Závody do vrchu amatérů se vydařily
Máme za sebou opravdu úspěšný premiérový ročník nového seriálu závodu automobilů do vrchu pod záštitou ÚAMK. Tento seriál je určen zejména amatérským jezdcům, a to za rozumnou cenu. Prvního ročníku se zúčastnilo celkem neuvěřitelných 357 jezdců.
Zabezpečení tratí bylo na úrovni mistrovských závodů a jezdci se shodli, že nebylo špatné trati. Prakticky všude se jim líbilo a po doladění problémů spojených s premiérou se budou na tyto tratě rádi vracet v sezóně 2009. Na své si přišli, jak milovníci tratí na „srdce“, technických, tak tratí „na motor“. Závodilo se v Berouně, Kdyni, Horním Jiřetíně, Liberci (Ještěd), Praze (Točná), Vrchlabí, Víru, Hronově a Telnici.
V řadě závodů přivítali pořadatelé na startu takové legendy českého automobilového sportu, jakými jsou jezdci Halada, Hank, Blahna, Štolfa, Srnský, Kožmín, Liška, Adámek, Vojáček, Patočka, Šofr, Hák, Chmelař a mnoho dalších. Účast těchto jezdců je důkazem o výtečné úrovni seriálu.
V některých třídách se profiloval Mistr ČR ÚAMK hned v prvních závodech, jako např. Radim Mach (E1-1400, Víťa Novotný (E1-1600), Jiljí Chmelař (H-1600) a zejména Aleš Komárek, který se stal i absolutním vítězem a získal hlavní cenu – vůz Citroën C1.
V jiných třídách se bojovalo až do konce seriálu. K vrcholům patřily souboje Semlbauer – Slováček ve třídě SE2000, Tomáš Mach versus. Vlasta Suk (SE1400) a hlavně souboj o desetinky v SE1600 mezi Milowským a Chamolou. V nejsilnější třídě E1+2000 se dokonce na stupeň nejvyšší v průběhu seriálu dostalo sedm jezdců – Liška, Kožmín, Fencl, Kobrle, Kotrba, Boura a Patera, halvní organizátor celého seriálu
Diváci také mohli vidět mnoho nádherných veteránů jako jsou např. Renault Alpine A110, Lancia Fulvia, BMW 2002, BMW 635CSi, Datsun 240Z, Audi Quatrro, Morris Cooper, Škoda 200RS, Škoda 130RS, Lada VFTS apod.
Ačkoliv propagace tohoto seriálu je teprve v plenkách, tak většina jezdců, kteří dříve jezdili jiné amatérské seriály, takovou diváckou kulisu zažila poprvé. Tady nejvíce uspěl Hronov, kde trať byla doslova obsypána diváky, což dnes hned tak nevidí.
Závěrem si lze přát, aby druhý ročník pokračoval v nastaveném trendu. Všichni zkušení jezdci z M ČR, kteří startovali, potvrdili, že seriál jde správným směrem k rozvoji této krásné disciplíny, jako jsou závody automobilů do vrchu. Více info na www.edda.cz
JL, 22.10.2008
Foto: Jiří Koubek, info@jk-servis.cz
V řadě závodů přivítali pořadatelé na startu takové legendy českého automobilového sportu, jakými jsou jezdci Halada, Hank, Blahna, Štolfa, Srnský, Kožmín, Liška, Adámek, Vojáček, Patočka, Šofr, Hák, Chmelař a mnoho dalších. Účast těchto jezdců je důkazem o výtečné úrovni seriálu.
V některých třídách se profiloval Mistr ČR ÚAMK hned v prvních závodech, jako např. Radim Mach (E1-1400, Víťa Novotný (E1-1600), Jiljí Chmelař (H-1600) a zejména Aleš Komárek, který se stal i absolutním vítězem a získal hlavní cenu – vůz Citroën C1.
V jiných třídách se bojovalo až do konce seriálu. K vrcholům patřily souboje Semlbauer – Slováček ve třídě SE2000, Tomáš Mach versus. Vlasta Suk (SE1400) a hlavně souboj o desetinky v SE1600 mezi Milowským a Chamolou. V nejsilnější třídě E1+2000 se dokonce na stupeň nejvyšší v průběhu seriálu dostalo sedm jezdců – Liška, Kožmín, Fencl, Kobrle, Kotrba, Boura a Patera, halvní organizátor celého seriálu
Diváci také mohli vidět mnoho nádherných veteránů jako jsou např. Renault Alpine A110, Lancia Fulvia, BMW 2002, BMW 635CSi, Datsun 240Z, Audi Quatrro, Morris Cooper, Škoda 200RS, Škoda 130RS, Lada VFTS apod.
Ačkoliv propagace tohoto seriálu je teprve v plenkách, tak většina jezdců, kteří dříve jezdili jiné amatérské seriály, takovou diváckou kulisu zažila poprvé. Tady nejvíce uspěl Hronov, kde trať byla doslova obsypána diváky, což dnes hned tak nevidí.
Závěrem si lze přát, aby druhý ročník pokračoval v nastaveném trendu. Všichni zkušení jezdci z M ČR, kteří startovali, potvrdili, že seriál jde správným směrem k rozvoji této krásné disciplíny, jako jsou závody automobilů do vrchu. Více info na www.edda.cz
JL, 22.10.2008
Foto: Jiří Koubek, info@jk-servis.cz
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












