Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

XTG Opel ADAM Cup startuje do druhé sezony

Včera se v Praze uskutečnila tisková konference k druhému ročníku značkového poháru XTG Opel ADAM Cup, kterého by se v rámci vybraných rallysprintového šampionátu a také Barum Rally a Rally Příbram mělo zúčastnit osm posádek. Kromě toho byl představen i Opel Adam R2.

Poprvé se posádky představí již o nadcházejícím víkendu v rámci Valašské rally v okolí Valašského Meziříčí.


Loňská zaváděcí sezona XTG Opel ADAM Cupu ukázala, že koncept dostupného závodění na „dospělé“ technice má budoucnost: „Potvrdilo se, že pohárový ADAM je optimálním vozem pro všechny, kteří uvažují o vstupu do světa automobilových soutěží,“ komentuje první roční XTG Opel ADAM Cupu zástupce promotéra XTG motorsport Zdeněk Pekárek. „Do ADAM Cupu se přihlásilo šest posádek, které se zúčastňovaly českého rallysprintového šampionátu, což z XTG ADAM Cupu dělalo nejsilnější tuzemský značkový pohár řady posledních let.“

Vedle mladých a začínajících pilotů se za volant jednoho z vozů Opel ADAM Cup posadil i zkušený pilot Josef Peták, který kromě vlastního závodění ostatním účastníkům předával i své dlouholeté zkušenosti. Josef Peták nakonec také celý Cup vyhrál, o vyrovnanosti posádek ale svědčí, že o celkovém vítězi při rovnosti jejich bodů i počtu vítězství rozhodl podle pohárových propozic lepší výsledek Josefa Petáka v absolutním pořadí Rallysprint Série při Rally Pačejov.

„Volni jsme s Opel ADAM Cupem vzbudili v rámci českého rallysportu velkou pozornost - a letos chceme ukázat ještě více,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého zastoupení značky Opel. „Jsme samozřejmě nadšeni, že se promotérovi podařilo dostat na start zase o dvě posádky více – s osmi vozy bude Opel ADAM Cup jasně nejsilnějším značkovým pohárem české republiky!“

Pohárový kalendář XTG Opel ADAM Cupu 2016 obsahuje sedm podniků: Valašskou rally, Rally Vyškov, Rally Pačejov, Rally Jeseníky a nově v rámci dvoudenních soutěží Rally Příbram a Barum Czech rally Zlín. V obou závodech bude do poháru započítávána úvodní etapa. Pomyslným vrcholem bude stejně jako vloni německá 3-Städte rallye, kde zároveň proběhne i finále německého poháru ADAC Opel ADAM Cupu.

Kromě sběru zkušeností nabízí Opel ADAM Cup i lákavé finanční a věcné prémie v celkové výši přes 400 tisíc Kč, za absolutní umístění pak ve výši 150 tisíc Kč. Pohár se jede na pneumatikách Pirelli, takže účastníci se zároveň stanou i účastníky Pirelli cupu, kde se také mohou dostat k zajímavým finančním výhrám. Velkým lákadlem je také možná podpora startu nejúspěšnějšího mladého jezdce českého XTG Opel ADAM Cupu v příští sezoně německého poháru ADAC Opel Rallye Cup.


Er-dvojky vyjíždějí


Speciály Opel ADAM R2 se díky úspěchům továrních pilotů Opelu Motorsport v evropském šampionátu ERC stávají žádaným artiklem. Výtečnou reklamu tomuto vozu udělal při loňské Barum Czech Rally Zlín švédský mladík a evropský juniorský šampion 2015 Emil Bergkvist. A letos si dva vozy Opel ADAM R2 pořídily dvě české posádky: Už během příštího víkendu se na startu objeví s vozy Opel ADAM R2 Lukáš Nekvapil se spolujezdcem Romanem Koscelníkem a Andrej Barčák s navigátorem Tomášem Střeskou.



Opel partnerem Barum Czech Rally


Velkým momentem letošní sezony je partnerství Opelu s Barum Czech Rally Zlín, jediným tuzemským podnikem započítávaným do evropského šampionátu. „Opel se vždy snaží o partnerství se špičkami v oboru – a navázání úszké spolupráce s nejvýznamnější tuzemskou soutěží této filozofii perfektně odpovídá,“ říká Pavel Šilha.

Opel a jeho vozy budou na srpnové Barum Czech Rally pořádně vidět: Díky vstřícnosti pořadatelů se na start soutěže postaví i piloti XTG Opel ADAM Cupu, řada Opelů bude sloužit jako pořadatelské a servisní vozy a protože německý Opel Motrorsport považuje Barum Czech Rally za jeden ze třech nejdůležitějších podniků sezony, přijede do Zlína kompletní špička továrního týmu Opel Motorsport s vozy ADAM R2 i řada „soukromníků“. Proto také přijel do Prahy pan Miloslav Regner, ředitel Barum Rally.



Kalendář XTG Opel ADAM Cup 2016

15. - 16.4.Valašská Rallye
13. - 14.5.Rally Vyškov
29. - 30.7.Rally Pačejov
26. - 27.8.Barum Czech Rally (první etapa)
16. - 17.9.Rally Jeseníky
30. 9. - 1.10.Rally Příbram (první etapa)
21. - 22.10.3-Städte Rally



OPEL ADAM CUP – TECHNICKÁ DATA


Motor:1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
Výkon:103 kW (140 k) při 6500/min
Toč. moment: 160 Nm při 4700/min
Převodovka:Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
Podvozek:Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.
Brzd. kotouče:305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu
Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže
Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg



OPEL ADAM R2 – TECHNICKÁ DATA
(vůz na fotografiích)


Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport
Výkon: 140 kW (190 k) při 7750/min
Toč. moment: 190 Nm při 6200/min
Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál
Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu
Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem
Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)
Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, Dělič brzdného účinku vpředu/vzadu, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.
Brzd. kotouče: 310 mm ventilované kotouče vpředu, 264 mm vzadu
Karoserie:Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže
Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.
Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika: Multifunkční přístrojový panel BOSCH, indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1030 kg



Opel + JL 13.4.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar