Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Zelené peklo startuje

Posledním přírodním automobilovým okruhem je Severní smyčka slavného Nürburgringu. Obávaná, nejdelší a nejtěžší trať světa. Takřka dvacet kilometrů s 33 levými a 40 pravými zatáčkami včetně klopeného karuselu, výškový rozdíl 270 metrů a neustále s kopce do kopce.

 

Když již kvůli zvýšeným bezpečnostním nárokům přestala vyhovovat pro pořádání vrcholných motoristických podniků, byl v těsné blízkosti postaven moderní okruh a navíc byly obě tratě vzájemně propojeny, čímž se délka zvýšila na 25 kilometrů. V této podobě se využívá pro vytrvalostní závody, jejichž vrcholem je každoročně závod cestovních automobilů na 24 hodin.

Pro jeho neopakovatelnou atmosféru se sem sjíždějí desetitisíce diváků z celého Německa i zahraničí, a ačkoliv se vlastní závod jede až od soboty odpoledne, tak už od úterý začínají diváci zaplňovat okolí tratě, které se tak mění v jeden velký stanový tábor.

Pro svoji náročnost láká Severní smyčka i jezdce, kteří už dávno pověsili přilbu na hřebík. A tak si účast v závodě nenechá ujít například Klaus Ludwig, Peter Zakowski nebo Hans Joachim Stuck, Kurt Thiim, Klaus Niedzwiedz, Jörg van Ommen, Frank Jelinski, Dieter Quester nebo Ellen Lohrová. Co jméno to pojem. Mezi startujícími, kteří v sobotu vyjedou do boje se soupeři jako únava, případně i rozmary počasí, bude i několik soutěžních jezdců - ze současných jmenujme Chrise Atkinsona, z dřívějších Ingvara Carlssona, kterého známe ze startů z dávných ročníků Rallye Škoda.

Také startovní pole je velice pestré. Od moderních speciálů jako Porsche GT3, Chrysler Viper, se objeví třeba i takové rarity jako Wiesmann nebo dnes už veteránská Opel Manta. Exluzivitu dodají automobily Lamborghini Gallardo nebo Aston Martin V8 či tovární Maserati Gran Sport. S jedním pojede dokonce ex-pilot F1 Jacques Laffite, který v roce 1974 debutoval ve F1 právě na Nürburgringu.

K největším favoritům patří čtveřice Jörg a Uwe Alzenové, Ludwig a Abt na Porsche GT3, kteří budou bojovat především s triem Zakowski, Bert a Huppert s Viperem. Ale vzhledem ke specifickým podmínkám a náročnosti závodu mohou překvapit i další.

Protože se letos nezúčastní žádný oficiální tovární tým, tak šanci na dobré umístění mají třeba i zkušení harcovníci Stuck a Quester, které doplní Peter a Deutz. Jejich BMW M3 má sice o 70 k méně než nejsilnější automobily, ale trojnásobný vítěz Stuck odhaduje, že by mohli bojovat v první pětce. I když připouští, že na Severní smyčce je možné všechno. Na trati se objeví i další potomek ze slavné rodiny Stucků - syn Johannes, který se bude mj. střídat s Claudií Hurtgenovou v BMW 120 d.

Závod 24 hodin Nürburgringu startuje v sobotu 17. června a po mnoha letech také za účasti českého zástupce. Úspěšný vrchař Robert Šenkýř totiž doplní německé trio na voze BMW M3.  K závodu je přihlášeno 230 automobilů (startovat smí jen 220) a 760 jezdců z 20 zemí včetně Ameriky, Japonska, Austrálie a Nového Zélandu. Od roku 1970 má na svém kontě nejvíce vítězství značka BMW (18) před Porsche (6) a Fordem (5), z jezdců pak F.Müller, Duez, Zakowski a Lamy (4), Ludwig a Stuck (3).

 

Jindřich Lasík, 15.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar