Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Začíná Monte Carlo s Caisem a 22 škodovkami

Na Rallye Monte-Carlo (19.–22. ledna), úvodním podniku FIA Mistrovství světa v rally (WRC) sezóny 2023, bylo potvrzeno 75 přihlášek. Nejméně 22 z nich budou vozy Škoda Fabia v různých specifikacích, včetně sedmi exemplářů nového vozu Škoda Fabia RS Rally2.

FIA Mistrovství světa v rally opět zahajuje Rallye Monte-Carlo a navazuje tak na tradici, která se datuje od úvodní sezóny v roce 1973. V roce 2023 se v mistrovství světa představí vůz Škoda Fabia RS Rally2. Zcela nový soutěžní speciál české značky jde ve stopách vozu Škoda Fabia Rally2 evo, který na loňském „Monte“ zvítězil v kategorii WRC2 a v roce 2022 pomohl Emilu Lindholmovi k titulu mistra světa jezdců kategorie WRC2 a titulu kategorie WRC2 Junior.

Mezi 41 jezdci skupiny Rally2, kteří se zúčastní úvodního podniku sezóny, chybí úřadující mistr světa kategorie WRC2 Emil Lindholm. Fin se spolujezdkyní Reetou Hämäläinen se dobrovolně zřekli Rallye Monte-Carlo a obhajobu titulu zahájí až na Švédské rally (9.–12. února). „V kategorii WRC2 můžeme bodovat pouze v sedmi ze třinácti rally mistrovství světa. Dáváme přednost zahájení sezony až na zasněžených rychlostních zkouškách ve Švédsku,“ vysvětluje Lindholm.

Přesto se na vůz Škoda Fabia během Rallye Monte-Carlo bude spoléhat celkem 22 posádek, z nichž několik patří k horkým adeptům na vítězství v kategorii WRC2. Vynikají zejména dva mladí jezdci, kteří startují s nejnovější verzí vozu Škoda Fabia RS Rally2: 22letý Marco Bulacia z Bolívie a jen o rok starší Čech Erik Cais.

Cais se spolujezdcem Petrem Těšínským dokončili v roce 2022 Rallye Monte-Carlo v kategorii WRC2 na druhém místě. Při neúčasti loňských vítězů Andrease Mikkelsena/Torsteina Eriksena (Škoda Fabia Rally2 evo) je česká posádka v roli favoritů. Bulacia si odbyl svůj debut na Rallye Monte-Carlo za volantem vozu Škoda provozovaného společností Toksport WRT v kategorii WRC2 v roce 2021.


Nyní se vrací do úřadujícího mistrovského týmu kategorie WRC2 s novým spolujezdcem Axelem Coronadem ze Španělska.

Dva kandidáti na vítězství v kategorii WRC Masters Cup, která je vyhrazena pro jezdce starší 50 let, rovněž jedou s vozem Škoda Fabia RS Rally2. Úřadující mistr a loňský zdejší vítěz Mauro Miele (Dream One Racing) z Itálie bude čelit soupeři v podobě místního hrdiny Françoise Delecoura (Toksport WRT). Tento Francouz není na stupních vítězů na Rallye Monte-Carlo žádným nováčkem – soutěž vyhrál celkově již v roce 1994.

Přestože předpisy umožňují jezdcům bojujícím o titul v kategorii WRC2 bodovat pouze v sedmi soutěžích, nic jim nebrání v účasti na dalších rally mimo klasifikaci šampionátu. Jedním z nich je Oliver Solberg. Jednadvacetiletý syn bývalého mistra světa Pettera Solberga bude na Rallye Monte-Carlo ve voze Škoda Fabia RS Rally2 provozovaným týmem Toksport WRT spolu s britským spolujezdcem Elliottem Edmondsonem. Za stejný německý tým jede také posádka Sami Pajari/Enni Mälkönen z Finska. Pajarimu je rovněž 21 let, v roce 2021 vyhrál juniorský titul mistra světa a nyní nastupuje do plnohodnotné kategorie WRC2. Pajari i Solberg využijí Rallye Monte-Carlo jako zahřívací kolo před svými vstupy do mistrovství světa v kategorii WRC2, které mají naplánované na Švédskou rally.

Boj o titul v kategorii WRC2 se naplno rozhoří až po Mexické rally (16.–19. března), třetím podniku sezóny 2023. K jezdcům s vozy Škoda se tam připojí loňský celkově třetí jezdec kategorie WRC2 Kajetan Kajetanowicz z Polska a Gus Greensmith z Velké Británie, který po několika letech strávených ve strojích skupiny Rally1 přesedne zpět do mladoboleslavského vozu skupiny Rally2.

Sečteno a podtrženo, Rallye Monte-Carlo se chystá zahájit pravděpodobně nejnapínavější ročník kategorie WRC2 v historii. Sezóna se skládá ze 13 soutěží. Po pandemií vynucené přestávce se do kalendáře vracejí šotolinové rally v Mexiku a Chile. Úplnou novinkou je Středoevropská rally. Tato čistě asfaltová soutěž bude mít start v Praze, pojede se na rychlostních zkouškách v Rakousku a cíl bude v Pasově, historickém městě na jihu Německa.

Rallye Monte-Carlo odstartuje ve čtvrtek (19. ledna) v 18:30 hodin před místním kasinem. Budou následovat dvě noční rychlostní zkoušky, z nichž jedna povede na legendární Col de Turini, přičemž letos bude cíl až na samotném vrcholu tohoto průsmyku. V průběhu pátku a v sobotu se pojede dvanáct rychlostních zkoušek, v obou dnech bez obvyklého poledního servisu. V neděli (22. ledna) proběhnou zbývající čtyři rychlostní zkoušky. Celkem musí týmy absolvovat přibližně 325 měřených kilometrů.





Škoda 19.1.2023















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar