Audi A1 clubsport quattro s výkonem 500 k
Značka Audi se na 30. ročníku kultovní akce Wörthersee Tour 2011 pro fanoušky značek Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen prezentuje 18 atraktivními vozy, jimž vévodí jedinečný prototyp Audi A1 clubsport quattro.
Srdcem je klasický zážehový pětiválec 2.5 přeplňovaný turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Na rozdíl od standardního provedení v Audi TT RS a RS 3 Sportback byly výkonové parametry motoru 2.5 TFSI zvýšeny na 370 kW (503 k) a 660 N.m.
Turbodmychadlo, mezichladič stlačovaného vzduchu, sací trakt a výfukové potrubí byly systematicky upraveny pro maximální výkon. Stejně jako u závodního Audi A4 DTM je koncovka výfuku vyvedena na levé straně před zadním kolem. Hnací sílu přenáší na všechna kola vylepšená šestistupňová mechanická převodovka a systém quattro z modelu TT RS.
Malý bolid vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 s a „dvoustovku“ pokoří za pouhých 10,9 s. Akcelerace z 80 na 120 km/h na „čtyřku“ trvá jen 2,4 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Dynamický potenciál vozu dává najevo svalnatý design podtržený 19“ koly z lehké slitiny v jedinečném turbínovém stylu. Nízkoprofilové pneumatiky mají rozměr 255/30. Přední blatníky, dveře a zadní blatníky rozšiřují vůz o 60 mm. Zádi dominuje střešní spoiler a velký difuzor. Velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou vpředu vyrobeny z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zatímco zadní kotouče jsou ocelové. Upravený podvozek prototypu A1 clubsport quattro je vybaven nastavitelnými tlumiči.
Místo zadních sedadel je namontován výztužný rám s prostorem pro závodní přilby. Důsledně puristické pojetí znamená, že v interiéru není prostor ani pro informační a zábavní systémy, displej MMI nebo reproduktory. Lehká skořepinová sedadla jsou čalouněná jemnou kůží.
Prototyp v této podobě na silnicích zřejmě neuvidíme, ale mnoho z jeho pozoruhodných prvků se brzy objeví v nabídce příslušenství pro modelovou řadu A1, která je neustále rozšiřována.
JL, 23.6.2011
Turbodmychadlo, mezichladič stlačovaného vzduchu, sací trakt a výfukové potrubí byly systematicky upraveny pro maximální výkon. Stejně jako u závodního Audi A4 DTM je koncovka výfuku vyvedena na levé straně před zadním kolem. Hnací sílu přenáší na všechna kola vylepšená šestistupňová mechanická převodovka a systém quattro z modelu TT RS.
Malý bolid vystřelí z 0 na 100 km/h za 3,7 s a „dvoustovku“ pokoří za pouhých 10,9 s. Akcelerace z 80 na 120 km/h na „čtyřku“ trvá jen 2,4 s a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Dynamický potenciál vozu dává najevo svalnatý design podtržený 19“ koly z lehké slitiny v jedinečném turbínovém stylu. Nízkoprofilové pneumatiky mají rozměr 255/30. Přední blatníky, dveře a zadní blatníky rozšiřují vůz o 60 mm. Zádi dominuje střešní spoiler a velký difuzor. Velké kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou vpředu vyrobeny z keramického kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zatímco zadní kotouče jsou ocelové. Upravený podvozek prototypu A1 clubsport quattro je vybaven nastavitelnými tlumiči.
Místo zadních sedadel je namontován výztužný rám s prostorem pro závodní přilby. Důsledně puristické pojetí znamená, že v interiéru není prostor ani pro informační a zábavní systémy, displej MMI nebo reproduktory. Lehká skořepinová sedadla jsou čalouněná jemnou kůží.
Prototyp v této podobě na silnicích zřejmě neuvidíme, ale mnoho z jeho pozoruhodných prvků se brzy objeví v nabídce příslušenství pro modelovou řadu A1, která je neustále rozšiřována.
JL, 23.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout