WTCC - Suverénní vítězství pro BMW
Úvodní závod nové sezony světového šampionátu cestovních automobilů vyšel stoprocentně vozům BMW, které v obou jízdách obsadily všechna místa na stupních vítězů. Novinkou oproti loňsku je nejen pozměněné jezdecké složení, ale také zavedení letmých startů.
Hned po startu první jízdy šel do čela Jörg Müller, nejrychlejší z tréninku, a vedení si udržel po celých 15 okruhů. V cíli byl o 0,421 sekundy dřív než úřadující světový šampion Andy Priaulx. Úspěch vozů BMW 320 dovršil Augusto Farfus, který na domácí půdě v brazilské Curitibě absolvoval první závod pro tým BMW Schnitzer, do kterého přešel z Alfy Romeo. Poměrně chudé startovní pole 20 jezdců bylo způsobené poměrně brzkým termínem závodu a hlavně vzdáleností na jihoamerický kontinent. Na evropských okruzích se čeká větší účast.
Za trojicí BMW dojel nejrychlejší SEAT řízený Gabrielem Tarquinim před Huffem na Chevroletu Lacetti. Sedmým a osmým místem si Alex Zanardi a Yvan Muller pojistili postavení v první řadě druhého závodu. Zatímco Zanardi se připletl do havárie Huffa a svoji výhodnou pozici hned ztratil, ujal se vedení Muller s vozem SEAT, ale neradoval se dlouho. Už v třetím kole jej předjel skvěle jedoucí Farfus, který se ihned začal svým pronásledovatelům vzdalovat. V cíli měl náskok přes čtyři sekundy. Postupně se před Francouze dostali ještě Priaulx a Müller, kteří se na stupně vítězů probojovali ze 7. a 8. pozice na startu. V závěrečných kolech si nedarovali ani metr, ale zkušený Priulax si svého kolegu dokázal uhlídat. Dobře rozjel závod i Tom Coronel, kterého však najednou předjeli hned tři jezdci s BMW, a nejlepší soukromý jezdec loňského roku se propadl až na osmou příčku.
První závod sezony ukázal, že BMW se na letošní sezonu opět dobře připravilo a SEAT, který by rád vybojoval titul bude mít cestu k úspěchu velice těžkou. Závod a hlavně tréninky ukázaly, že španělským vozům chybí zatím potřebná rychlost. Ale jeden závod nic neznamená.
Jindřich Lasík, 12.3.2007
Za trojicí BMW dojel nejrychlejší SEAT řízený Gabrielem Tarquinim před Huffem na Chevroletu Lacetti. Sedmým a osmým místem si Alex Zanardi a Yvan Muller pojistili postavení v první řadě druhého závodu. Zatímco Zanardi se připletl do havárie Huffa a svoji výhodnou pozici hned ztratil, ujal se vedení Muller s vozem SEAT, ale neradoval se dlouho. Už v třetím kole jej předjel skvěle jedoucí Farfus, který se ihned začal svým pronásledovatelům vzdalovat. V cíli měl náskok přes čtyři sekundy. Postupně se před Francouze dostali ještě Priaulx a Müller, kteří se na stupně vítězů probojovali ze 7. a 8. pozice na startu. V závěrečných kolech si nedarovali ani metr, ale zkušený Priulax si svého kolegu dokázal uhlídat. Dobře rozjel závod i Tom Coronel, kterého však najednou předjeli hned tři jezdci s BMW, a nejlepší soukromý jezdec loňského roku se propadl až na osmou příčku.
První závod sezony ukázal, že BMW se na letošní sezonu opět dobře připravilo a SEAT, který by rád vybojoval titul bude mít cestu k úspěchu velice těžkou. Závod a hlavně tréninky ukázaly, že španělským vozům chybí zatím potřebná rychlost. Ale jeden závod nic neznamená.
1.Müller | BMW 320 | 1.Farfus | BMW 320 |
2.Priaulx | BMW 320 | 2.Priaulx | BMW 320 |
3.Farfus | BMW 320 | 3.Müller | BMW 320 |
4.Tarquini | SEAT Leon | 4.Muller | SEAT Leon |
5.Huff | Chevrolet Lacetti | 5.Tarquini | SEAT Leon |
6.Coronel | SEAT Leon | 6.Zanardi | BMW 320 |
7.Zanardi | BMW 320 | 7.Rangoni | BMW 320 |
8.Muller | SEAT Leon | 8.Coronel | SEAT Leon |
9.Gene | SEAT Leon | 9.Corthals | SEAT Leon |
10.Corthals | SEAT Leon | 10.Larini | Chevrolet Lacetti |
Jindřich Lasík, 12.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout