Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

WTCC – Priaulx obhájil titul mistra světa

Jen málokterý ze světových šampionátů se může pochlubit takovou vyrovnaností jako mistrovství světa cestovních automobilů WTCC. Letos bylo napínavé až do posledního závodu v Macau, kdy devět (!) jezdců mělo šanci získat světový titul.

 

Poslední desátý závod se pro některé jezdce příliš dobře nevyvíjel. Už v kvalifikaci jich jedenáct nesplnilo časový limit (dvakrát byla přerušena a v závěru se snesl silný déšť), včetně Geneho, Rydella, Thompsona, Zanardiho, Huffa, Tavana a  

Menu. Nakonec bylo rozhodnuto, že všichni mohou do závodu nastoupit.

Městský okruh v Macau, svým charakterem připomínající Monte Carlo, nedával  

příliš možností k předjetí, a tak časy z tréninky byly pro vývoj závodu dvojnásob důležité. S nejrychlejšími vozy BMW držel krok pouze Muller, který se dokázal vklínit za Priaulxe a Dirka Müllera a před 

Huismana a Jörg Müllera.

V úvodním kole první jízdy zatarasil po hodinách Dirk Müller trať, za nímž zůstala viset možná dobrá polovina startovního pole. Pouze někteří  

jako třeba Giovanardi nebo Jörg Müller se ještě stačili protáhnout úzkou mezerou. Vedoucí šestka ve složení Priaulx, Huisman (oba BMW), Muller (SEAT), Giovanardi (Honda), Farfus (Alfa Romeo) a J. Müller (BMW) mezitím ujížděla zbytku světa.  

V tomto pořadí projeli také cílem, čímž se počet aspirantů na titul snížil na tři – Priaulx, J.Müller a Farfus.

Do první řady druhé jízdy se sice postavili Terting a Coronel, ale nejlépe vyrazil Jörg Müller s BMW  

sledovaný kvartetem vozů SEAT v pořadí Terting, Muller, Coronel a Thompson. Jako první vypadl z boje o titul Farfus, který ve snaze probojovat se rychle dopředu skončil ve svodidlech. Pro havárie vypadli také Huff, Tarquini nebo Gene, a proto musel  

vyjel Safety Car, aby se odklidily vraky vozů. Opakovaný start nevyšel Tertingovi, který z druhé pozice odpadl a uvolnil tak místo Mullerovi. Jenže vpředu jedoucí Jörg Müller již v tu chvíli nebyl k dostižení a cíle projel s náskokem šesti sekund. Na titul to však nestačilo, neboť jeho největší soupeř Andy Priaulx uhájil pátou příčku před dotírajícím Giovanardim, jenž patřil s Hondou Accord k příjemným překvapením závodu a příslibem do příští sezony. Za druhým Mullerem projel cílem nejlepší soukromý jezdec Tom Coronel.

Mistrem světa se stal podruhé za sebou Angličan Andy Priaulx s BMW 320, který jako jediný dokázal vyhrát pět závodů. Čtyři vítězství si připsal Jörg Müller a tři mladý Brazilec Augusto Farfus. Ostatní jezdci – Muller, Tarquini, D.Müller, Zanardi, Gene, Menu, Tavano a Huff si připsali po jednom.



 1.jízda  2.jízda 
 1. Priaulx BMW 3201. J.Müller  BMW 320
 2. Huisman BMW 320 2. Muller SEAT León
 3. Muller SEAT León 3. Coronel SEAT León
 4. Giovanardi Honda Accord 4. Thompsoon SEAT León
 5. Farfus Alfa Romeo 5. Priaulx BMW 320
 6.J.Müller BMW 320 6.Giovanardi Honda Accord
 7. Coronel SEAT León 7. Couto SEAT León
 8. Terting SEAT León 8. D. Müller BMW 320
 9. Huff Chevrolet 9.Zanardi BMW 320
 10.Thompson SEAT León 10. Menu Chevrolet

 

Konečné pořadí 2006


 1. Priaulx Andy BMW 320 73
 2. Müller Jörg BMW 320 72
 3. Farfus Augusto Alfa Romeo 64
 4. Muller Yvan SEAT León 62
 5. Tarquini Gabriele SEAT León 57
 6. Dirk Müller BMW 320 54
 7.Rydell Rickard SEAT León 54
 8. Thompson James SEAT León 54
 9. Terting Peter SEAT León 49
 10. Gene Jordi SEAT León 36

 

Jindřich Lasík, 20.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar