Závodní automobily zdolávaly Ještěd
V sobotu se pod Ještědem odehrály další boje o body do Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Na startu se sešlo 108 závodníků, což svědčí o velké oblíbenosti této tratě mezi jezdci, kteří jsou ochotni kvůli startu zde, strpět i stísněné podmínky depa umístěného na úzké silnici.
Díky disciplinovanosti všech závod proběhl bez komplikací, kromě pár výletů do škarpy nedošlo k žádné havárii, přestože část jízd museli závodníci absolvovat na mokré trati. Tropické teploty předcházejícího týdne měl v sobotu, podle předpovědí meteorologů, vystřídat přechod studené fronty s ochlazením a přeháňkami. Po pátečním vedru se depo probudilo do příjemného rána a tréninky odstartovaly ještě za takřka ideálního počasí. Před koncem tréninku se ovšem zatáhlo a bylo jasné, že pršet bude, bylo jen otázkou kdy. Nakonec se lehký deštík spustil na konci první závodní jízdy. To ovšem nebylo nic proti lijavci, který přišel na závěr závodu a zahnal dekorování vítězů do stanu pivovaru Svijany, který byl titulárním sponzorem a jeho přítomnost byla viditelná v zázemí, i na trati, kde vedle několika závodníků startujících s podporou Svijan, diváky pobavil i předjezdec, který tuto část tratě velmi dobře zná z rally a na jeho nasazení to bylo znát. Při své poslední jízdě svezl i ředitele závodu Romana, pro kterého to bylo vyvrcholení závodního víkendu, který pro něj začal už v pátek při cestě do Liberce, kdy se mu před očima třikrát přes střechu překulila řidička, která si místo řízení prohlížela havárii někoho jiného a způsobila si tak svou. Její auto zůstalo na střeše a Roman jí tahal ven, sám si při tom způsobil krvavé zranění na ruce a noze, nehledě na to ovšem pokračoval v cestě a následné práci na zajištění tratě
Osmý závod ČM ZAV úspěšně skončil, před jezdci Edda cupu jsou již poslední tři závody, poslední tři možnosti užít si motoristického sportu a poslední tři možnosti získat body a udržet, nebo vylepšit postavení v celkovém hodnocení. Konec sezóny se blíží a prémie 30 000 KČ pro vítěze tříd a 50, 45 a 40 tisíc pro první tři celkového pořadí lákají.
Další závod se uskuteční 10. září v Praze Velké Chuchli. I tato trať je mezi jezdci oblíbená a tak lze očekávat velkou a kvalitní účast.
Hodnocení tříd
SE 1400
Jen tři jezdci se postavili na start a bez překvapení zvítězil Petr Tolárek před Antonínem Eliášem, oba na Suzuki Swift. Výkonový handicap Fiatu Cinquecento nedokázal Jiří Šrajer překonat a skončil třetí.
SE 1600
Technické problémy a klimatické podmínky zamíchaly pořadím. Leader třídy Petr Crhák byl tentokrát mezi diváky, druhého z první jízdy Mirka Pribulu zradilo řazení jeho Hondy, Aleš Polanecký ve druhé jízdě na mokru jel opatrně a soustředil se na udržení třetího místa a neútočil na vyšší příčky. Naopak na mokru zatáhl Vladimír Kvasnička, kdy zajel druhý čas, bohužel manko z první jízdy bylo příliš velké. Druhý skončil, překvapivě pro ostatní stálé účastníky třídy, po výborném výkonu na cupovém, sériovém Citroënu Saxo Jan Zachata. Vítězství vybojoval Antonín Široký na Peugetu 106.
SE 2000
Martin Čábela na Hondě ITR opět po vlažnějším výkonu v první jízdě předvedl ve druhé jízdě tradiční finiš a zvítězil. Michalu Slováčkovi druhá jízda nevyšla podle jeho představ a skončil na Hondě CTR druhý. Třetí místo bylo velkým překvapením a krásným výsledkem pro Petra Tvaroha na Hondě Acura. Až za Petrem skončilo rodinné duo Klokočkových.
SE +2000
Velký boj sváděli Martin Lev a Michal Dvořák, který kromě obvyklých závodnických starostí a péče o dva závodní vozy Svijan, se ještě staral o provoz občerstvovacích svijanských stanů. Přesto se dokázal na závodní jízdu soustředit, první na Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál, v druhé ovšem dostal od Martina Lva na Subaru Impreza příděl čtyř sekund a skončil druhý. Třetí místo před Martinem Moravcem vybojoval Zdeněk Hořánek, oba na Mitsubishi Lancer EVO IX.
E1 1400
Vyrovnanými výkony v obou jízdách získal vítězství Miroslav Černý na Škodě 130 L před Vlastimilem Sukem ml.na Suzuki Swift, který vedení po první jízdě neudržel. Třetí skončil Lukáš Kubíček na Škodě Pick-up, když bezchybným výkonem ve druhé jízdě, kterou vyhrál, odsunul na čtvrté místo do té doby třetího Jiřího Kroba na Peugeotu 205 GTI.
E1 1600
Technická závada na Fordu Puma vyřadila oba Tiché ze závodu. Po první jízdě vedl Petr Krejza na Hondě Civic před týmovým kolegou Jaroslavem Fikotou na Hondě CRX. Vedení ovšem neudržel, zvítězil Fikota před Krejzou. Třetí skončil Milan Andruchovič na siluetě Škody 100 MB.
E1 2000
Po změně techniky do této třídy přestoupil David Loskot, když Subaru Impreza vyměnil za Škodu Fabia TDI. Úplným nováčkem na startu byl Michal Pokorný na VW Golf a vedl si nadmíru úspěšně. Při prvním startu v seriálu vybojoval druhé místo. Vítězství získal největší favorit Jan Souček na Fordu Focus. Třetí místo získal Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který možná ani netušil, jak velkého soupeře bude mít v Miroslavu Šenkovi, který pro tento závod vyměnil Peugeota ze třídy H 1600 za dieselovou Fabii ze stáje Auto Kožmín.
E1 +2000
V nejsilnější kategorii závodních aut se zase jednou sešla silná konkurence. Roli favorita vítězstvím potvrdil Pavel Ulman na BMW M3. Za ním skončil jeden z aspirantů na celkové vítězství v této třídě Lukáš Suchomel, i přes nepříjemné zranění na noze způsobené mopedem, na Lotusu Elise. Třetí místo získal Martin Kožmín, který se na startu objevil opět po delší době, ale přestávka na něm znát nebyla a předvedl hezký sport. Těsně pod stupni vítězů skončil Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. Supersilnému Nissanu GTR pátého Jiřího Jírovce příliš nevoněla mokrá trať ve druhé jízdě.
H 1300
Do hodnocení v této třídě zasáhla penalizace u jednoho jezdce přidělená kvůli technikem nalezené neshodě vozu s dobovou homologací. Tradičně zvítězil Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR před NSU TT Václava Neuberta, jeho jízda pamětníkům velmi připomínala zasloužilého mistra sportu Miroslava Adámka, který s velmi podobným vozem startoval. Třetí místo na Škodě Rapid vybojoval Luboš Krameš.
H 1300p
Deset aut se sešlo na startu v této, letos nově vypsané třídě. Zvítězil Michal Šmíd na replice Škody 130 RS před Pavlem Jirasem na podobném voze. Třetí místo obsadil na Škodě 120 LS Přemysl Šebek.
H 1600
Pravidelné účastnice této třídy Katarína Rozsívalová a Hedvika Servusová, tentokrát nedorazily a nakonec se na startu objevily jen tři vozy. První místo vybojoval na Citroënu Visa GTI David Patera o 1,5 s před Pavlem Maierem na Fordu Escort MK I. Na stejném typu vozu závodil i třetí Josef Čermák.
H 2000
Závod na Ještědu přinesl další vítězství Ivo Krále na VW Golf GTI. Druhý skončil Eda Patera na Peugeotu 205 GTI a třetí Jan Šipka, kterému Josef Čermák Fiata Abarth, aby mohl úspěšně pokračovat v závodě.
H +2000
Výsledky v této třídě nebyly vyhlášeny na místě, jeden jezdec dostal termín na doložení shody svého vozu s homologací, neboť nebylo možné s určitostí rozhodnout. Jezdec a stavitel vozu ani celý termín nevyužil a dodal dostatečné a jasné důkazy a výsledky jsou již definitivní. S velkým náskokem zvítězil Petr Žáček na Audi Sport Quattro. Druhý skončil Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, který i v druhé jízdě na trati pod vodou dokázal zajet se zadním pohonem lepší čas než Václav Roll na další audině, tentokrát Quattro 200, který skončil třetí.
E2 +2000
Konfigurace tratě dovoluje i výjimečný start vozům kategorie E2. Na start se postavily čtyři stroje. Roli favorita přesvědčivě splnil Aleš Mlejnek na formuli Opel Lotus před Jaroslavem Bucharem. Pořadatelé byli rádi, že si zazávodil také Jiří Švec se svým stojem, který si postavil v roce 1977 do tehdejší skupiny B6 na základě prototypu ÚMVM 1100 GT. Během doby vůz přestavoval a upravoval, nyní závodí s motorem Alfa Romeo 2000. Na čtvrtém místě skončil Jan Beneš na Van Diemenu.
Výsledky, bodování, fotogalerie ze závodu a informace a zajímavosti o celém Edda cupu njadou zájemci na www.edda.cz/mscrdovrchu
Jarda Malík, 30.8.2011
Osmý závod ČM ZAV úspěšně skončil, před jezdci Edda cupu jsou již poslední tři závody, poslední tři možnosti užít si motoristického sportu a poslední tři možnosti získat body a udržet, nebo vylepšit postavení v celkovém hodnocení. Konec sezóny se blíží a prémie 30 000 KČ pro vítěze tříd a 50, 45 a 40 tisíc pro první tři celkového pořadí lákají.
Další závod se uskuteční 10. září v Praze Velké Chuchli. I tato trať je mezi jezdci oblíbená a tak lze očekávat velkou a kvalitní účast.
Hodnocení tříd
SE 1400
Jen tři jezdci se postavili na start a bez překvapení zvítězil Petr Tolárek před Antonínem Eliášem, oba na Suzuki Swift. Výkonový handicap Fiatu Cinquecento nedokázal Jiří Šrajer překonat a skončil třetí.
SE 1600
Technické problémy a klimatické podmínky zamíchaly pořadím. Leader třídy Petr Crhák byl tentokrát mezi diváky, druhého z první jízdy Mirka Pribulu zradilo řazení jeho Hondy, Aleš Polanecký ve druhé jízdě na mokru jel opatrně a soustředil se na udržení třetího místa a neútočil na vyšší příčky. Naopak na mokru zatáhl Vladimír Kvasnička, kdy zajel druhý čas, bohužel manko z první jízdy bylo příliš velké. Druhý skončil, překvapivě pro ostatní stálé účastníky třídy, po výborném výkonu na cupovém, sériovém Citroënu Saxo Jan Zachata. Vítězství vybojoval Antonín Široký na Peugetu 106.
SE 2000
Martin Čábela na Hondě ITR opět po vlažnějším výkonu v první jízdě předvedl ve druhé jízdě tradiční finiš a zvítězil. Michalu Slováčkovi druhá jízda nevyšla podle jeho představ a skončil na Hondě CTR druhý. Třetí místo bylo velkým překvapením a krásným výsledkem pro Petra Tvaroha na Hondě Acura. Až za Petrem skončilo rodinné duo Klokočkových.
SE +2000
Velký boj sváděli Martin Lev a Michal Dvořák, který kromě obvyklých závodnických starostí a péče o dva závodní vozy Svijan, se ještě staral o provoz občerstvovacích svijanských stanů. Přesto se dokázal na závodní jízdu soustředit, první na Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrál, v druhé ovšem dostal od Martina Lva na Subaru Impreza příděl čtyř sekund a skončil druhý. Třetí místo před Martinem Moravcem vybojoval Zdeněk Hořánek, oba na Mitsubishi Lancer EVO IX.
E1 1400
Vyrovnanými výkony v obou jízdách získal vítězství Miroslav Černý na Škodě 130 L před Vlastimilem Sukem ml.na Suzuki Swift, který vedení po první jízdě neudržel. Třetí skončil Lukáš Kubíček na Škodě Pick-up, když bezchybným výkonem ve druhé jízdě, kterou vyhrál, odsunul na čtvrté místo do té doby třetího Jiřího Kroba na Peugeotu 205 GTI.
E1 1600
Technická závada na Fordu Puma vyřadila oba Tiché ze závodu. Po první jízdě vedl Petr Krejza na Hondě Civic před týmovým kolegou Jaroslavem Fikotou na Hondě CRX. Vedení ovšem neudržel, zvítězil Fikota před Krejzou. Třetí skončil Milan Andruchovič na siluetě Škody 100 MB.
E1 2000
Po změně techniky do této třídy přestoupil David Loskot, když Subaru Impreza vyměnil za Škodu Fabia TDI. Úplným nováčkem na startu byl Michal Pokorný na VW Golf a vedl si nadmíru úspěšně. Při prvním startu v seriálu vybojoval druhé místo. Vítězství získal největší favorit Jan Souček na Fordu Focus. Třetí místo získal Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který možná ani netušil, jak velkého soupeře bude mít v Miroslavu Šenkovi, který pro tento závod vyměnil Peugeota ze třídy H 1600 za dieselovou Fabii ze stáje Auto Kožmín.
E1 +2000
V nejsilnější kategorii závodních aut se zase jednou sešla silná konkurence. Roli favorita vítězstvím potvrdil Pavel Ulman na BMW M3. Za ním skončil jeden z aspirantů na celkové vítězství v této třídě Lukáš Suchomel, i přes nepříjemné zranění na noze způsobené mopedem, na Lotusu Elise. Třetí místo získal Martin Kožmín, který se na startu objevil opět po delší době, ale přestávka na něm znát nebyla a předvedl hezký sport. Těsně pod stupni vítězů skončil Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. Supersilnému Nissanu GTR pátého Jiřího Jírovce příliš nevoněla mokrá trať ve druhé jízdě.
H 1300
Do hodnocení v této třídě zasáhla penalizace u jednoho jezdce přidělená kvůli technikem nalezené neshodě vozu s dobovou homologací. Tradičně zvítězil Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR před NSU TT Václava Neuberta, jeho jízda pamětníkům velmi připomínala zasloužilého mistra sportu Miroslava Adámka, který s velmi podobným vozem startoval. Třetí místo na Škodě Rapid vybojoval Luboš Krameš.
H 1300p
Deset aut se sešlo na startu v této, letos nově vypsané třídě. Zvítězil Michal Šmíd na replice Škody 130 RS před Pavlem Jirasem na podobném voze. Třetí místo obsadil na Škodě 120 LS Přemysl Šebek.
H 1600
Pravidelné účastnice této třídy Katarína Rozsívalová a Hedvika Servusová, tentokrát nedorazily a nakonec se na startu objevily jen tři vozy. První místo vybojoval na Citroënu Visa GTI David Patera o 1,5 s před Pavlem Maierem na Fordu Escort MK I. Na stejném typu vozu závodil i třetí Josef Čermák.
H 2000
Závod na Ještědu přinesl další vítězství Ivo Krále na VW Golf GTI. Druhý skončil Eda Patera na Peugeotu 205 GTI a třetí Jan Šipka, kterému Josef Čermák Fiata Abarth, aby mohl úspěšně pokračovat v závodě.
H +2000
Výsledky v této třídě nebyly vyhlášeny na místě, jeden jezdec dostal termín na doložení shody svého vozu s homologací, neboť nebylo možné s určitostí rozhodnout. Jezdec a stavitel vozu ani celý termín nevyužil a dodal dostatečné a jasné důkazy a výsledky jsou již definitivní. S velkým náskokem zvítězil Petr Žáček na Audi Sport Quattro. Druhý skončil Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, který i v druhé jízdě na trati pod vodou dokázal zajet se zadním pohonem lepší čas než Václav Roll na další audině, tentokrát Quattro 200, který skončil třetí.
E2 +2000
Konfigurace tratě dovoluje i výjimečný start vozům kategorie E2. Na start se postavily čtyři stroje. Roli favorita přesvědčivě splnil Aleš Mlejnek na formuli Opel Lotus před Jaroslavem Bucharem. Pořadatelé byli rádi, že si zazávodil také Jiří Švec se svým stojem, který si postavil v roce 1977 do tehdejší skupiny B6 na základě prototypu ÚMVM 1100 GT. Během doby vůz přestavoval a upravoval, nyní závodí s motorem Alfa Romeo 2000. Na čtvrtém místě skončil Jan Beneš na Van Diemenu.
Výsledky, bodování, fotogalerie ze závodu a informace a zajímavosti o celém Edda cupu njadou zájemci na www.edda.cz/mscrdovrchu
Jarda Malík, 30.8.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










