WTCC Hungaroring - Citroën poprvé poražen
Teprve v šesté závodní jízdě světového šampiobátu cestovních automobilů na maďarském Hungaroringu našel Citroën přemožitele v podobě Gianni Morbidelliho s Chevroletem Cruze a poprvé ani jeden z jejich jezdců nevystoupil na stupně vítězů.
V první jízdě ale Citroën C - Elysée WTCC zaznamenal další double na prvním a druhém místě zásluhou Yvana Mullera a José - María Lópeze.
José-María López a Citroën Total si tak upevnili první místo v průběžném pořadí WTCC, zatímco Yvan Muller se posunul v celkovém účtu před Sébastiena Loeba.
Po suchých podmínkách během kvalifikačních jízd bylo nedělní počasí vrtkavé, a tak se oba závody jely brzy odpoledne. Přes noc totiž přišel velký liják, který ustal až několik hodin před startem.
Hned po startu využili Yvan Muller a José - María López své pozice na startovním roštu a usadili se na čele závodu. Sébastien Loeb se hned v první zatáčce dostal do sevření soupeřů a po prvním kole byl na sedmém místě za jezdci v pořadí Muller, López, Monteiro, Tarquini, Bennani a Michelisz.
Yvan Muller kontroloval vedení, ale Pechito López mu odrážel tlak soupeřů. Mezitím se Loeb zkoušel dostat přes Michelisze. I přes veškeré úsilí dostál Hungaroring své pověsti a neviděl už další předjížděcí manévry. Muller stvrdil své druhé vítězství sezony, José - María López dojel druhý a na podium se vešel ještě Tiago Monteiro.
Po krátké přestávce se auta vrátila na závodní dráhu k druhému závodu. Kvůli obrácenému startovacímu roštu museli Loeb, López a Muller začínat z konce první desítky. Gianni Morbidelli vedl v první zatáčce před piloty v pořadí Tiago Monteiro, Hugo Valente (startoval z pole position) a Tom Coronel. Yvan Muller stihl ještě vklouznout mezi své týmové kolegy a zaujmout pátou pozici před José - María Lópezem. Loeb zaváhal při volbě nejlepší stopy a figuroval na 9. pozici. Velmi rychle se Morbidelli, Monteiro a Valente vzdálili pronásledovatelům, zatímco Muller a López nemohli najít způsob, jak předjet Coronela. Jezdci Citroënu se už nestihli prodrat na pozice zaručující stupně vítězů.
Zaslouženě zvítězil Gianni Morbidelli s Chevroletem Cruze před Tiagem Monteiro s Hondou a Hugo Valentem, rovnež s Chevroletem.
Yvan Muller: „Věděli jsme, že na tomto okruhu je rozhodující start. V prvním závodě jsem zaútočil a udržel si vedení před Josém. Když se ke mně opět vrátil, ukázal jsem mu, jak jsem schopný reagovat. Musel jsem k tomu pošetřit v několika posledních kolech pneumatiky a pak zaznamenat další vítězství. Vždycky jsem na Hungaroringu vyhrál první závod a je krásné v tom pokračovat. “
Sébastien Loeb: „Měl jsem dva těžké starty: pokaždé jsem si vybral horší variantu. V prvním závodě, když jsem viděl, že moji soupeři byli semknuti uvnitř, pokusil jsem se je předjet vnějškem. Nakonec jsem ale skončil v balíku. Abych nedopadl stejně i podruhé, snažil jsem se najet po vnitřní straně v druhém závodě, ale opět jsem byl předjet z druhé strany. Nevím, jestli to přičítat nedostatku zkušeností a úspěchu, ale díky mým startům jsem byl mimo hru. Doufám, že si to vynahradím další víkend na Slovensku!“
Závod 1
Závod 2
Průběžné pořadí
José-María López a Citroën Total si tak upevnili první místo v průběžném pořadí WTCC, zatímco Yvan Muller se posunul v celkovém účtu před Sébastiena Loeba.
Po suchých podmínkách během kvalifikačních jízd bylo nedělní počasí vrtkavé, a tak se oba závody jely brzy odpoledne. Přes noc totiž přišel velký liják, který ustal až několik hodin před startem.
Hned po startu využili Yvan Muller a José - María López své pozice na startovním roštu a usadili se na čele závodu. Sébastien Loeb se hned v první zatáčce dostal do sevření soupeřů a po prvním kole byl na sedmém místě za jezdci v pořadí Muller, López, Monteiro, Tarquini, Bennani a Michelisz.
Yvan Muller kontroloval vedení, ale Pechito López mu odrážel tlak soupeřů. Mezitím se Loeb zkoušel dostat přes Michelisze. I přes veškeré úsilí dostál Hungaroring své pověsti a neviděl už další předjížděcí manévry. Muller stvrdil své druhé vítězství sezony, José - María López dojel druhý a na podium se vešel ještě Tiago Monteiro.
Po krátké přestávce se auta vrátila na závodní dráhu k druhému závodu. Kvůli obrácenému startovacímu roštu museli Loeb, López a Muller začínat z konce první desítky. Gianni Morbidelli vedl v první zatáčce před piloty v pořadí Tiago Monteiro, Hugo Valente (startoval z pole position) a Tom Coronel. Yvan Muller stihl ještě vklouznout mezi své týmové kolegy a zaujmout pátou pozici před José - María Lópezem. Loeb zaváhal při volbě nejlepší stopy a figuroval na 9. pozici. Velmi rychle se Morbidelli, Monteiro a Valente vzdálili pronásledovatelům, zatímco Muller a López nemohli najít způsob, jak předjet Coronela. Jezdci Citroënu se už nestihli prodrat na pozice zaručující stupně vítězů.
Zaslouženě zvítězil Gianni Morbidelli s Chevroletem Cruze před Tiagem Monteiro s Hondou a Hugo Valentem, rovnež s Chevroletem.
Yvan Muller: „Věděli jsme, že na tomto okruhu je rozhodující start. V prvním závodě jsem zaútočil a udržel si vedení před Josém. Když se ke mně opět vrátil, ukázal jsem mu, jak jsem schopný reagovat. Musel jsem k tomu pošetřit v několika posledních kolech pneumatiky a pak zaznamenat další vítězství. Vždycky jsem na Hungaroringu vyhrál první závod a je krásné v tom pokračovat. “
Sébastien Loeb: „Měl jsem dva těžké starty: pokaždé jsem si vybral horší variantu. V prvním závodě, když jsem viděl, že moji soupeři byli semknuti uvnitř, pokusil jsem se je předjet vnějškem. Nakonec jsem ale skončil v balíku. Abych nedopadl stejně i podruhé, snažil jsem se najet po vnitřní straně v druhém závodě, ale opět jsem byl předjet z druhé strany. Nevím, jestli to přičítat nedostatku zkušeností a úspěchu, ale díky mým startům jsem byl mimo hru. Doufám, že si to vynahradím další víkend na Slovensku!“
Závod 1
1. Yvan Muller | Citroën C-Elysée WTCC | 14 kol |
2. José-María López | Citroën C-Elysée WTCC | +1’’282 |
3. Tiago Monteiro | Honda Civic WTCC | +8’’961 |
4. Gabriele Tarquini | Honda Civic WTCC | +13’’980 |
5. Mehdi Bennani | Honda Civic WTCC | +14’’747 |
6. Norbert Michelisz | Honda Civic WTCC | +16’’672 |
7. Sébastien Loeb | Citroën C-Elysée WTCC | +17’’475 |
8. Tom Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1w+22’’863 | |
9. Gianni Morbidelli | Chevrolet RML Cruze TC1 | +27’’891 |
10. Hugo Valente | Chevrolet RML Cruze TC1 | +36’’287 |
Závod 2
1. Gianni Morbidelli | Chevrolet RML Cruze TC1 | 14 kol |
2. Tiago Monteiro | Honda Civic WTCC | +0’’350 |
3. Hugo Valente | Chevrolet RML Cruze TC1 | +1’’206 |
4. Tom Coronel | Chevrolet RML Cruze TC1 | +5’’104 |
5. Yvan Muller | Citroën C-Elysée WTCC | +5’’435 |
6. José-María López | Citroën C-Elysée WTCC | +5’’605 |
7. Tom Chilton | Chevrolet RML Cruze TC1 | +6’’306 |
8. Gabriele Tarquini | Honda Civic WTCC | +7’’828 |
9. Sébastien Loeb | Citroën C-Elysée WTCC | +8’’308 |
10. Norbert Michelisz | Honda Civic WTCC | +8’’842 |
Průběžné pořadí
1. José-María López | 115 |
2. Yvan Muller | 105 |
3. Sébastien Loeb | 84 |
4. Tiago Monteiro | 65 |
5. Gabriele Tarquini | 48 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout