Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

WTCC - SEAT na domácí půdě vyhořel

Předposlední závod mistrovství světa cestovních vozů WTCC, který se jel ve španělské Valencii, přinesl úspěch značce BMW a Brazilci Farfusovi s Alfou Romeo, naopak značka SEAT tentokrát vyšla na domácí půdě naprázdno. Před závěrečným podnikem se boj o titul pořádně zamotal.

 

Po startu první jízdy šel do vedení domácí Gene, ale po několika kolech byl potrestán za předčasný start a musel projet boxovou uličkou. Tím se uvolnila cesta k třetímu letošnímu úspěchu mladému Brazilci Farfusovi s Alfou Romeo. Na druhém místě dojel překvapivě soukromý jezdec Rangoni s BMW 320 před Larinim s nejrychlejším Chevroletem. Ještě před nejlepšího jezdce na voze SEAT Němce Tertinga se dostal Tavano s další Alfou. Terting byl také jediným jezdcem, který v první jízdě bodoval pro domácí značku. Osmým místem si Švýcar Menu zajistil postavení v první řadě druhého závodu společně s Huismanem na BMW. Méně úspěšně se závod vyvíjel pro jezdce, kteří dosud vedli tabulku průběžné klasifikace. Vedoucí muž Priaulx byl už na stratu „sestřelen" Tarquinim, který později vypadl ze hry po kolizi s týmovým kolegou Rydellem. Ale ani švédský jezdec neviděl šachovnicový praporek.

Už na stratu druhé jízdy využili jezdci s vozy BMW přednosti pohonu zadních kol, první pozici zaujal Huisman sledovaný Jörgem Müllerem. Ve 12 kole z patnácti Müller předjel svého značkového kolegu, jehož trápily problémy s pneumatikami, a zajistil si třetí prvenství v letošním roce. Úspěch vozů BMW završil překvapivě Rangoni, který porazil Lariniho s Chevroletem. Pátým místem se dostal do vedení průběžné klasifikace Farfus, čímž si udržel naději na zisk titulu, stejně jako i sedmý Dirk Müller. Po havárii na startu první jízdy musel Priaulx startovat až z poslední řady. Během závodu se však dostal alespoň na poslední bodované místo, které může v konečném hodnocení mít cenu zlata. Na body mohl dosáhnout i Terting, pokud by nebyl za kolizi s Larinim potrestán průjezdem boxové uličky, čímž se propadl na 21.místo.

Před posledním závodem v Macau dělí prvních šest jezdců od sebe jen sedm bodů. Do čela se dostal Farfus s jednobodovým náskokem před Priaulxem a Jörgem Müllerem. Jezdci na vozech SEAT - Tarquini i Rydell, kteří odcestovali ze Španělska bez bodu, mají na kontě 57, resp. 54 bodů. Trať v Macau tak slibuje dramatickou podívanou.

 

1.jízda

 

2. jízda

 

1. Farfus

Alfa Romeo

1. J.Muller

BMW 320

2. Rangoni

BMW 320

2. Huisman

BMW 320

3. Larini

Chevrolet

3. Rangoni

BMW 320

4. Tavano

Alfa Romeo

4. Larini

Chevrolet

5. Terting

SEAT León

5. Farfus

Alfa Romeo

6. J.Müller

BMW 320

6. Muller

SEAT León

7. Huisman

BMW 320

7. D. Müller

BMW 320

8. Menu

Chevrolet

8. Priaulx

BMW 320

9. Thompson

SEAT LEón

9. Menu

Chevrolet

10. Muller

SEAT León

10. Tavano

Alfa Romeo

 

Průběžné pořadí - jezdci: 1. Farfus (60), 2. Priaulx (59), 3. J.Müller (59), 4. Tarquini (57), 5. Rydell (54), 6. D. Müller (53), 7. Thompson (49), 8. Muller (48), 9. Terting (48), 10. Gene 36

 

Průběžné pořadí - značky: 1. BMW (221), 2.SEAT (211), 3. Alfa Romeo (147), 4. Chevrolet (120)

 

Jindřich Lasík, 10.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar