Walter Röhrl pojede na Nürburgringu
Dvojnásobný mistr světa v rallye Walter Röhrl, v současné době reprezentant a testovací jezdec firmy Porsche, bude v květnu startovat v závodě 24 hodin Nürburgringu, který je považován za nejtěžší závod cestovních automobilů na světě. Společně s třemi dalšími jezdci usedne do sériového vozu Porsche 911 GT3 RS.
Jeden z největších soutěžních jezdců automobilového historie Walter Röhrl, který mimochodem dvakrát vyhrál slavnou naši soutěž Rallye Vltava 73 a 74, než ji vytlačila ze scény Rallye Škoda/Bohemia, tak poprvé od roku 1993 bude startovat opět ve slavném závodě, jehož podstatná část se odehrává na tzv. Severní smyčce, přezdívané pro svůj charakter Zelené peklo.
Od roku 1993 na zmíněném okruhu otestoval prakticky všechny sériové automobily z Zuffenhausenu. „Nový model 911 GT3 RS mě hned napoprvé připomněl závodní automobil,“ přiznává Walter Röhrl. „Žádná jiná sériová devětsetjedenáctka se k závodnímu speciálu neblížila natolik jako právě aktuální GT3 RS. Proto se moc těším, že budu moci dokázat, že tento sportovní automobil dokáže snášet útrapy automobilového maratonu.“
Porsche 911 GT3 RS pohání zážehový šestiválec 3.8 typu boxer o výkonu 450 k. Vysokootáčkový agregát dosahuje specifického výkonu 118 k na litr. Motor modelu GT3 RS vyvinutý ve sportovním oddělení ve Weissachu, je spojen se sériovou převodovkou, která je svými kratšími převody vhodná právě pro závodní okruh.
Ke zlepšení dynamiky přispívají sériová ložiska motoru, která podle jízdní situace mění tuhost a tlumení, čímž se na okruhu zlepšuje spojení agregátu s karosérií.
„V posledních letech vozy Porsche zářily při závodě 24 hodin na Nürburgringu jak vysokou rychlostí tak mimořádnou spolehlivostí,“ říká Hartmut Kristen, šéf sportovního oddělení. „Porsche tady vyhrálo čtyřikrát za sebou. Věřím, že se v závodě současně s čistokrevnými speciály prosadí a dokáže, jak spolehlivý může být také sériový automobil, připravený v našem sportovním oddělení ve Weissachu“.
Vytrvalostí závod 24 hodin Nürburgringu, který se letos uskuteční 15. a 16. května, každoročně přiláká k trati na dvě stě tisíc nadšených diváků, pro které je tento závod svátkem se vším všudy. Nikde jinde totiž takovou atmosféru kolem trati dnes již nezažijete.
JL, 10.2.2010
Od roku 1993 na zmíněném okruhu otestoval prakticky všechny sériové automobily z Zuffenhausenu. „Nový model 911 GT3 RS mě hned napoprvé připomněl závodní automobil,“ přiznává Walter Röhrl. „Žádná jiná sériová devětsetjedenáctka se k závodnímu speciálu neblížila natolik jako právě aktuální GT3 RS. Proto se moc těším, že budu moci dokázat, že tento sportovní automobil dokáže snášet útrapy automobilového maratonu.“
Porsche 911 GT3 RS pohání zážehový šestiválec 3.8 typu boxer o výkonu 450 k. Vysokootáčkový agregát dosahuje specifického výkonu 118 k na litr. Motor modelu GT3 RS vyvinutý ve sportovním oddělení ve Weissachu, je spojen se sériovou převodovkou, která je svými kratšími převody vhodná právě pro závodní okruh.
Ke zlepšení dynamiky přispívají sériová ložiska motoru, která podle jízdní situace mění tuhost a tlumení, čímž se na okruhu zlepšuje spojení agregátu s karosérií.
„V posledních letech vozy Porsche zářily při závodě 24 hodin na Nürburgringu jak vysokou rychlostí tak mimořádnou spolehlivostí,“ říká Hartmut Kristen, šéf sportovního oddělení. „Porsche tady vyhrálo čtyřikrát za sebou. Věřím, že se v závodě současně s čistokrevnými speciály prosadí a dokáže, jak spolehlivý může být také sériový automobil, připravený v našem sportovním oddělení ve Weissachu“.
Vytrvalostí závod 24 hodin Nürburgringu, který se letos uskuteční 15. a 16. května, každoročně přiláká k trati na dvě stě tisíc nadšených diváků, pro které je tento závod svátkem se vším všudy. Nikde jinde totiž takovou atmosféru kolem trati dnes již nezažijete.
JL, 10.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout