Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

WTCC - BMW vítězí na domácí půdě

Další podnik MS cestovních automobilů WTCC se jel za velmi chladného počasí tento víkend v německém Oscherslebenu, pořádně zamíchal průběžným pořadím. Po vítězství Priaulxe a Mullera dělí nyní prvních šest jezdců pouhé dva body.

 

Do prvního závodu startovali z první řady Priaulx s BMW a Thompson na voze SEAT, z druhé pak Rydell a Tarquini. Start se zdařil nejlépe obhájci titulu Priaulxovi, sledovaným Thompsonem, Rydellem a po bleskovém startu také Dirkem Müllerem, jenž hned na startu předjel se svým BMW dva soupeře. Zpočátku se snažil Thompson dotírat na vedoucího jezdce, ale mezitím v šestém kole Jörg Müller předjel Rydella a o kolo později i Thompsona, kterého zradil vzápětí posilovač řízení a propadl se až na pátou pozici. V poslední fázi závodu se jezdecké pole už roztrhalo, vpředu ujížděly oba BMW, za nimi v odstupu pak Rydell. O jediné vzrušení se postaral už jen Farfus, který s Alfou Romeo vyjel mimo trať, ale stačil se vrátit a ještě projet cílem před Jörgem Müllerem s dalším továrním BMW.

Nepříjemnou daň za úspěchy v předchozích závodech si vybral vedoucí jezdec šampionátu Ivan Muller. Zátěž 75 kg navíc, kterými ho pravidla seriálu „odměnila" za vítězství v předchozím podniku, jeho SEAT León natolik zpomalila, že do závodu nastoupil až z 8. pozice na roštu. Yvan se sice snažil překonat váhový hendikep odvážnou jízdou, ale zátěž - nejvyšší v celém poli -  ho předem z boje o vedení vyloučila. „Pak ještě Zanardi ztratil kontrolu nad svým vozem a vystrčil mě z trati, což mě dále zpomalilo," povzdechl si Muller, který dojel až 11.

Do druhého závodu odstartoval z pole position Terting, ale už v první zatáčce se přes něj dostal Jörg Müller s BMW, Farfus s Alfou Romeo a také Dirk Müller s BMW. V tomto pořadí kroužili po dráze až do cíle. Chvílemi zkoušel Farfus útočit na vedoucí pozici, chvílemi zase odolával ataku třetího Dirka Müllera. Ale ani jeden z útoků nevyšel. Brazilec Farfus si dojel pro další skvělý výsledek své kariéry, k čemuž mu možná tak trochu pomohlo i povolené snížení hmotnosti soukromých vozů Alfa Romeo o 20 kilogramů. „Vlak" žlutomodrých vozů SEAT dovedl do cíle čtvrtý Terting, za nímž se srovnali Rydell, Thompson, Tarquni a Muller, jenž si připsal alespoň bod:: „Je to těžký okruh pro každého, kdo jede s takovou zátěží, jakou jsem měl já. Jel jsem do Oscherslebenu s cílem zůstat ve vedení a jsem velmi rád, že se mi to podařilo."

Před závodem v Mexiku jsou na vedoucích místech průběžné klasifikace Priaulx a Muller se stejným počtem bodů, o bod méně mají Dirk Müller a Thompson. Prvních šest jezdců dělí od sebe pouhé dva body, takže se máme 3. září v Brně nač těšit.

 

1. jízda

 

2.jízda

 

1. Priaulx

BMW 320

1. J.Müller

BMW 320

2. D.Müller

BMW 320

2. Farfus

Alfa Romeo

3. Rydell

SEAT Leon

3. D.Müller

BMW 320

4. Tarquini

SEAT Leon

4. Terting

SEAT Leon

5. Thompson

SEAT Leon

5. Rydell

SEAT Leon

6. Farfus

Alfa Romeo

6. Thompson

SEAT Leon

7. J.Müller

BMW 320

7. Tarquni

SEAT Leon

8. Terting

SEAT Leon

8. Muller

SEAT Leon

9. Morbidelli

Alfa Romeo

9. Huff

Chevrolet

10.Coronel

SEAT Leon

10.Priaulx

BMW 320

 

Průběžné pořadí: 1. Priaulx (33), 2. Muller (33), 3. D.Müller (32), 4. Thompson (32), 5. Rydell (31), 6. Tarquini (31)

 

Značky: 1. SEAT (80), 2. BMW (69), 3. Chevrolet (48)

 

Jindřich Lasík, 7.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar