Vyprahlé Hustopeče vyhráli Mareš s Hlouškem
Diváci, kteří dorazili na čtvrtý podnik Mistrovství ČR, kterým byla Agtotec Rallye Hustopeče, si museli připadat jako na právě probíhající Rallye Sardinia. Teploty šplhající k pětatřiceti a k tomu vyprahlé šotolinové cesty s neuvěřitelným množstvím prachu po projetí každého vozu.
Do Itálie odcestoval Jan Kopecký, a tak se čekalo, kdo využije jeho neúčasti a ovládne rallye. Vzhledem k tomu, že byla soutěž počítána i do Mistrovství Slovenska, tak bylo favoritů hned několik. Z českých jezdců hlavně Václav Pech, Jan Černý, Filip Mareš, Miroslav Jakeš, ze Slovenska pak Martin Koči a z Polska Grzegorz Grzyb. Všichni až na Pecha, který zůstává věrný Fordu, vsadili na škodovky. Otázkou také bylo, jak vysoko se ve výsledkové listině dostane Martin Vlček s Hyundaiem i20 R5 a Vojtěch Štajf s VW Polo R5.
Hned od první zkoušky se rozpoutal boj o vedení. První zkouška vyšla nejlépe Černému před Kočim, druhá Pechovi před Černým, třetí Marešovi před Pechem a čtvrtá opět Marešovi před Černým. Bylo tak jasné, že mezi nimi se rozhodne.
Na vedoucí pozici tak přenocoval Mareš s náskokem 3,5 sekundy před Černým a půl minuty měl náskok na Jakeše. Čtvrtý Grzyb dostal penalizaci 30 sekund za zkrácení tratě a na páté místo klesl z prvního Pech, když u Forda praskla poloosa. Etapu pro defekt nedokončil Koči, který odpadl v poslední zkoušce z druhé příčky pro defekt.
V druhé etapě začal nejlépe Jakeš před Dohnalem, ale na vedoucích místech se nic nemělo. Mareš si udržoval malý náskok před Černým a třetí místo si jistil Jakeš.
Nic se neměnilo ani po dalších zkouškách, které vyhráli Pech, Mareš, Dohnal, Grzyb a opět Mareš. Pak se však Pech propadl až na 14.příčku. „Škrtnul jsem ve velké rychlosti o protikatovací zábranu, urazil půlku ráfku a museli jsme měnit kolo. Jednoznačně moje chyba, škoda. Nemůžu říct, že bych byl frustrovaný, prostě nám tenhle závod nevyšel. Ani jedna sekce nebyla bez problémů,“
Rozuzlení nastalo teprve v posledním měřeném úseku, po němž vypadli druhý Černý i třetí Jakeš. Jan Černý kvůli defektu a následně po vypověděla službu převodovka. Ještě větší smůlu pak měl Miroslav Jakeš, jehož Fabie R5 zůstala stát až za cílem poslední zkoušky, kdy vypověděla službu elektronická řídící jednotka.
Z prvního vítězství se radoval Filip Mareš a Jan Hloušek, ale také třeba Věroslav Cvrček v roli „špiona“. „Pneumatiky Michelin fungovaly i v horkém počasí bezvadně a dopředu nás hnala také neuvěřitelná podpora fanoušků. Tolik jsme jich na žádném závodě snad ještě neměli. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě. Po roce a čtvrt závodění s R5, je to pro nás skvělý výsledek a snad také dobré znamení, že se můžeme posouvat ještě dál,“ prozradil v cíli Filip Mareš.
Radost v cíli závodu neskrýval ani Eduard Skaba, ředitel společnosti AUTOCENTRÁLA, dealerského zastoupení značky ŠKODA v ostravském kraji: „S každou soutěží roste výkonnost naší posádky. Je úžasné sledovat přístup, nasazení a velkou disciplínu v přípravě Filipa a Honzy před závody. A nedocenitelná je také podpora ze strany dokonale fungujícího týmu Romana Kresty. Děkuji za ACA všem a přeji hodně štěstí do dalších závodů.
Na druhou příčku se posunul Dohnal s Fordem Focus WRC a z třetí příčky se radoval Grzyb, ale i svým způsobem i Štajf. Polák totiž do našeho šampionátu neboduje. Přitom úvod soutěže přinesl Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začal opět zrychlovat.
V kategorii produkčních automobilů byl nejlepší Pavel Ševčík s Mitsubishi Lancer, dvoukolky opanoval Jan Talaš, na kterém se výrazně projevily starty v rámci Mistrovství Evropy. S Peugeotem 208 vyhrál zároveň Peugeot Cup.
Po zrušené Rally Příbram zbývají do konce šampionátu už jen Rally Bohemia a Barum rally. V obou by měl zase už startovat Jan Kopecký, a tak uvidíme, jak se mistrovství bude dál vyvíjet.
JL 17.6.2019
Hned od první zkoušky se rozpoutal boj o vedení. První zkouška vyšla nejlépe Černému před Kočim, druhá Pechovi před Černým, třetí Marešovi před Pechem a čtvrtá opět Marešovi před Černým. Bylo tak jasné, že mezi nimi se rozhodne.
Na vedoucí pozici tak přenocoval Mareš s náskokem 3,5 sekundy před Černým a půl minuty měl náskok na Jakeše. Čtvrtý Grzyb dostal penalizaci 30 sekund za zkrácení tratě a na páté místo klesl z prvního Pech, když u Forda praskla poloosa. Etapu pro defekt nedokončil Koči, který odpadl v poslední zkoušce z druhé příčky pro defekt.
V druhé etapě začal nejlépe Jakeš před Dohnalem, ale na vedoucích místech se nic nemělo. Mareš si udržoval malý náskok před Černým a třetí místo si jistil Jakeš.
Nic se neměnilo ani po dalších zkouškách, které vyhráli Pech, Mareš, Dohnal, Grzyb a opět Mareš. Pak se však Pech propadl až na 14.příčku. „Škrtnul jsem ve velké rychlosti o protikatovací zábranu, urazil půlku ráfku a museli jsme měnit kolo. Jednoznačně moje chyba, škoda. Nemůžu říct, že bych byl frustrovaný, prostě nám tenhle závod nevyšel. Ani jedna sekce nebyla bez problémů,“
Rozuzlení nastalo teprve v posledním měřeném úseku, po němž vypadli druhý Černý i třetí Jakeš. Jan Černý kvůli defektu a následně po vypověděla službu převodovka. Ještě větší smůlu pak měl Miroslav Jakeš, jehož Fabie R5 zůstala stát až za cílem poslední zkoušky, kdy vypověděla službu elektronická řídící jednotka.
Z prvního vítězství se radoval Filip Mareš a Jan Hloušek, ale také třeba Věroslav Cvrček v roli „špiona“. „Pneumatiky Michelin fungovaly i v horkém počasí bezvadně a dopředu nás hnala také neuvěřitelná podpora fanoušků. Tolik jsme jich na žádném závodě snad ještě neměli. Jelo se od začátku rychle, nemohli jsme se flákat a jsem rád, že jsme udrželi nervy na uzdě. Po roce a čtvrt závodění s R5, je to pro nás skvělý výsledek a snad také dobré znamení, že se můžeme posouvat ještě dál,“ prozradil v cíli Filip Mareš.
Radost v cíli závodu neskrýval ani Eduard Skaba, ředitel společnosti AUTOCENTRÁLA, dealerského zastoupení značky ŠKODA v ostravském kraji: „S každou soutěží roste výkonnost naší posádky. Je úžasné sledovat přístup, nasazení a velkou disciplínu v přípravě Filipa a Honzy před závody. A nedocenitelná je také podpora ze strany dokonale fungujícího týmu Romana Kresty. Děkuji za ACA všem a přeji hodně štěstí do dalších závodů.
Na druhou příčku se posunul Dohnal s Fordem Focus WRC a z třetí příčky se radoval Grzyb, ale i svým způsobem i Štajf. Polák totiž do našeho šampionátu neboduje. Přitom úvod soutěže přinesl Štajfovi nečekaný problém s vadně fungujícím ventilem udržujícím předepsaný tlak v turbodmychadle motoru jeho vozu Polo GTI R5. První dvě rychlostní zkoušky tak absolvoval se sníženým výkonem, ale přesto se držel na hranici desítky nejrychlejších posádek. Po vynucené výměně zmíněného ventilu v servisní zóně, za dohledu technických komisařů, začal opět zrychlovat.
V kategorii produkčních automobilů byl nejlepší Pavel Ševčík s Mitsubishi Lancer, dvoukolky opanoval Jan Talaš, na kterém se výrazně projevily starty v rámci Mistrovství Evropy. S Peugeotem 208 vyhrál zároveň Peugeot Cup.
Po zrušené Rally Příbram zbývají do konce šampionátu už jen Rally Bohemia a Barum rally. V obou by měl zase už startovat Jan Kopecký, a tak uvidíme, jak se mistrovství bude dál vyvíjet.
1.Mareš – Hloušek | Škoda Fabia R5 | 01:22:56.1 |
2.Dohnal – Ernst | Ford Focus WRC | +1:05.8 |
3.Grzyb – Wróbel | Škoda Fabia R5 | +1:15.7 |
4.Štajf – Havelková | VW Polo Gti R5 | +1:23.6 |
5.Odložilík – Tureček | Škoda Fabia R5 | +1:36.3 |
6.Rujbr – Švec | Škoda Fabia R5 | +1:44.0 |
7.Březík – Omelka | Škoda Fabia R5 | +1:54.1 |
8.Vlček – Krajča | Hyundai i20 R5 | +2:13.8 |
9.Pospíšilík – Hovorka | Škoda Fabia R5 | +2:57.2 |
10.Pech – Uhel | Ford Fiesta R5 | +3:23.0 |
JL 17.6.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout