Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyper Force Concept - příští generace elektrického superportu

Na veletrhu Japan Mobility Show představil Nissan koncept vozu Nissan Hyper Force, který je výrazným završením inovativní série pěti "hyper" koncepčních vozidel. Před zahájením výstavy byl každý týden odhalen jeden koncept elektromobilu,

Jedná se o plně elektrický vysoce výkonný supervůz, jehož cílem je poskytnout maximální potěšení z jízdy a zároveň vysoký ekologický výkon a komfort pro každodenní používání.


Základem je vysoce výkonné plně elektrické hnací ústrojí s optimálně vyváženou baterií s pevným elektrolytem, které dokáže vyvinout výkon až 1 000 kW s přesnou a rychlou akcelerací. Výkonný přítlak, pokročilá forma technologie řízení všech kol Nissan e-4ORCE a lehká karoserie z vysokopevnostního karbonu slibují lepší průjezd zatáčkami a výjimečné jízdní vlastnosti na okruzích a klikatých silnicích.

Design exteriéru s široce posazenými proporcemi je směsicí elegantních křivek, které se plynule spojují s odvážnou geometrií, jež odráží výkonnost vozu. Do celého designu jsou zakomponovány prvky, jako například na předních a zadních světlometech, které vzdávají hold vysoce výkonným vozům Nissan.


Exteriér dosahuje vysokých aerodynamických parametrů, které byly vyvinuty ve spolupráci se závodním týmem NISMO a vytvářejí silný přítlak. Dvoustupňová aerodynamická struktura pod přední kapotou zajišťuje silný přítlak i vysoký chladicí výkon. Mezitím dvouúrovňový* zadní difuzor optimálně reguluje proudění vzduchu. Přední letky, přední výklopné blatníky a oba konce zadního křídla jsou vybaveny jedinečnou aktivní aerodynamickou funkcí, zatímco nově vyvinutý plazmový aktuátor potlačuje odtrhávání vzduchu pro maximalizaci přilnavosti a minimalizaci vztlaku vnitřních kol při průjezdu zatáčkou. Lehká kovaná karbonová kola napomáhají aerodynamice a chlazení brzd.


Koncept nabízí dva jízdní režimy: "R" (racing - závodní) a "GT" (grand touring). Grafické uživatelské rozhraní mění barvu a zobrazení podle režimu a je navrženo tak, aby řidiči okamžitě zobrazovalo nejpotřebnější informace v souladu s jízdními okolnostmi. Tato grafika je výsledkem spolupráce se společností Polyphony Digital Inc.


V režimu R je kabina osvětlena červeně a vytváří intuitivní kokpit soustředěný kolem řidiče, který podporuje soustředění. Panely na přístrojové desce se rozšiřují směrem k sedadlům, aby umocnily pocit kokpitu kolem řidiče. Mezitím čtyři satelitní obrazovky kolem volantu zobrazují přilnavost a teplotu pneumatik, tlak vzduchu, teplotu brzdových rotorů, rozdělení výkonu a další informace neocenitelné pro závodění.


V režimu GT se kabina modře podsvítí a obrazovky kolem volantu se oddálí a spojí dohromady, čímž se zajistí pohlcující zážitek s jednodušším rozhraním infotainmentu, včetně nastavení klimatizace, audia, odpružení a stabilizátoru pro pohodlnou jízdu. Podvozek a stabilizátory byly navrženy jako světová novinka, kterou lze snadno ovládat na obrazovce během jízdy* .


Sedadla řidiče a spolujezdce jsou vyrobena z lehkých a vysoce tuhých uhlíkových vláken, která umožňují pohodlnou jízdu na dlouhé vzdálenosti, a jsou vybavena čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Díky pokročilému autonomnímu řízení s hyper LIDARem a soustavě senzorů vyladěných pro sportovní jízdu je vůz navržen tak, aby zajistil vysokou úroveň bezpečnosti jak na veřejných komunikacích, tak na okruhu.


Atraktivitu zvyšuje inovativní zážitek z rozšířené reality (AR) a virtuální reality (VR), který umožňuje plynulou jízdu v reálném i virtuálním světě. Když vozidlo zastaví, může řidič použít speciální helmu se slepými hledími pro VR, která umožňuje vstup do herního zážitku z jízdy, doplněného o režimy umožňující závodění proti času nebo online závodníkům. Pomocí kostěných hledí pro rozšířenou realitu může řidič na okruhu absolvovat souboj s digitálními duchy vlastními, přátel nebo dokonce profesionálních řidičů, což uživatelům umožňuje bezpečně posouvat své řidičské dovednosti na reálných tratích.


Nissan 29.1.2024

Pozn Příznivci supersportů by po kapotou raději viděli osmi nebo dvanáctiválec.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar