Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

WTCC - Magny Cours pro BMW

Světový šampionát cestovních automobilů WTCC pokračoval na francouzském okruhu Magny Cours. Obě jízdy se stali kořistí jezdců s vozy BMW, přestože SEAT vyhrál trénink, ale v závodě se musel spokojit s třetím místem.

 

Už první závod WTCC naznačil, že letošní mistrovství se bude zřejmě odehrávat v režii dvou značek - BMW a SEAT. Tuto domněnku jen potvrdily další dvě závodní jízdy. Zatímco v tréninku byly nejrychlejší dva vozy SEAT Leon řízené Tarquinim a Rydellem před J. Müllerem (BMW) a Genem (SEAT), v závodě bylo všechno jinak.

Hned po startu první jízdy šli bleskově do vedení oba Müllerové, Jörg z třetí pozice a Dirk z páté, když jezdci na španělských vozech tak trochu zaspali. Oba vedoucí BMW začala stíhat pětice vozů SEAT, ale marně. V devátém kole z dvanácti Jörg Müller neodolal tlaku týmového kolegy a po jezdecké chybě byl rázem druhý. Během posledních kol se už pořadí nezměnilo, za pěti vozy SEAT dojel na posledním bodovaném 8.místě ještě mistr světa Andy Priaulx. Tím si zajistil pole position do druhé jízdy, do níž první osm startuje v obráceném pořadí. Vedoucí průběžné klasifikace Yvan Muller musel po dvou stříbrných místech z Monzy dovážit SEAT o 65 kg, což se projevilo na rychlosti vozu a dojel třináctý.

Start druhé jízdy vyšel nejlépe Priaulxovi a až do cíle nedal nikomu nejmenší šanci. Za ním v těsném sledu bojovali Gene, Thompson a J. Müller, který se nakonec před oba vozy SEAT dostal a završil úspěch značky BMW. O další body bojovalo kvarteto Tarquini, Terting, Muller a Larini.

Vítěz první jízdy Dirk Müller vzdal krátce po startu po kolizi s Rydellem a vzápětí se dostal ještě do kontaktu se Zanardim. Smolný den měly také Alfy Romeo. Vítěz druhé jízdy prvního závodu Farfus havaroval už v tréninku a do závodu vyjížděl z 22. pozice z 33 startujících. Zřejmě dovážení o 55 kg sehrálo také svoji roli. V první jízdě „zachránil" čest značky Morbidelli, jestli lze 20.místo vůbec za nějaký úspěch považovat.. V druhé si pak polepšil - dojel 14. a Farfus 12.  Zatím se příliš nevedlo Chevroletům, od nichž se čekalo před sezonou víc. Jeden bod Lariniho je slabou útěchou.

Další závod se jede 20. května v Brands Hatch.

 

 

1.jízda

 

2. jízda

 

1. D.Müller

BMW 320

1. Priaulx

BMW 320

2. J.Müller

BMW 320

2. J. Müller

BMW 320

3. Rydell

Seat Leon

3. Gene

Seat Leon

4. Tarquini

Seat Leon

4. Thompson

Seat Leon

5. Gene

Seat Leon

5. Tarquini

Seat Leon

6. Terting

Seat Leon

6. Terting

Seat Leon

7. Thompson

Seat Leon

7. Muller

Seat Leon

8. Priaulx

BMW 320

8. Larini

Chevrolet

9. Huff

Chevrolet

9. Huff

Chevrolet

10.Coronel

Seat Toledo

10. D Aste

BMW 320

 

Průběžné pořadí: 1. Priaulx (21), 2. Muller (18), 3. J.Müller (16), 4. Tarquini (16), 5.D.Müller (14), 6.Gene (14)

 

Jindřich Lasík, 1.5. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar