Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

WTCC - Alfa Romeo kralovala ve Valencii

Jen málokdo by si troufl tipovat, že by některý ze závodů mistrovství světa cestovních automobilů vyhrála Alfa Romeo, kterou zastupují pouze polosoukromé stáje. Ve Valencii všem vypálil rybník James Thompson

Podstatně větší šance se dávají vozům BMA, SEAT a letos také už i Chevrolet. Do prvního závodu odstartoval nejlépe nejrychlejší muž z tréninku James Thompson a dokazoval, že Alfa Romeo ještě zdaleka nepatří do starého železa, když pro italskou značku vybojoval hned dva vavřínové věnce.
Závod ve Španělsku začal jako vloni hromadnou kolizí hned po startu, do níž se zapletlo minimálně šest jezdců. Její příčinou byla strkanice mezi Tarquinim a Monteirem na vozech SEAT. Oběťmi jejich interního souboje se však stali ještě Huff, Colciago, Zanardi a Porteiro. Zanardiho BMW bylo natolik poškozené, že Ital nemohl do druhého závodu již nastoupit.
Hlavní viník Gabriele Tarquni byl za kolizi potrestám tím, že na příštího závodu se posune o deset míst dozadu, než bude jeho kvalifikační čas. Stejný trest vyfasoval také Farfus, dosud vedoucí muž průběžné klasifikace, který po hodinách v prvních kolech si nevedl při následné stíhací jízdě právě podle pravidel. Mimo trať „poslal“ dva jezdce.
Zatímco na špici bylo rozhodnuto, o další místa se tvrdě bojovalo až do cíle, za Larinim a Mullerem dojeli Gene a Priaulx, sedmé místo patřilo Rangonimu, který tak vyhrál klasifikaci soukromníků.
Po vítězství v úvodní jízdě startoval Thompson až ze čtvrté řady a pomalu se propracovával kupředu. K tomu mu pomáhala také o 70 kilogramů nižší hmotnost oproti soupeřům. Poměrně rychle se propracoval za dvojici jezdců s BMW – Priaulxe a Jörg Müllera. Nejdříve předjel na konci cílové rovinky britského mistra světa, o kolo později se dostal před Müllera a už mu nic nestálo v cestě, aby zvítězil také v druhé jízdě. Za ním se ještě rozpoutal tvrdý souboj mezi jezdci s BMW, z něhož se z druhého místa nakonec radoval němcký jezdec. Disciplinovaná jízda se oběma vyplatila, neboť se dělí o první místo v průběžné klasifikaci po třech závodech.

1.závod-2.závod-
1.ThompsonAlfa Romeo1.ThompsonAlfa Romeo
2.LariniChevrolet Lacetti2.MüllerBMW 320
3.MullerSEAT Léon3.PriaulxBMW 320
4.GeneSEAT Léon4.MullerSEAT Léon
5.PriaulxBMW 3205.LariniChevrolet Lacetti
6.JourdainSEAT Léon6.GeneSEAT Léon
7.RangoniBMW 3207.RangoniBMW 320
8.MüllerBMW 3208.HernandezBMW 320
9.MenuChevrolet Lacetti9.JourdainSEAT Léon
10.HernandezBMW 32010.FarfusBMW 320


Průběžné pořadí: 1. Müller, Priaulx (31), 3. Farfus (28), 4. Larini (25), 5. Tarquini (21), 6. Thompson 20

Jindřich Lasík, 21.5.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar