějšího dobíjení.

Čtyřmístná limuzína je dlouhá 4,44 m, široká 1,84 m a vysoká jen 1,39 metru. Harmonické proporce karoserie podtrhují dynamický charakter designu okořeněného typickou sportovní elegancí vozů Audi. Po stranách masky chladiče Singleframe jsou uloženy světlomety s novou generací elektroluminiscenčních diod LED. Z profilu je nápadný ladný oblouk střechy, který ústí do šikmého střešního sloupku C ve stylu kupé. Efektní souhra ploch a linií definuje krátkou záď zakončenou elegantní odtrhovou hranou na víku, pod nímž je ukrytý zavazadlový prostor o objemu 410 litrů.
Díky důslednému uplatnění principů lehké konstrukce a pokrokových výrobních metod váží koncept jen 1720 kilogramů. Dveře, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru jsou z hliníku. Karoserie limuzíny se zároveň vyznačuje maximální tuhostí, která je základem pro vynikající komfort a precizní jízdní vlastnosti.
Čtyřčlenná posádka nalezne v interiéru velkorysý prostor na všech místech díky rozvoru 2,63 metru. Přední sportovní sedadla s výrazným bočním vedením jsou doplněna dvěma individuálními sedadly vzadu. Za kompaktním tříramenným multifunkčním volantem s dole zploštělým věncem se nachází inovativní displej, který zobrazuje celou řadu informací včetně specifických údajů o činnosti hybridního systému.
Základem hybridní soustavy typu plug-in je čtyřválec 1.4 TFSI o výkonu 155 kW (211 k) a elektromotor o výkonu 20 kW. Kombinovaný výkon systému 175 kW (238 k) umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s a jízdu rychlostí až 231 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion uložená pod zadními sedadly má kapacitu 12 kWh, což postačuje k překonání vzdálenosti až 54 km v čistě elektrickém režimu. Přenos hnací síly zajišťuje kompaktní sedmistupňová převodovka S tronic.
Podvozek s přední nápravou McPherson a zadní čtyřprvkovou nápravou je odvozen od aktuálního RS 3 Sportback. Řidič si může chování vozu přizpůsobit svým okamžitým potřebám prostřednictvím pěti různých režimů systému Audi drive select, který ovlivňuje charakteristiku motoru, posilovače řízení a sedmistupňové převodovky S tronic. Impozantní 20“ kola z lehké slitiny jsou vybavena pneumatikami rozměru 245/30.

JL, 22.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar