Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

WTCC - SEAT a Chevrolet hodnotí

Třetí podnik desetidílného MS cestovních vozů WTCC, který se jel o víkendu na britském okruhu v Brands Hatch, přinesl triumf značkám SEAT a Chevrolet. Španělský tým zvítězil v první jízdě, v druhé se radoval naopak Chevrolet.

 

V první jízdě exceloval Yvan Muller, když navzdory čtvrté pozici na startovním roštu dobře odstartoval a v první zatáčce vedl závodní pole. Přes dotírající týmové kolegy Tertinga a Thompsona přivedl tovární SEAT León k prvnímu vítězství. Ve druhém kole se podle pravidel seriálu prvních osm jezdců z prvního kola seřadilo v opačném pořadí, což pro Mullera znamenalo až čtvrtou řadu. V hustém lijáku se musel prodírat kupředu a zápasit nejen se soupeři, ale také špatnou viditelností.  Přestože s takřka neprůhledným čelním sklem dojel pátý, zářil spokojeností: „Byl to pro nás fantastický víkend. Věděli jsme, že v Brands Hatch zajedeme dobře, ale že obsadíme všechna tři místa na stupních vítězů, to nás nenapadlo ani náhodou. Ve druhé jízdě byla příšerná viditelnost a já měl v autě nějakou mlhu, navíc mi začal klesat tlak oleje. Tak jsem si řekl, páté místo je OK, nebudu už víc riskovat."

Naproti tomu se v první jízdě nedařilo Rickardu Rydellovi, nejrychlejšímu z tréninku. Kvůli problémům se spojkou špatně odstartoval a postupně se propadal až na 5. místo.  Podstatně lépe na tom byli jeho kolegové Peter Terting a James Thompson, kteří si dojeli pro stříbrný a zelený věnec.

Ve druhé jízdě z týmu SEAT nejlépe odstartoval Rickard Rydell a ze čtvrtého místa se postupně dotahoval na vedoucího Andy Priaulxe. Naději na další vítězství značky SEAT však pohasly v 7. kole, kdy Švédovi po kontaktu s Chevroletem Alaina Menu „odešly" stírače. Rydell dojel druhý, zezadu jištěný Thompsonem, kterého nezdržel ani vadný posilovač řízení. „Poté co jsem chytil Alaina a přestaly mi fungovat stírače, musel jsem několik posledních kol koukat ven bočním okénkem, abych věděl, kde mám začít brzdit. Jsem přesvědčen, že bych jinak bojoval o vítězství."

S výkonem jezdců byl spokojený i šéf týmu Jaime Puig: „V prvním závodě jsme zajeli 1-2-3, ve druhém 2-3, takže vedeme šampionát a to je skvělé. Ale příští závod je v Oscherslebenu, tedy na domácí půdě BMW, a tam obvykle zajedou velmi dobře.  Tady se jim nedařilo, takže nepovezou příště tolik kilogramů navíc, o to bude naše situace těžší. Na začátku sezony jsme si řekli, že jedeme na titul, a to také děláme!"

 

První WTCC vítězství pro Chevrolet

 

Uplynulá neděle se stala také pro Chevrolet historickým dnem. Švýcar Alain Menu se závodním Lacetti WTCC vybojoval v druhé jízdě první vítězství ve WTCC. Necelý rok a půl od vstupu do prestižního šampionátu se dokázal prosadit na nejvyšší ze stupňů vítězů. Bodovou úroveň doplnil v první jízdě ještě výborným výkonem Rob Huff na 4. místě.

V první jízdě nemohli Huff ani Menu využít výborné pozice na startu (3. a 5. místo), protože Rickard Rydell špatně odstartoval a zpomalil jezdce na vnitřní straně dráhy. Domácí Huff nakonec po souboji s jezdci stáje SEAT vybojoval čtvrté místo, Alain Menu dojel sedmý. Smůlu měl Nicola Larini, když do něj hned na startu narazil Ragnoni a poškodil mu vůz natolik, že opravou řízení v boxech ztratil spoustu času.

Do druhé jízdy se postavil Alain Menu do první řady, vedle Brita Priaulxe s BMW a dokonale této výhody využil. Odstartoval z druhé pozice a v pátém kole, po chybě  vedoucího Prilauxe, se dostal do vedení. Za deštivého počasí dokázal Alain Menu využít sváých bohatých zkušeností z britských okruhů udržet vedoucí pozici až do cíle.

„Je to fantastické," opakoval Alain Menu mnohokrát poté, co po závěrečném ceremoniálu sestoupil z nejvyšší příčky stupňů vítězů. „V Brands Hatch jsem už ve své kariéře vyhrál mnohokrát, ale tohle je můj nejkrásnější triumf!"

„Myslím, že jsme odvedli dobrou práci," prohlásil Eric Nève, manažer divize Chevrolet Europe Motorsport. „Je opravdu skvělou vizitkou, když dokážeme porazit značky a týmy, které působí ve WTCC mnohem delší dobu a mají tedy i mnohem více zkušeností."

 

Jindřich Lasík, 24.5.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar