WTCC Zandvoort - Chevrolet a SEAT první
Mistrovství světa cestovních automobilů WTCC zavítalo při svém druhém dějství poprvé na evropskou půdu, do holandského Zandvoortu. V konkurenci 24 jezdců, mezi nimiž se objevili také tři ruští piloti, dominovaly v první jízdě Chevrolety, v druhé pak SEAT.
První jízda se odehrávala zcela v režii dvou vozů Chevrolet Lacetti řízenými Švýcarem Menu a Italem Larinim, kteří zajeli nejrychlejší časy už v kvalifikaci. Také start jim vyšel nejlépe a záhy poodjeli zbytku startovního pole. V sedmém kole se musel se závodem rozloučit jejich kolega Huff, který opustil trať a na trať vyjel Safety Car. Jediným jezdcem, který dokázal držet krok s vítězným duem byl Luca Rangoni se soukromým BMW 320. Během závodu zajel nejen nejrychlejší kolo, ale v cíli obsadil pěkné třetí místo, z kterého měl stejnou radost, jako jezdci s Chevrolety. Nejlepší vůz značky SEAT s Tiagem Monteirem za volantem obsadil čtvrtou příčku, což je pro ex-pilota formule 1 velice dobrý vstup při své premiéře do MS.
Do druhé jízdy se postavili do první řady Priaulx a Tarquini, a protože trať začal zkrápět déšť, vyhlásili pořadatelé závod „jako mokrý“. Přesto většina jezdců obula slicky a udělala rozhodně dobře. Z deště prakticky nic nebylo. Po startu vyrazil nejlépe Priaulx, ovšem záhy se dostal do kolize s Tarquinim a klesl na pátou příčku. Mezitím se ze čtvrtého místa propracoval na druhé Brazilec Farfus a z desátého Němec Jörg Müller, oba s vozy BMW, jenž vytěžil nejvíce z bleskového startu. Úřadujícího mistra světa Priaulxe předjel ještě Larini, čímž získal další důležité body za čtvrté místo, zatímco vítěz první jízdy Menu závod nedokončil. Gabriele Tarquini tak vybojoval pro SEAT první letošní vítězství.
Průběžné pořadí: 1. Farfus (28), 2. Müller (22), 3. Priaulx (21), 4. Tarquini (21), 5. Larini (13), 6. Rangoni (11)
JL, 7.5.2007
Do druhé jízdy se postavili do první řady Priaulx a Tarquini, a protože trať začal zkrápět déšť, vyhlásili pořadatelé závod „jako mokrý“. Přesto většina jezdců obula slicky a udělala rozhodně dobře. Z deště prakticky nic nebylo. Po startu vyrazil nejlépe Priaulx, ovšem záhy se dostal do kolize s Tarquinim a klesl na pátou příčku. Mezitím se ze čtvrtého místa propracoval na druhé Brazilec Farfus a z desátého Němec Jörg Müller, oba s vozy BMW, jenž vytěžil nejvíce z bleskového startu. Úřadujícího mistra světa Priaulxe předjel ještě Larini, čímž získal další důležité body za čtvrté místo, zatímco vítěz první jízdy Menu závod nedokončil. Gabriele Tarquini tak vybojoval pro SEAT první letošní vítězství.
1.Menu | Chevrolet Lacetti | 1.Tarquini | SEAT Leon |
2.Larini | Chevrolet Lacetti | 2.Farfus | BMW 320 |
3.Rangoni | BMW 320 | 3.J.Müller | BMW 320 |
4.Monteiro | SEAT Leon | 4.Larini | Chevrolet Lacetti |
5.Farfus | BMW 320 | 5.Priaulx | BMW 320 |
6.Colciago | SEAT Leon | 6.Rangoni | BMW 320 |
7.Tarquni | SEAT Leon | 7.Colciago | SEAT Leon |
8.Priaulx | BMW 320 | Porteiro | BMW 320 |
9.Gene | SEAT Leon | 9.Monteiro | SEAT Leon |
10.J.Müller | BMW 320 | 10.Gene | SEAT Leon |
Průběžné pořadí: 1. Farfus (28), 2. Müller (22), 3. Priaulx (21), 4. Tarquini (21), 5. Larini (13), 6. Rangoni (11)
JL, 7.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout