Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Yvan Muller chce světový titul WTCC

Jedním z jezdců, který také letos bude hájit barvy továrního týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu cestovních automobilů FIA WTCC, je Francouz Yvan Muller. Zatímco jiní soupeři odpočívali, Muller nezahálel a odskočil si na Dakar.

Prozraďte, jak jste strávil uplynulou zimu?
Letos jsem se nezúčastnil zimního seriálu Andros Trophy, ale poprvé si vyzkoušel Rallye Dakar (22. místo s Nissanem a spolujezdcem Rene Metgem). Šlo o dobrou zkušenost, neboť jsem se sám sebe velice dobře poznal. Bohužel jsme měli hodně technických problémů, ale přesto jsme splnili cíl, a do Dakaru dojeli. Věřím, že se také v příštím roce objevím na startu.

Za tým SEAT startují Tarquini, Gene a vy. Nováčkem bude Michael Jourdain.
Pro něho a také pro všechny ostatní jezdce je účast v seriálu WTCC velkou výzvou a šancí. Konec konců pod hlavičkou FIA existují jen tři oficiální světové šampionáty – formule 1, rallye a WTCC. Myslím, že Jourdain přišel do velmi dobrého týmu, protože SEAT je nejlepší auto.

Michael Jourdain startoval už v mnoha amerických seriálech – IRL, Champcar nebo Nascar. Má tedy oproti jiným jezdcům určitou výhodu?
Nevím. V USA jsou závodní automobily hodně odlišné, s úplně jinými motory než ve FIA WTCC. Navíc se závody pořádají zpravidla na oválných okruzích. Michael musí proto nejdříve získat cit pro závody WTCC a potom se uvidí. Vloni dokázal, že si všude vedl dobře, a porto se nebojím, že by se neprosadil.

Jaké závěry a poznatky jste si odnesl z testování ve Valencii?
Je všeobecně známé, že cestovní automobily WTCC jsou technickými předpisy omezeny ve vývoji aerodynamických prvků. Tím je velice těžké dosáhnout určitého zlepšení oproti loňské sezoně. Tvrdě jsme pracovali na nastaveni podvozku, abychom byli dobře připraveni pro všechny tratě v nové sezoně. O motoru mohu jen říct, že funguje skvěle. Ve Valencii jsme také trénovali starty, neboť nastávající sezona bude bezpochyby těžší než rok 2006.

Co jste si vzal ze své první sezony WTCC?
Když člověk startuje v novém seriálu, musí se hodně učit. Musí porozumět technice a získat cit pro auto. Také strategie hraje velkou roli, neboť musíte stále vypočítávat zátěž, s jakou pojedete případně v příštím závodě. Můj cíl pro letošní rok je jasný – vyvarovat se chyb a bojovat o titul.

Yvan Muller začal svoji kariéru v roce 1980 v závodech motokár, v letech 1987 až 93 jezdil s monoposty Formule Renault, F3, F2 a F3000. Od roku 1994 se věnuje výhradně cestovním automobilům, v nichž vybojoval mj. titul mistra Francie nebo Anglie, ve WTCC 2006 obsadil čtvrté místo. Je devítinásobným šampionem zimního seriálu Andros Trophy.

JL, 27.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar