Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

WTCC - souboj SEAT vers. BMW pokračuje

První letošní zámořský podnik MS cestovních automobilů WTCC, který se jel před 34 tisíci diváky poprvé v brazilské Curitibě, vrátil tým SEAT Sport do vedení šampionátu značek, zatímco v jednotlivcích získal už čtvrté vítězství Andy Priaulx s BMW 320.

 

V prvním závodě se utkali jezdci SEAT Sportu s místním matadorem Augusto Farfusem na Alfě. Z pole position odstartoval nejlépe před šesticí španělských vozů v pořadí Gené, Terting, Tarquni, Thompson a Rydell. Vedení uhájil Farfus i po první fázi Safety Caru a díky znalosti domácí trati si vybojoval menší náskok. V desátém kole ze 16 kol se však dopustil jezdecké chyby a vedení musel přenechat Genému. Ten zvítězil s náskokem 1,6 sekundy před Tertingem. Za třetím Farfusem dojeli další vozy SEAT řízené Tarquinim, Thompsonem a Rydellem. Tato trojice byla také zatížena handicapovou zátěží 40 kg, respektive 55 kg. Ještě hůře na tom byli jezdci s BMW. Priaulx musel dovážit dokonce 75 kg, Dirk Müller 70 kg a Jörg Müller 60 kg. Na jejich výkonu to bylo hned znát. Sedmým a osmým místem si Morbidelli s Alfou Romeo a Priualx s BMW zajistili první řadu do druhého závodu. „Věděl jsem, že Farfus pojede velmi dobře," komentoval vítězství Jordi Gené, „proto jsem se rozhodl tři čtyři kola šetřit gumy a teprve potom zaútočit. Využil jsem toho, že Farfusovi to trochu uklouzlo a šel jsem před něj, zezadu jištěný Peterem Tertingem."

Zatímco první jízda příliš vzruchu nepřinesla, tak v druhé nebyla o kolize a havárie nouze. Závodilo se doslova plech na plech. Od startu vyrazil nejlépe Priaulx před Morbidellim, kterého už před sebe nepustil a počtvrté vyhrál, tentokrát s náskokem o 0,79 sekundy. Třetím místem Alex Zanardi poprvé letos vystoupal na stupně vítězů. Až na 4. místě dojel nejlepší SEAT s Thompsonem za volantem.

O dramatické situace nebyla nouze. Nejdříve při vjezdu na cílovou rovinku nezvládl vůz O Brien a po nárazu do ochranného valu z pneumatik byl katapultován zpět na trať. Než se zbytky BMW odklidili, museli jezdci tři kola kroužit za Seafety Carem a místo nehody objíždět dokonce uličkou v boxech. Po opětovném startu se však dlouho nezávodilo, neboť záhy jej jako přes kopírák napodobil Menu a protože zdemolovaný Chevrolet bránil jezdcům v bezpečném objetí, byl závod předčasně ukončen.

 

 

1.jízda

 

2. jízda

 

1. Gene

SEAT Leon

1. Priaulx

BMW 320

2. Terting

SEAT Leon

2. Morbidelli

Alfa Romeo

3. Farfus

Alfa Romeo

3. Zanardi

BMW 320

4. Tarquini

SEAT Leon

4. Thompson

SEAT Leon

5. Thompson

SEAT Leon

5. Tarquini

SEAT Leon

6. Rydell

SEAT Leon

6. Terting

SEAT Leon

7. Morbidelli

Alfa Romeo

7. J.Müller

BMW 320

8. Priaulx

BMW 320

8. Huff

Chevrolet

9. J.Müller

BMW 320

9. Tavano

Alfa Romeo

10. Zanardi

BMW 320

10. Menu

Chevrolet

 

Průběžné pořadí: 1. Priaulx (44), 2. Thompson (41), 3. Tarquni (40), 4. Rydell (34), 5. Muller (33), 6. D. Müller (32), 7. Terting (32). 8. J. Müller (30), 9. Farfus (28), 10. Gene 24

 

Jindřich Lasík, 4.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar