WTCC - Alfa Romeo kralovala ve Valencii
Jen málokdo by si troufl tipovat, že by některý ze závodů mistrovství světa cestovních automobilů vyhrála Alfa Romeo, kterou zastupují pouze polosoukromé stáje. Ve Valencii všem vypálil rybník James Thompson
Podstatně větší šance se dávají vozům BMA, SEAT a letos také už i Chevrolet. Do prvního závodu odstartoval nejlépe nejrychlejší muž z tréninku James Thompson a dokazoval, že Alfa Romeo ještě zdaleka nepatří do starého železa, když pro italskou značku vybojoval hned dva vavřínové věnce.
Závod ve Španělsku začal jako vloni hromadnou kolizí hned po startu, do níž se zapletlo minimálně šest jezdců. Její příčinou byla strkanice mezi Tarquinim a Monteirem na vozech SEAT. Oběťmi jejich interního souboje se však stali ještě Huff, Colciago, Zanardi a Porteiro. Zanardiho BMW bylo natolik poškozené, že Ital nemohl do druhého závodu již nastoupit.
Hlavní viník Gabriele Tarquni byl za kolizi potrestám tím, že na příštího závodu se posune o deset míst dozadu, než bude jeho kvalifikační čas. Stejný trest vyfasoval také Farfus, dosud vedoucí muž průběžné klasifikace, který po hodinách v prvních kolech si nevedl při následné stíhací jízdě právě podle pravidel. Mimo trať „poslal“ dva jezdce.
Zatímco na špici bylo rozhodnuto, o další místa se tvrdě bojovalo až do cíle, za Larinim a Mullerem dojeli Gene a Priaulx, sedmé místo patřilo Rangonimu, který tak vyhrál klasifikaci soukromníků.
Po vítězství v úvodní jízdě startoval Thompson až ze čtvrté řady a pomalu se propracovával kupředu. K tomu mu pomáhala také o 70 kilogramů nižší hmotnost oproti soupeřům. Poměrně rychle se propracoval za dvojici jezdců s BMW – Priaulxe a Jörg Müllera. Nejdříve předjel na konci cílové rovinky britského mistra světa, o kolo později se dostal před Müllera a už mu nic nestálo v cestě, aby zvítězil také v druhé jízdě. Za ním se ještě rozpoutal tvrdý souboj mezi jezdci s BMW, z něhož se z druhého místa nakonec radoval němcký jezdec. Disciplinovaná jízda se oběma vyplatila, neboť se dělí o první místo v průběžné klasifikaci po třech závodech.
Průběžné pořadí: 1. Müller, Priaulx (31), 3. Farfus (28), 4. Larini (25), 5. Tarquini (21), 6. Thompson 20
Jindřich Lasík, 21.5.2007
Závod ve Španělsku začal jako vloni hromadnou kolizí hned po startu, do níž se zapletlo minimálně šest jezdců. Její příčinou byla strkanice mezi Tarquinim a Monteirem na vozech SEAT. Oběťmi jejich interního souboje se však stali ještě Huff, Colciago, Zanardi a Porteiro. Zanardiho BMW bylo natolik poškozené, že Ital nemohl do druhého závodu již nastoupit.
Hlavní viník Gabriele Tarquni byl za kolizi potrestám tím, že na příštího závodu se posune o deset míst dozadu, než bude jeho kvalifikační čas. Stejný trest vyfasoval také Farfus, dosud vedoucí muž průběžné klasifikace, který po hodinách v prvních kolech si nevedl při následné stíhací jízdě právě podle pravidel. Mimo trať „poslal“ dva jezdce.
Zatímco na špici bylo rozhodnuto, o další místa se tvrdě bojovalo až do cíle, za Larinim a Mullerem dojeli Gene a Priaulx, sedmé místo patřilo Rangonimu, který tak vyhrál klasifikaci soukromníků.
Po vítězství v úvodní jízdě startoval Thompson až ze čtvrté řady a pomalu se propracovával kupředu. K tomu mu pomáhala také o 70 kilogramů nižší hmotnost oproti soupeřům. Poměrně rychle se propracoval za dvojici jezdců s BMW – Priaulxe a Jörg Müllera. Nejdříve předjel na konci cílové rovinky britského mistra světa, o kolo později se dostal před Müllera a už mu nic nestálo v cestě, aby zvítězil také v druhé jízdě. Za ním se ještě rozpoutal tvrdý souboj mezi jezdci s BMW, z něhož se z druhého místa nakonec radoval němcký jezdec. Disciplinovaná jízda se oběma vyplatila, neboť se dělí o první místo v průběžné klasifikaci po třech závodech.
1.závod | - | 2.závod | - |
1.Thompson | Alfa Romeo | 1.Thompson | Alfa Romeo |
2.Larini | Chevrolet Lacetti | 2.Müller | BMW 320 |
3.Muller | SEAT Léon | 3.Priaulx | BMW 320 |
4.Gene | SEAT Léon | 4.Muller | SEAT Léon |
5.Priaulx | BMW 320 | 5.Larini | Chevrolet Lacetti |
6.Jourdain | SEAT Léon | 6.Gene | SEAT Léon |
7.Rangoni | BMW 320 | 7.Rangoni | BMW 320 |
8.Müller | BMW 320 | 8.Hernandez | BMW 320 |
9.Menu | Chevrolet Lacetti | 9.Jourdain | SEAT Léon |
10.Hernandez | BMW 320 | 10.Farfus | BMW 320 |
Průběžné pořadí: 1. Müller, Priaulx (31), 3. Farfus (28), 4. Larini (25), 5. Tarquini (21), 6. Thompson 20
Jindřich Lasík, 21.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout