Vydařený Edda Cup v Berouně
Díky nezměrnému úsilí v boji s administrativou se promotérovi Českého mistrovství v závodech do vrchu Edovi Paterovi podařilo závod z Berouna do Železné přeci jen odstartovat. Velkou zásluhu na uspořádání závodu má i starosta obce Železná pan Václav Valenta.
Odměnou organizátorům za přípravu a pořádání akce byla účast 105 jezdců. Překvapivě velká byla i divácká návštěvnost i navzdory tomu, hlavně kvůli atmosféře v regionu způsobené loňskou tragédií na této trati, jakkoliv s ní tento seriál neměl nic do činění, že závod nebyl propagován.
Průběh závodu ukázal, že na trati z Berouna do Železné závody uspořádat lze, aniž by došlo k nějakému ohrožení zdraví diváků. To je ovšem podmíněno obrovským nasazením všech pořadatelů, kterých bylo 60. V pohotovosti byly dva vozy RTP, jeden s nejmodernější technikou přivezli profesionálové z HZS Středočeského kraje stanice Beroun. Se zdravotním zajištěním se pořadatelé spoléhají na Trans Hospital Řevnice v čele s jejím šéfem Bořkem Bulíčkem. Nutno dodat, že ke zdárnému průběhu závodu přispěli také disciplinovaní diváci, kteří se zdržovali výhradně ve vymezených prostorech a řídili se pokyny pořadatelů. Rozhodně se vyplatila páteční celodenní práce na vytyčování diváckých a zakázaných zón. I při dvou těžších haváriích, kdy vozy opustily trať, k žádnému ohrožení diváků nedošlo.
Tréninky proběhly bez nějakého zvláštního zdržení. Závodní jízdy už tak bezproblémové nebyly. K prvnímu většímu zdržení došlo hned na začátku první závodní jízdy, kdy Kataríně Rozsívalové vyletěla ojnice a na trať se vylil olej. Další přestávky způsobilo nutné uklízení a odklízení po drobnějších kolizích i po větších haváriích Václava Šejdy a Tomáše Kučery, při nichž byly poničeny jen vozy, jezdci vyvázli bez zranění.
Organizátoři i jezdci byli spokojeni a rádi, že se závody povedly, že dokázali všem, že dokážeme závody zodpovědně zorganizovat. Motorsport je bezpochyby nebezpečný, o to větší zodpovědnost a disciplinovanost vyžaduje od všech zúčastněných. I na jezdcích a jejich přístupu bylo vidět, že si toho jsou vědomi a svým chováním přispěli ke zdaru akce.
SE 1400
Po první jízdě vedl Petr Tolárek před Vlastimilem Sukem. Rozdíl pouhých 12 setin sekundy dával tušit velký boj ve druhé jízdě. V té potvrdil vysokou třídu Suk, který svého soupeře o sekundu a pár setin porazil. Třetí již s odstupem skončil Antonín Eliáš. Všichni v této třídě startovali na Suzuki Swift.
SE 1600
Vítězství si nenechal vzít Petr Crhák na Citroënu Saxo. Velice vyrovnaný souboj sváděli Mirek Pribula na Hondě Civic a po delší době opět startující Antonín Široký na nově designovaném Peugeotu 106. Přibula nakonec Širokého porazil o pouhých 35 tisícin sekundy. Dalšímu z pravidelných účastníků Aleši Polaneckému vypověděla poslušnost technika již v tréninku a do závodu nenastoupil. V rámci třídy vypisovaný Saxo cup vyhrál Ondřej Fencl s velkým náskokem před svými soupeři. N a start se postavil i Luboš Krátký, který se už zjevně oklepal po kdyňské havárii.
SE 2000
Jasně zvítězil Michal Slováček na Hondě Civic, před Tomášem Hankem na Hondě Acura a třetí místo před Martinem Čábelou vybojoval Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147.
SE +2000
Vysokou formu z předcházejících závodů potvrdil Martin Lev na Subaru Impreza, i když Zdeňkovi Hořánkovi na Mitsubishi Lancer EVO IX se druhá jízda mimořádně povedla. Třetí skončil donedávna zdánlivě neporazitelný Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX. Výkony těchto tří jezdců ještě se čtvrtým Martinem Moravcem prokazují velkou vyrovnanost špičky této třídy nejsilnějších sériových aut.
E1 1400
Velký favorit třídy Miroslav Černý pro závadu v elektroinstalaci nenastoupil do druhé jízdy. Vyhrál další z favoritů Radim Mach na Suzuki Swift, přestože mu 200 metrů před cílem přestal motor dávat plný výkon. Na dalším Swiftu skončil druhý Vlastimil Suk jr a také na třetím místě skončila Suzuki Swift, tentokrát s Martinem Maderákem za volantem.
E1 1600
Dvě Hondy Motor Art racingu obsadily první dvě místa. Civic dovezl k vítězství Petra Krejzu, druhý skončil Jaroslav Fikota na CRX. Do vyšší objemové třídy přestavěl siluetu embéčka Milan Andruchovič a premiérový start oslavil třetím místem.
E1 2000
Jan Souček na Fordu Focus získal další vítězství. Druhý skončil David Dolínek na Škodě Felicia, po smolném účinkování v Mostě mu druhý letošní start přinesl stříbrný pohár, i když ani tentokrát se mu technické problémy nevyhnuly. Úplnou letošní a úspěšnou premiérou byl start Jana Matušince na Peugeotu 306 Maxi, který skončil třetí. Václav Šejda na Opelu Astra prodělal jednu z větších havárií. Zřejmě radost z úspěšně pokořeného horizontu způsobily ztrátu koncentrace a v esíčku po dlouhé rovince havaroval dovnitř zatáčky a zastavil se čelně o strom. Z vozu ovšem vystoupil nezraněn.
E1 +2000
Vládcem berounského kopce se stal Jan Vávra na Škodě Fabia TDI 4x4. Fantastický čas z první jízdy sice vinou klouzající keramické spojky ve druhé jízdě nepřekonal, ale i tak nenašel přemožitele. Zbývající poháry putovaly do Plzně. Druhý skončil Jiří Jírovec na Nissanu GT-R před Vladimírem Liškou na BMW M3. Druhou větší havárii prodělal Tomáš Kučera, jehož při rychlém průjezdu zatáčky stáhla škarpa a poslala jeho Mitsubishi Lancer EVO IX přes střechu. I tentokrát vystoupil jezdec z vozu bez zranění.
H 1300
Jasné postavení na čele třídy potvrdil dalším vítězstvím Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Za ním skončila další Š 130 LR, řízená Jaroslavem Vosmekem. Další úspěšná letošní premiéra patřila Antonínu Muzikantovi. I přes dlouhodobé zdravotní problémy s ramenem se odhodlal ke startu a dovezl svou Škodu 130 RS ke třetímu místu.
H 1300p
S velkým náskokem zvítězil Michal Šmíd na Škodě 130 RS před Pavlem Jirasem na stejném voze. Třetí skončil také poprvé startující Zdeněk Vršecký na Trabantu. Závod nedokončil Vít Mrkáček se hezkou červenou Škodou 1000 MB ani pan Dr.Asta, kterému defektovaná pneumatika urazila na jeho Ladě brzdič.
H 1600
Ojnice vykukující na světlo boží připravila o možnost startovat Katarínu Rozsívalovou a Hedviku Servusovou. Obzvlášť v případě Kataríny se jejím soupeřům ve třídě asi ulevilo, neboť je pěkně prohání. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I, krásným výsledkem je druhé místo pro Miroslava Šenka na Peugeotu 205 GTI. Až třetí místo obsadil David Patera na Citroenu Visa GTI.
H 2000
Nejlepším časem ze všech historických tříd zvítězil domácí Ivo Král na VW Golf GTI, před svým dablérem Janem Heřmánkem. Třetí místo patřilo Janu Šipkovi na Fiatu 124 Abarth. Premiéra se nevydařila Edovi Paterovi, když těsně před startem první jízdy zkolaboval motor jeho nového přístroje pro tuto třídu Peugeotu 205 GTI.
H +2000
Všeněmecký charakter třídy narušuje Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS a Andrea Zemanová na Lancii Delta, ti však do bojů o přední umístění nezasáhli. Poprvé s Audi 200 Quattro zvítězil Václav Roll. Poslední z úspěšných letošních premiérově startujících Martin Švarc skončil na BMW 635 druhý i vinou sražení retardéru, potrestaného penalizací. Třetí skončil občasně hostující rutinér a mistr čisté stopy Josef Stočes, tentokrát na Mercedesu 190 2.3 16V. Na Porsche 944 svým startem znalce závodní historie potěšil Zdeněk Halada.
Po velmi úspěšném závodě v Berouně, teď závodníky i diváky čeká delší přestávka, po které se závodníci sjedou do malebného Bečova nad Teplou, kde vedle gotického hradu a barokního zámku s relikviářem sv. Maura budou moci návštěvníci 13. a 14. srpna obdivovat i závodníky Českého mistrovství ZAV a jejich stroje. Všichni ukáznění diváci a fandové rychlých strojů jsou srdečně zváni.
Jarda Malík
Průběh závodu ukázal, že na trati z Berouna do Železné závody uspořádat lze, aniž by došlo k nějakému ohrožení zdraví diváků. To je ovšem podmíněno obrovským nasazením všech pořadatelů, kterých bylo 60. V pohotovosti byly dva vozy RTP, jeden s nejmodernější technikou přivezli profesionálové z HZS Středočeského kraje stanice Beroun. Se zdravotním zajištěním se pořadatelé spoléhají na Trans Hospital Řevnice v čele s jejím šéfem Bořkem Bulíčkem. Nutno dodat, že ke zdárnému průběhu závodu přispěli také disciplinovaní diváci, kteří se zdržovali výhradně ve vymezených prostorech a řídili se pokyny pořadatelů. Rozhodně se vyplatila páteční celodenní práce na vytyčování diváckých a zakázaných zón. I při dvou těžších haváriích, kdy vozy opustily trať, k žádnému ohrožení diváků nedošlo.
Tréninky proběhly bez nějakého zvláštního zdržení. Závodní jízdy už tak bezproblémové nebyly. K prvnímu většímu zdržení došlo hned na začátku první závodní jízdy, kdy Kataríně Rozsívalové vyletěla ojnice a na trať se vylil olej. Další přestávky způsobilo nutné uklízení a odklízení po drobnějších kolizích i po větších haváriích Václava Šejdy a Tomáše Kučery, při nichž byly poničeny jen vozy, jezdci vyvázli bez zranění.
Organizátoři i jezdci byli spokojeni a rádi, že se závody povedly, že dokázali všem, že dokážeme závody zodpovědně zorganizovat. Motorsport je bezpochyby nebezpečný, o to větší zodpovědnost a disciplinovanost vyžaduje od všech zúčastněných. I na jezdcích a jejich přístupu bylo vidět, že si toho jsou vědomi a svým chováním přispěli ke zdaru akce.
SE 1400
Po první jízdě vedl Petr Tolárek před Vlastimilem Sukem. Rozdíl pouhých 12 setin sekundy dával tušit velký boj ve druhé jízdě. V té potvrdil vysokou třídu Suk, který svého soupeře o sekundu a pár setin porazil. Třetí již s odstupem skončil Antonín Eliáš. Všichni v této třídě startovali na Suzuki Swift.
SE 1600
Vítězství si nenechal vzít Petr Crhák na Citroënu Saxo. Velice vyrovnaný souboj sváděli Mirek Pribula na Hondě Civic a po delší době opět startující Antonín Široký na nově designovaném Peugeotu 106. Přibula nakonec Širokého porazil o pouhých 35 tisícin sekundy. Dalšímu z pravidelných účastníků Aleši Polaneckému vypověděla poslušnost technika již v tréninku a do závodu nenastoupil. V rámci třídy vypisovaný Saxo cup vyhrál Ondřej Fencl s velkým náskokem před svými soupeři. N a start se postavil i Luboš Krátký, který se už zjevně oklepal po kdyňské havárii.
SE 2000
Jasně zvítězil Michal Slováček na Hondě Civic, před Tomášem Hankem na Hondě Acura a třetí místo před Martinem Čábelou vybojoval Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147.
SE +2000
Vysokou formu z předcházejících závodů potvrdil Martin Lev na Subaru Impreza, i když Zdeňkovi Hořánkovi na Mitsubishi Lancer EVO IX se druhá jízda mimořádně povedla. Třetí skončil donedávna zdánlivě neporazitelný Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX. Výkony těchto tří jezdců ještě se čtvrtým Martinem Moravcem prokazují velkou vyrovnanost špičky této třídy nejsilnějších sériových aut.
E1 1400
Velký favorit třídy Miroslav Černý pro závadu v elektroinstalaci nenastoupil do druhé jízdy. Vyhrál další z favoritů Radim Mach na Suzuki Swift, přestože mu 200 metrů před cílem přestal motor dávat plný výkon. Na dalším Swiftu skončil druhý Vlastimil Suk jr a také na třetím místě skončila Suzuki Swift, tentokrát s Martinem Maderákem za volantem.
E1 1600
Dvě Hondy Motor Art racingu obsadily první dvě místa. Civic dovezl k vítězství Petra Krejzu, druhý skončil Jaroslav Fikota na CRX. Do vyšší objemové třídy přestavěl siluetu embéčka Milan Andruchovič a premiérový start oslavil třetím místem.
E1 2000
Jan Souček na Fordu Focus získal další vítězství. Druhý skončil David Dolínek na Škodě Felicia, po smolném účinkování v Mostě mu druhý letošní start přinesl stříbrný pohár, i když ani tentokrát se mu technické problémy nevyhnuly. Úplnou letošní a úspěšnou premiérou byl start Jana Matušince na Peugeotu 306 Maxi, který skončil třetí. Václav Šejda na Opelu Astra prodělal jednu z větších havárií. Zřejmě radost z úspěšně pokořeného horizontu způsobily ztrátu koncentrace a v esíčku po dlouhé rovince havaroval dovnitř zatáčky a zastavil se čelně o strom. Z vozu ovšem vystoupil nezraněn.
E1 +2000
Vládcem berounského kopce se stal Jan Vávra na Škodě Fabia TDI 4x4. Fantastický čas z první jízdy sice vinou klouzající keramické spojky ve druhé jízdě nepřekonal, ale i tak nenašel přemožitele. Zbývající poháry putovaly do Plzně. Druhý skončil Jiří Jírovec na Nissanu GT-R před Vladimírem Liškou na BMW M3. Druhou větší havárii prodělal Tomáš Kučera, jehož při rychlém průjezdu zatáčky stáhla škarpa a poslala jeho Mitsubishi Lancer EVO IX přes střechu. I tentokrát vystoupil jezdec z vozu bez zranění.
H 1300
Jasné postavení na čele třídy potvrdil dalším vítězstvím Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Za ním skončila další Š 130 LR, řízená Jaroslavem Vosmekem. Další úspěšná letošní premiéra patřila Antonínu Muzikantovi. I přes dlouhodobé zdravotní problémy s ramenem se odhodlal ke startu a dovezl svou Škodu 130 RS ke třetímu místu.
H 1300p
S velkým náskokem zvítězil Michal Šmíd na Škodě 130 RS před Pavlem Jirasem na stejném voze. Třetí skončil také poprvé startující Zdeněk Vršecký na Trabantu. Závod nedokončil Vít Mrkáček se hezkou červenou Škodou 1000 MB ani pan Dr.Asta, kterému defektovaná pneumatika urazila na jeho Ladě brzdič.
H 1600
Ojnice vykukující na světlo boží připravila o možnost startovat Katarínu Rozsívalovou a Hedviku Servusovou. Obzvlášť v případě Kataríny se jejím soupeřům ve třídě asi ulevilo, neboť je pěkně prohání. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I, krásným výsledkem je druhé místo pro Miroslava Šenka na Peugeotu 205 GTI. Až třetí místo obsadil David Patera na Citroenu Visa GTI.
H 2000
Nejlepším časem ze všech historických tříd zvítězil domácí Ivo Král na VW Golf GTI, před svým dablérem Janem Heřmánkem. Třetí místo patřilo Janu Šipkovi na Fiatu 124 Abarth. Premiéra se nevydařila Edovi Paterovi, když těsně před startem první jízdy zkolaboval motor jeho nového přístroje pro tuto třídu Peugeotu 205 GTI.
H +2000
Všeněmecký charakter třídy narušuje Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS a Andrea Zemanová na Lancii Delta, ti však do bojů o přední umístění nezasáhli. Poprvé s Audi 200 Quattro zvítězil Václav Roll. Poslední z úspěšných letošních premiérově startujících Martin Švarc skončil na BMW 635 druhý i vinou sražení retardéru, potrestaného penalizací. Třetí skončil občasně hostující rutinér a mistr čisté stopy Josef Stočes, tentokrát na Mercedesu 190 2.3 16V. Na Porsche 944 svým startem znalce závodní historie potěšil Zdeněk Halada.
Po velmi úspěšném závodě v Berouně, teď závodníky i diváky čeká delší přestávka, po které se závodníci sjedou do malebného Bečova nad Teplou, kde vedle gotického hradu a barokního zámku s relikviářem sv. Maura budou moci návštěvníci 13. a 14. srpna obdivovat i závodníky Českého mistrovství ZAV a jejich stroje. Všichni ukáznění diváci a fandové rychlých strojů jsou srdečně zváni.
Jarda Malík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










