Audi A3 concept - technická know-how studie
Středem pozornosti expozice Audi v Ženevě je atraktivní technická studie A3 concept. Čtyřmístná limuzína uplatňuje ve své konstrukci kompletní technické know-how značky se čtyřmi kruhy – od zdokonaleného ovládacího systému MMI přes highendový informační a zábavní systém až po pohon.
Audi A3 concept je čtyřmístná limuzína se stupňovitou zádí, která je 4,44 metru dlouhá a 1,84 metru široká, ale jen 1,39 metru vysoká. Z designu vyřazuje sportovní elegance, která je pro Audi typická jako maska chladiče Singleframe s hliníkovými příčnými lamelami.
Boční profil charakterizuje mj. nízký a ladný oblouk střechy, který přechází v silně skloněné střešní sloupky C ve stylu kupé. Sílu motoru naznačují výrazně rozšířené podběhy kol. Zpětná zrcátka z hliníku a uhlíkového kompozitu sedí ve stylu sportovních vozů na dveřích.
Velkorysý interiér těží z dlouhého rozvoru (2,63 m) a poskytuje dostatek prostoru i pro cestující vzadu. Pro zavazadla je vyhrazen prostor o objemu 410 litrů. Na řidiče čeká sportovní sedadlo s výrazným bočním vedením a kompaktní tříramenný sportovní multifunkční volant s dole zploštělým věncem. Zdrojem důležitých provozních informací jsou dva analogové kulaté přístroje s černými stupnicemi a červenými ručičkami doplněné přídavnými ukazateli ledvinovitého tvaru a centrálním 8“ barevným displejem, který je volně programovatelný.
Na středovém tunelu je ovládací panel multimediálního systému MMI, jehož velké otočné tlačítko obsahuje rovněž touchpad systému MMI touch.
A3 concept pohání pětiválec s přímým vstřikováním benzinu FSI a přeplňováním turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2.5 nabízí výkon 300 kW (408 k) a točivý moment 500 N.m v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300/min. A3 concept s hmotností 1540 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 s a jeho další rozlet krotí při 250 km/h elektronický omezovač.
O to pozoruhodnější je skutečnost, že se čtyřmístný vůz spokojí v průměru s pouhými 9,1 l/100 km. K vysoké hospodárnosti provozu přispívá elektronicky řízené olejové čerpadlo, inteligentní řízení chladicí soustavy a rekuperační systém. Svůj podíl na nízké spotřebě a vysoké dynamice má také kompaktní sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která řadí rychle, komfortně a bez vnímatelného přerušení toku hnací síly.
Řidič může u sedmistupňové převodovky S tronic zvolit režim automatického nebo manuálního řazení. V druhém případě lze převodové stupně měnit pádly na volantu. Maximální akceleraci s minimálním prokluzem kol při rozjezdu zajistí funkce Launch Control.
Hnací sílu přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro s elektronicky řízenou lamelovou spojkou na konci spojovacího hřídele. Jakmile začnou na jedné nápravě prokluzovat kola, převede spojka během několika milisekund velkou část točivého momentu na kola s lepší přilnavostí.
Extrémní dynamice je přizpůsoben podvozek, odvozený od aktuálního modelu RS 3 Sportback. Přední náprava se vzpěrami McPherson a pomocným rámem má velký rozchod kol 1572 mm a její komponenty jsou vyrobeny převážně z hliníku.
Rovněž čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1542 mm je uložena v pomocném rámu. Její ramena z vysokopevnostní oceli zachycují podélné a boční síly odděleně, a tlumiče jsou umístěny mimo vinuté pružiny. Impozantní kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky mají průměr ráfku 20“ a jsou opatřena pneumatikami rozměru 245/35. Přední brzdové kotouče jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny. Stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim, případně jej lze zcela vypnout.
Řidič může měnit charakteristiku motoru, posilovače řízení a sedmistupňové převodovky S tronic prostřednictvím systému Audi drive select, který nabízí pět různých programů nazvaných comfort, auto, dynamic, individual a efficiency. Posledně uvedený režim umožňuje maximálně hospodárnou jízdu.
JL, 9.3.2011
Boční profil charakterizuje mj. nízký a ladný oblouk střechy, který přechází v silně skloněné střešní sloupky C ve stylu kupé. Sílu motoru naznačují výrazně rozšířené podběhy kol. Zpětná zrcátka z hliníku a uhlíkového kompozitu sedí ve stylu sportovních vozů na dveřích.
Velkorysý interiér těží z dlouhého rozvoru (2,63 m) a poskytuje dostatek prostoru i pro cestující vzadu. Pro zavazadla je vyhrazen prostor o objemu 410 litrů. Na řidiče čeká sportovní sedadlo s výrazným bočním vedením a kompaktní tříramenný sportovní multifunkční volant s dole zploštělým věncem. Zdrojem důležitých provozních informací jsou dva analogové kulaté přístroje s černými stupnicemi a červenými ručičkami doplněné přídavnými ukazateli ledvinovitého tvaru a centrálním 8“ barevným displejem, který je volně programovatelný.
Na středovém tunelu je ovládací panel multimediálního systému MMI, jehož velké otočné tlačítko obsahuje rovněž touchpad systému MMI touch.
A3 concept pohání pětiválec s přímým vstřikováním benzinu FSI a přeplňováním turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2.5 nabízí výkon 300 kW (408 k) a točivý moment 500 N.m v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300/min. A3 concept s hmotností 1540 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 s a jeho další rozlet krotí při 250 km/h elektronický omezovač.
O to pozoruhodnější je skutečnost, že se čtyřmístný vůz spokojí v průměru s pouhými 9,1 l/100 km. K vysoké hospodárnosti provozu přispívá elektronicky řízené olejové čerpadlo, inteligentní řízení chladicí soustavy a rekuperační systém. Svůj podíl na nízké spotřebě a vysoké dynamice má také kompaktní sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která řadí rychle, komfortně a bez vnímatelného přerušení toku hnací síly.
Řidič může u sedmistupňové převodovky S tronic zvolit režim automatického nebo manuálního řazení. V druhém případě lze převodové stupně měnit pádly na volantu. Maximální akceleraci s minimálním prokluzem kol při rozjezdu zajistí funkce Launch Control.
Hnací sílu přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro s elektronicky řízenou lamelovou spojkou na konci spojovacího hřídele. Jakmile začnou na jedné nápravě prokluzovat kola, převede spojka během několika milisekund velkou část točivého momentu na kola s lepší přilnavostí.
Extrémní dynamice je přizpůsoben podvozek, odvozený od aktuálního modelu RS 3 Sportback. Přední náprava se vzpěrami McPherson a pomocným rámem má velký rozchod kol 1572 mm a její komponenty jsou vyrobeny převážně z hliníku.
Rovněž čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1542 mm je uložena v pomocném rámu. Její ramena z vysokopevnostní oceli zachycují podélné a boční síly odděleně, a tlumiče jsou umístěny mimo vinuté pružiny. Impozantní kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky mají průměr ráfku 20“ a jsou opatřena pneumatikami rozměru 245/35. Přední brzdové kotouče jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny. Stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim, případně jej lze zcela vypnout.
Řidič může měnit charakteristiku motoru, posilovače řízení a sedmistupňové převodovky S tronic prostřednictvím systému Audi drive select, který nabízí pět různých programů nazvaných comfort, auto, dynamic, individual a efficiency. Posledně uvedený režim umožňuje maximálně hospodárnou jízdu.
JL, 9.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













