Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi prologue Avant - spojení komfortu a hightech

Studie Audi prologue Avant ukazuje dynamickou elegancí svého designu s protaženou linií střechy a nejnovější technikou, jak bude vypadat budoucnost. Koncept navazuje na tradici výjimečných stylistických a prostorových konceptů, reprezentovaných např. modelem Avant z roku 1982.

Audi prologue Avant je svou délkou 5,11 m, rozvorem 3,04 m, šířkou 1,97 m a výškou 1,40 m ještě o trochu větší než dvoudveřové kupé Audi prologue. Celkový koncept je završen čtyřmi samostatnými sedadly, čtyřmi dveřmi a velkým zadním výklopným víkem.Světlomety jsou vybaveny technikou Matrix Laser s vysokým rozlišením. Světlo je rozloženo na mnoho miniaturních pixelů, z čehož vyplývají téměř neomezené možnosti pro optimalizaci rozložení světla na vozovku.

Horní a boční hrany otvorů pro přívod vzduchu jsou zdůrazněny přídavným světlovodem a společně se světlomety pro denní svícení propůjčují studii nový světelný design.

Audi prologue Avant o délce 5,11 m dává každým detailem najevo progresivní krásu techniky Audi. Eleganci studie podtrhuje lak karoserie v tmavě modrém odstínu Fusion. Vnější zpětná zrcátka jsou malými plastikami z hliníku, do okenních lišt jsou decentně integrovány snímací plochy pro otvírání dveří bez klik. Dotkne-li se řidič osvětlených ploch, otevřou elektromotory automaticky dveře.

Boční okna mají ozdobné lišty z leštěného a matného hliníku. V levém zadním blatníku studie je zásuvka pro nabíjení akumulátoru, na pravé straně víko palivové nádrže pro čerpání nafty.

Prostorný interiér má charakter luxusního salonku. Dlouhá středová konzola s vybranou spodní částí jako by se vznášela v prostoru, stejně jako štíhlá přední sedadla, jejichž kolejnice jsou připevněny ke středovému tunelu a bočním prahům.

Přístrojová deska se ve dvou úrovních svažuje k řidiči a spolujezdci. Horní úroveň leží jako stříška nad digitálními přístroji a širokým pásem výdechů ventilační soustavy. Nově navržená plochá páka voliče je elektronicky propojena s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic a dokonale integrována do středové konzoly.

Elegantní design interiéru splývá s novým progresivním konceptem zobrazování a ovládání, který umožňuje digitální interakci mezi řidičem a cestujícími. Čelo přístrojové desky je v celé šířce složené ze tří dotykových displejů. Po obou stranách volantu jsou displeje, orientované na řidiče. Displej vlevo slouží k ovládání asistenčních systémů, displej vpravo umožňuje správu multimediálních systémů.

Spolujezdec vpředu má k dispozici širokoúhlý displej, který je celoplošně integrován do přístrojové desky. Na tomto displeji lze nastavovat funkce informačních a zábavních systémů. Stíracím pohybem prstu může přeposlat multimediální obsahy, jako například seznamy skladeb pro přehrávání, na pravý displej řidiče, nebo navigační cíle na digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit za volantem.

Na konzole středového tunelu je další displej pro zadávání textu, klimatizaci a informační a zábavní systém, který je koncipován pro řidiče. Je tvořen především tenkou, ohebnou fólií OLED (organické elektroluminiscenční diody) a vytváří ostrý, kontrastní obraz. V klidovém stavu je displej OLED v horizontální sklopené poloze. Po nastartování se vyklopí vzhůru do šikmé polohy.
Řidič má ve svém zorném poli digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit future. Displeje s vysokým rozlišením a tři zrcadla vytvářejí virtuální vizuální „pódium“ se třemi úrovněmi.



Komfort a zábava

Cestující na zadních sedadlech používají ohebný displej OLED, integrovaný do středové konzoly. Díky své flexibilní struktuře může přizpůsobit svůj sklon poloze zadních opěradel. Pomocí displeje lze upravovat nastavení sedadel, klimatizace, audiovizuálních funkcí a dekoračního osvětlení pro zadní část interiéru. Kromě toho si mohou cestující s řidičem vyměňovat data.
Je-li aktivován audiosystém, vysune se z obložení zadních podběhů kol zvukový spoiler, který šíří hudbu v highendové kvalitě homogenně po celém interiéru.

Dalším prvkem informačního a zábavního systému jsou dva tablety Audi, které se upevní k opěradlům předních sedadel a jsou rovněž vybaveny velmi štíhlými a mírně prohnutými displeji OLED. Tablety jsou vyjímatelné, takže je cestující mohou používat i mimo vůz.

Již při nastupování zažívají řidič a cestující komfort na úrovni první třídy. „Butler“ (majordomus), inteligentní software, je identifikuje na základě chytrého telefonu a nastaví sedadla a klimatizaci podle jejich přání. Systém navrhne také hudební program a plán trasy, sestavený podle preferencí majitele.


Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení je téměř identický s poháněcím ústrojím modelu Audi Q7 e-tron quattro, uvedený na trh v létě 2015. Motor 3.0 TDI je vyladěn na výkon 260 kW (353 k), zatímco výkonný elektromotor, integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic, k tomu přidává dalších až 100 kW. Nejvyšší výkon hybridního systému činí 335 kW (455 k), maximální točivý moment 750 Nm. Osmistupňová samočinná převodovka tiptronic předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro, který zaručuje suverénní jízdní vlastnosti v každé situaci.

Studie zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,1 s, její rychlost je omezena na 250 km/h, v kombinovaném cyklu EU pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení průměrně spotřebuje jen 1,6 l/100 km. Sada lithium-iontových akumulátorů, uložená v zadní části vozu, umožňuje díky své kapacitě 14,1 kWh dojezd v čistě elektrickém režimu 54 km.

S technologií bezdrátového nabíjení AWC lze akumulátor nabíjet také indukční metodou. Elektrická energie je u systému AWC přiváděna z desky, která je připojená k elektrické síti a může ležet na asfaltu nebo být do něj zapuštěná. Do této desky jsou integrovány primární cívka a invertor (měnič AC/AC). Je-li cívka aktivní, vytváří střídavé magnetické pole. Na základě aktuálního stavu techniky pracuje Audi s výkonem 3,6 kW jako v případě zásuvky s maximálním nabíjecím proudem 16 A.



Spojení komfortu a sportovního charakteru

Podvozek překypuje highendovou technikou ze sériové výroby. Adaptive air suspension sport, vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, nabízí široké rozpětí charakteristik, od měkkého pohlcování rázů od nerovností až po tuhé nastavení pro vynikající ovladatelnost. Přední a zadní náprava se vyznačují lehkou pětiprvkovou konstrukcí. Velkoryse dimenzované brzdové kotouče jsou z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Dynamické řízení všech kombinuje dynamické řízení přední nápravy s variabilním převodem a přídavné řízení zadních kol, která jsou natáčena elektromotorem prostřednictvím dvou spojovacích tyčí řízení. Pokud řidič mění směr v nízké a střední rychlosti, natočí se zadní kola až o 5 stupňů v opačném směru než přední kola. Tím se výrazně zvýší agilita vozu a zmenší průměr otáčení. Ve vyšší rychlosti absolvuje vůz vyhýbací manévry klidně a suverénně. Za tím účelem se zadní kola natáčejí v případě potřeby ve stejném směru jako přední kola.



Audi 16.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar