Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vydařený vrchařský víkend v Bečově

Po loňské jednodenní premiéře se letos na trati z Bečova na Krásno uskutečnil dvoudenní závod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Organizátoři i jezdci se v regionu setkávají až s neobvyklou přízní představitelů místní samosprávy.

Příkladná a organizátory akce oceňovaná je i spolupráce s Policií ČR. V neděli se v během závodu usadilo pár „diváků“ v zakázaném prostoru a nereagovali na výzvy traťových pořadatelů k opuštění nebezpečného místa. Závod v tu chvíli nemohl pokračovat, naštěstí přerušení netrvalo dlouho, neboť se promptně na místo dostavila policejní hlídka, před kterou si nedisciplinovaní diváci usmysleli schovat v lese. Neschovali. Policisté za nimi do lesa vyběhli a rázně a rychle je přesvědčili, že bude nejlepší, pokud chtějí závody sledovat, mohou tak činit z vyhrazených diváckých prostor, nebo jít raději domů.
V sobotu se 85 závodníků probudilo do studeného, zataženého rána, v depu na krásenském letišti to hezky profukovalo a trať byla po nočním dešti mokrá. Přesto studený a mokrý povrch tratě jezdcům nečinil potíže a obě tréninkové jízdy proběhly bez komplikací, stejně jako obě závodní jízdy.
Největší zdržení způsobil Václav Kroll startující pátý od konce v druhé závodní jízdě. V první zatáčce nezatočil, vypochodoval rovně a zůstal viset nad potokem a prožil si scénu známou z filmů, kdy hrdina za volantem se zpoceným čelem se bojí i kýchnout aby neztratil balanc a nespadl ze srázu. Vašek strávil na brzdách dlouhou chvíli, než z cíle přijela hasičská Tatra a pomohla mu odvrátit mokrý konec veselé příhody ze závodění.
Bohužel se sobotní závod podepsal na technice některých závodníků a tak závody skončili např. pro J. Šipku, rodinné duo Sukových, M. Nesvadbu, L. Krameše. J. Markovi na Porsche 911další účast bohužel nedovolila bolest zad.
V sobotu v noci přišel déšť, takže v neděli ráno byla na první tréninkovou jízdu trať mokrá a mraky hrozily dalším deštěm, naštěstí sluníčko trať vysušilo.


Hodnocení tříd


SE 1400
Jen tři vozy se na startu se sešly po oba dny v kdysi jedné z nejnabitějších tříd. Neporaženým se stal Petr Tolárek, v sobotu skončil druhý Martin Zach na Opelu Corsa před Vlastimilem Sukem jr. na Suzuki Swift. Na neděli přijel Petr Žežulka s Peugeotem 106 a odvezl si stříbrný věnec za druhé místo. Martin Zach v neděli skončil třetí.


SE 1600
I tato třída měla po oba dny stejného vítěze. Stal se jím Petr Crhák na Citroënu Saxo VTS. Zrovna tak dvakrát skončil stříbrný Antonín Široký na Peugeotu 106, tomu v sobotu chybělo na první místo jen sedmnáct setin sekundy. V sobotu skončil třetí na Hondě Civic startující Aleš Polanecký, v neděli Jaroslav Fikota.


SE 2000
Michal Slováček na Hondě CTR zvítězil v sobotu a i v neděli po první jízdě to vypadalo, že bude první. To nechtěl připustit v sobotu druhý Martin Čábela na Hondě ITR. V nedělní poslední jízdě zafinišoval, a jelikož Slováček nedokázal udržet svůj standard, Čábela po zásluze zvítězil. Třetí místa si po zásluze rozdělily Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 146 a Tomáš Hank na Hondě Acura.


SE +2000
Výbornou formu z posledních závodů opět potvrdil Martin Lev na Subaru Impreza a dvakrát zvítězil, i když v sobotu jen o sekundu před Zdeňkem Hořánkem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Třetí skončilo další Mitsubishi s Michalem Dvořákem za volantem. V neděli si místa přehodili. V Bečově se lepila smůla na slicky horkému favoritu třídy Jiřímu Hákovi, v sobotu měl na trati malinkou kolizi, v neděli jej na dno třídní klasifikace poslala půlminutová penalizace za sražení retardérového sudu.


E1 1400
Dvojice týmu ČM Motorsport měla pronajaty nejvyšší stupínky na oba dny. Miroslav Černý na Škodě 130 s šestnáctiventilovým motorem je jasným favoritem, a pokud mu technika funguje, tak jasně vítězí. Druhé místo vybojoval Martin Maderák na Suzuki Swift. V sobotu skončil na třetím místě Jan Holeček na Škodě Favorit., který letošní sezónu už neabsolvuje s takovým nasazením a v neděli nestartoval, a na třetí místo se dostal Lukáš Kubíček na Škodě Pick –up.


E1 1600
Výsledky v této třídě vypadaly jako přes kopírák. Dvakrát zvítězil Petr Krejza na Hondě Civic před Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX, který byl v neděli po první jízdě vítězství blíž, náskok jedné desetiny sekundy však udržet nedokázal. Za oběma jezdci Motor ART Racing Teamu skončil třetí Zdeněk Tichý na Fordu Puma.


E1 2000
V závodních dvoulitrech nevelká obsazenost třídy a technické problémy způsobily, že nakonec na stupně vítězů v neděli vystoupili jen dva jezdci. Vždy jasně zvítězil host seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny, který jen potvrdil pověst, která jej předcházela. Druhý skončil v sobotu i v neděli Jan Souček na Fordu Focus. V sobotu si při prvním startu vybojoval pohár za třetí místo Michal Nouzák na BMW 320. Ten si dojem ze svého vystoupení zkazil v neděli nebezpečným chováním v předstartovním prostoru, za které byl po zásluze potrestán žlutou kartou a při následném rozhovoru s šéfem týmu Viktorem Doležalem by asi jen málokdo chtěl být v jeho kůži.


E1 +2000
Soupeři byli zvědaví, jak si povede nováček na startu Karim Rachidi na Chevroletu Corvette, který má zatím zkušenosti z okruhů a na kopci startoval poprvé. Na autě se s ním střídal Ondřej Fencl, který už v minulosti prokázal, že Chevrolet v závodě do vrchu vyhrát může. Tentokrát v sobotu skončil třetí. V sobotu i v neděli zvítězil Jiří Jírovec na Nissanu GT- R, který ustanovil nový rekord tratě. Za ním skončil dvakrát druhý Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. V neděli třetí místo připadlo Viktoru Doležalovi na BMW.


H 1300
Dvojnásobné jasné vítězství si z Bečova odváží Josef Srnský jr., který opět na Škodě 130 LR nenašel přemožitele. Dvakrát druhý skončil Jaroslav Vosmek na stejném typu automobilu. V sobotu skončil třetí Josef Srnský sen. na Škodě 110 R. V neděli si ovšem místo prohodil s Tomášem Nerudou na Škodě 110 s motorem 1,3 litru.


H 1300p
Jednomu z horkých favoritů třídy Pavlu Jirasovi zkolaboval motor jeho repliky Škody 130 RS, a tak měl Michal Šmíd na další replice Škody 130 RS usnadněnou cestu za dvěma vítězstvími. Po premiéře ve Kdyni se opět na startu objevila Škoda 130 RS Pavla Kestlera, tentokrát ovšem s Pavlem juniorem za volantem. Do rodinné sbírky přibyl jeden stříbrný pohár a jeden stříbrný věnec za druhá místa. Třetí místo dvakrát připadlo tentokrát Luboši Sklaickému na Škodě 110 R coupé.


H 1600
Porucha nové převodovky již v tréninku nedovolila zasáhnout v sobotu do boje Davidu Paterovi na Citroenu Visa GTI. Zvítězil průběžně první v klasifikaci třídy Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I. Druhý skončil Miroslav Šenk na Peugeotu 205 GTI před Josefem Čermákem na dalším Fordu Escortu první generace. Večer ovšem začala napínavá anabáze Davida Patery za zprovozněním jeho závodní Visy. Za významné pomoci Otakara Zenkla byla objevena v Německu potřebná spojka a vyjednán její prodej, David pro ní vyrazil a přes noc jí přivezl a začal maratón mechaniků. Než se podařilo spojku skamarádit s motorem a převodovkou, šla převodovka do startu první nedělní závodní jízdy sedmkrát ven! Nakonec se úsilí vyplatilo a Patera zvítězil před Maierem a Čermákem.


H 2000
Stále nedostižný Ivo Král na VW Golf dvakrát zvítězil. Ivo je jeden z jezdců, u kterých sledování jejich jízdy, výběr stopy a její nekompromisní dodržování bez uvrknutí jsou jednak jak z učebnice a jednak dávají odpověď na věčné otázky, kde se berou ty setiny, desetiny, nebo celé sekundy ve výsledných časech. Druhý v sobotu skončil Adam Auric, hostující za volantem Alfy Romeo 75. Třetí na BMW 320 dojelnováček v seriálu a nositel slavného závodnického jména Jaroslav Povondra. V sobotu vinou závady na zavěšení svého Peugeotu 205 GTI již v tréninku nezávodil Eda Patera, ovšem i jemu se podařilo do druhého dne vůz opravit a v neděli s ním vybojovat druhé místo a odsunout Adama na místo třetí.


H +2000
V sobotu vybojoval vítězství Petr Žáček na Audi Quattro Sport S1 před Robertem Kacálkem na BMW 635. Třetí skončil Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS. V neděli vybojoval první místo Robert Kacálek, před Rejkou a Žáčkem. Nejrychlejším v poháru pro vozy kategorie youngtimer byl v sobotu Jan Marek na Porsche 911, v neděli Jiří Kohoutek na Mercedesu 190 2.3 16v. Na startu se za volantem ex – Rosiho BMW objevila partnerka Ivo Krále, Irena Šuterová, která start v závodním autě dostala jako dárek, sice trochu opožděný, k životnímu jubileu a v sobotu dokonce získala Dámský pohár.
Příště se závodníci Edda Cupu sejdou 27. srpna na Ještědu.

Jarda Malík
.
3

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar