Renault Vision 4rescue pro záchranáře
Renault a Software République představují Vision 4rescue, demo-auto s high-tech ekosystémem, který umožňuje záchranným službám pracovat efektivněji v kritických situacích. Vision 4rescue, založený na elektromobilu Renault 4 E-Tech elektrický a vyvinutý v rámci partnerství značky s hasičským sborem, je praktickou odpovědí na potřeby moderních záchranných služeb
Vision 4rescue vychází z pokročilých znalostí společnosti Renault o potřebách záchranných služeb, které získala díky partnerství s hasičskými sbory v 19 zemích před více než 15 lety. Demonstrační vůz je součástí high-tech ekosystému vyvinutého společností Software République, skupinou sedmi francouzských společností s kombinovanou odborností v oblasti inteligentní, bezpečné a udržitelné mobility, založenou na partnerství zejména se třemi hasičskými sbory.
Vision 4rescue přepisuje pravidla pro záchranná vozidla, a to jak z hlediska funkce, tak designu. Vision 4rescue je plně funkční vozidlo vyvinuté speciálně pro potřeby moderních hasičských sborů na základě modelu Renault 4 E-Tech elektrický.
Vision 4rescue má robustní, zvýšenou karoserii. Stejně jako u koncepčního vozu Renault 4 Savane 4x4 Concept byla světlá výška zvýšena o 15 mm. Je také vybaven druhým elektromotorem na zadní nápravě pro trvalý pohon všech kol, což mu umožňuje plnit své úkoly v jakémkoli terénu.
Renault Vision 4rescue využívá grafické prvky inspirované světem záchranných služeb, s výraznými kontrasty mezi matnými a lesklými materiály použitými na vozidle. Nový červený lak karoserie byl inspirován vlnícími se barvami ohně, které jsou zvýrazněny fluorescenčními žlutozelenými diagonálními liniemi vyjadřujícími naléhavost.
Styl pro akci
Kapota a střecha jsou zdobeny šedým vzorem ve tvaru šipky, který odkazuje na svět technického designu a provozního značení. Fluorescenční prvek uprostřed připomíná kódy záchranných služeb a zároveň odráží design loga elektromobilu Renault 4 E-Tech. Slova „RESCUE“ a „SAPEURS POMPIERS“ ( hasiči) jsou umístěna diagonálně velkým písmem na bočních panelech, zatímco tísňová čísla 112 a 18 jsou jasně viditelná na zadních bočních panelech.
Rozšíření blatníků poskytují účinnou ochranu proti odletujícím kamínkům při jízdě v terénu a zároveň zdůrazňují velikost vozidla. Zrnitý povrch zabraňuje poškrábání.
Světelný podpis podtrhuje robustní styl vozu s kulatými LED světlomety, obdélníkovou mřížkou chladiče a osvětleným rámečkem. Vpředu a vzadu jsou impozantní nárazníky s kontrastními žlutými a červenými vložkami. Tažné oka a přídavná světla dotvářejí celkový dojem a ukazují, že vůz je připraven na náročné nasazení.
Klasické dorazy na předním a zadním nárazníku byly nahrazeny 3D tištěnými díly s tlumícími vlastnostmi a vzorem „PinPon“, který odkazuje na zvuk sirén záchranných vozidel ve Francii.
Integrované střešní nosiče nesou velkou aerodynamickou kapsli. Tato konstrukce byla navržena tak, aby pojala pozorovací dron spolu s řadou zařízení vyvinutých společností Software République pro obnovení komunikační sítě po katastrofě. Kapsle je také opatřena červeným lakem, který je zvýrazněn modrým LED páskem přesně umístěným kolem základny.
Interiér usnadňující práci hasičů
Skutečný důraz byl kladen na každý detail interiéru, který byl navržen v úzké spolupráci s hasičskými sbory. Vše bylo vyvinuto s ohledem na bezpečnost. Například příčka zadních dveří obsahuje reflexní pásku, která jasně signalizuje osobám mimo vozidlo, že jsou dveře otevřené, což je užitečná funkce v nepříznivých podmínkách se špatnou viditelností.
Přístrojová deska vychází z modelu Renault 4 E-Tech, ale obsahuje několik odkazů na svět hasičů.
Renault Vision 4rescue má také speciálně navržená sedadla z pěny recyklované z hasičských obleků, které jsou již odolné proti ohni,.
Světelný podpis podtrhuje robustní styl vozu s kulatými LED světlomety, obdélníkovou mřížkou chladiče a osvětleným rámečkem. Vpředu a vzadu jsou impozantní nárazníky s kontrastními žlutými a červenými vložkami. Tažné oka a přídavná světla dotvářejí celkový dojem a ukazují, že vůz je připraven na náročné nasazení. Klasické dorazy na předním a zadním nárazníku byly nahrazeny 3D tištěnými díly s tlumícími vlastnostmi a vzorem „PinPon“, který odkazuje na zvuk sirén záchranných vozidel ve Francii.
Integrované střešní nosiče nesou velkou aerodynamickou kapsli. Tato konstrukce byla navržena tak, aby pojala pozorovací dron spolu s řadou zařízení vyvinutých společností Software République pro obnovení komunikační sítě po katastrofě. Kapsle je také opatřena červeným lakem, který je zvýrazněn modrým LED páskem přesně umístěným kolem základny.
Mobilní propojené velitelské centrum
Yadní dveře se otevírají do děleného zavazadlového prostoru. V horní části je odkládací police nahrazena posuvnou pracovní deskou a dvěma obrazovkami připojenými k výkonnému počítači, které z vozidla dělají pojízdnou kancelář. To umožňuje záchranným službám ovládat pozorovací dron a komunikovat s ostatními účastníky zásahu pomocí antén připojených ke střešnímu boxu. Ve spodní části jsou dvě úložné schránky určené pro uložení hasičského vybavení, včetně přileb a tašek, a také elektronického vybavení (tablety, vysílačky atd.), které je neustále nabité.
Vision 4rescue plně využívá genetickou výbavu elektromobilu Renault 4 E-Tech: nízký prahový práh a plochý, obdélníkový zavazadlový prostor usnadňují instalaci a používání úložných boxů, zatímco dlouhé zadní dveře poskytují ochranu před povětrnostními vlivy při práci před tímto mobilním velitelským centrem.
Renault 13.8.2025
Vision 4rescue přepisuje pravidla pro záchranná vozidla, a to jak z hlediska funkce, tak designu. Vision 4rescue je plně funkční vozidlo vyvinuté speciálně pro potřeby moderních hasičských sborů na základě modelu Renault 4 E-Tech elektrický.
Vision 4rescue má robustní, zvýšenou karoserii. Stejně jako u koncepčního vozu Renault 4 Savane 4x4 Concept byla světlá výška zvýšena o 15 mm. Je také vybaven druhým elektromotorem na zadní nápravě pro trvalý pohon všech kol, což mu umožňuje plnit své úkoly v jakémkoli terénu.
Renault Vision 4rescue využívá grafické prvky inspirované světem záchranných služeb, s výraznými kontrasty mezi matnými a lesklými materiály použitými na vozidle. Nový červený lak karoserie byl inspirován vlnícími se barvami ohně, které jsou zvýrazněny fluorescenčními žlutozelenými diagonálními liniemi vyjadřujícími naléhavost.
Styl pro akci
Kapota a střecha jsou zdobeny šedým vzorem ve tvaru šipky, který odkazuje na svět technického designu a provozního značení. Fluorescenční prvek uprostřed připomíná kódy záchranných služeb a zároveň odráží design loga elektromobilu Renault 4 E-Tech. Slova „RESCUE“ a „SAPEURS POMPIERS“ ( hasiči) jsou umístěna diagonálně velkým písmem na bočních panelech, zatímco tísňová čísla 112 a 18 jsou jasně viditelná na zadních bočních panelech.
Rozšíření blatníků poskytují účinnou ochranu proti odletujícím kamínkům při jízdě v terénu a zároveň zdůrazňují velikost vozidla. Zrnitý povrch zabraňuje poškrábání.
Světelný podpis podtrhuje robustní styl vozu s kulatými LED světlomety, obdélníkovou mřížkou chladiče a osvětleným rámečkem. Vpředu a vzadu jsou impozantní nárazníky s kontrastními žlutými a červenými vložkami. Tažné oka a přídavná světla dotvářejí celkový dojem a ukazují, že vůz je připraven na náročné nasazení.
Klasické dorazy na předním a zadním nárazníku byly nahrazeny 3D tištěnými díly s tlumícími vlastnostmi a vzorem „PinPon“, který odkazuje na zvuk sirén záchranných vozidel ve Francii.
Integrované střešní nosiče nesou velkou aerodynamickou kapsli. Tato konstrukce byla navržena tak, aby pojala pozorovací dron spolu s řadou zařízení vyvinutých společností Software République pro obnovení komunikační sítě po katastrofě. Kapsle je také opatřena červeným lakem, který je zvýrazněn modrým LED páskem přesně umístěným kolem základny.
Interiér usnadňující práci hasičů
Skutečný důraz byl kladen na každý detail interiéru, který byl navržen v úzké spolupráci s hasičskými sbory. Vše bylo vyvinuto s ohledem na bezpečnost. Například příčka zadních dveří obsahuje reflexní pásku, která jasně signalizuje osobám mimo vozidlo, že jsou dveře otevřené, což je užitečná funkce v nepříznivých podmínkách se špatnou viditelností.
Přístrojová deska vychází z modelu Renault 4 E-Tech, ale obsahuje několik odkazů na svět hasičů.
Renault Vision 4rescue má také speciálně navržená sedadla z pěny recyklované z hasičských obleků, které jsou již odolné proti ohni,.
Světelný podpis podtrhuje robustní styl vozu s kulatými LED světlomety, obdélníkovou mřížkou chladiče a osvětleným rámečkem. Vpředu a vzadu jsou impozantní nárazníky s kontrastními žlutými a červenými vložkami. Tažné oka a přídavná světla dotvářejí celkový dojem a ukazují, že vůz je připraven na náročné nasazení. Klasické dorazy na předním a zadním nárazníku byly nahrazeny 3D tištěnými díly s tlumícími vlastnostmi a vzorem „PinPon“, který odkazuje na zvuk sirén záchranných vozidel ve Francii.
Integrované střešní nosiče nesou velkou aerodynamickou kapsli. Tato konstrukce byla navržena tak, aby pojala pozorovací dron spolu s řadou zařízení vyvinutých společností Software République pro obnovení komunikační sítě po katastrofě. Kapsle je také opatřena červeným lakem, který je zvýrazněn modrým LED páskem přesně umístěným kolem základny.
Mobilní propojené velitelské centrum
Yadní dveře se otevírají do děleného zavazadlového prostoru. V horní části je odkládací police nahrazena posuvnou pracovní deskou a dvěma obrazovkami připojenými k výkonnému počítači, které z vozidla dělají pojízdnou kancelář. To umožňuje záchranným službám ovládat pozorovací dron a komunikovat s ostatními účastníky zásahu pomocí antén připojených ke střešnímu boxu. Ve spodní části jsou dvě úložné schránky určené pro uložení hasičského vybavení, včetně přileb a tašek, a také elektronického vybavení (tablety, vysílačky atd.), které je neustále nabité.
Vision 4rescue plně využívá genetickou výbavu elektromobilu Renault 4 E-Tech: nízký prahový práh a plochý, obdélníkový zavazadlový prostor usnadňují instalaci a používání úložných boxů, zatímco dlouhé zadní dveře poskytují ochranu před povětrnostními vlivy při práci před tímto mobilním velitelským centrem.
Renault 13.8.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout