Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vydařený Edda Cup do vrchu

Letošní seriál amatérských závodů do vrchu Edda Cup začal až koncem května a do minulého víkendu byly odjety závody ve Kdyni, Radotíně, slovenské Babě, mosteckém polygonu, Telnici, Benecku, Jemníkách a naposledy na Točnou. Seriál ukončí závod na mosteckém autodromu v neděli 18. října.

Vzhledem k termínové kolizi s jinými podniky jsme se dostali až na nedělní závod, který se jel od křižovatky silnic Komořany – Zbraslav na Točnou. Jak sobotního, tak i nedělního závodu se zúčastnilo na osm desítek jezdců. Bohužel v neděli například neviděli Miroslava Janotu s rychlým Opelem Kadet nebo Pavla Maiera s krásným Fordem Escort. Naopak přijel Vojtěch Štajf se soutěžním VW Polo R5.

Mokrý povrch v kombinaci s nižší teplotou vzduchu více vyhovoval soutěžnímu vozu Vojtěcha Štajfa, což potvrdily jeho absolutně nejrychlejší časy v obou tréninkových rozjížďkách. Naproti tomu obě závodní jízdy se uskutečnily již na vyschlé trati, kde se naplno uplatnil výrazně vyšší výkon motorů konkurenčních vrchařských speciálů v kategorii E+2000. Přesto se Vojtěch Štajf dokázal s přehledem udržet na celkovém druhém místě za vítězným vozem s časovým odstupem pouhých 4,42 sekundy sečteným za obě závodní jízdy.

„Byla to pro mě velmi zajímavá zkušenost, která ukázala, jak aktuální povrch trati dokáže na kopcích rychle zamíchat s celkovými výsledky. Věděli jsme, že chladná a mokrá trať nám bude více nahrávat a bude eliminovat grip speciálních vrchařských pneumatik v kombinaci s téměř dvojnásobným výkonem motorů těchto vozů v naší třídě. Proto jsme také při osychající trati zkusili přenastavit podvozek našeho Pola GTI R5 a nasadit i pneumatiky odlišné směsi. Na celkové vítězství to i přes tuto naši snahu sice nestačilo, ale já jsem s druhým místem spokojený. Mým cílem bylo především potěšit diváky okolo tratě a v servisní zóně se po čase setkat s lidmi, kteří tento seriál závodů do vrchu kvalitně připravují po dlouhá léta,“ řekl v cíli spokojený Vojtěch Štajf.

V sobotu byl nejrychlejší Lukáš Kubíček s Mitsubishi lancer (N-2000) o více než dvě sekundy v obou jízdách před Tomášem Koškem (E nad 2000), třetí skončil Jan Reiss, který se Škodou 130 RS nejede v historikách, ale vzhledem k úpravám svého vozu ve třídě E do 1600.
V neděli projel trať nejrychleji Tomáš Košek, který se oproti sobotě zlepšil takřka o sedm sekund. Druhá příčka patřila Vojtěchu Štajfovi a třetí skončil Lukáš Kubíček.
Mezi jezdci se už mnoho let pravidelně objevují synové slavných otců jako například Josef Srnský jr se Škodou 130 LR nebo Viktor Doležal s BMW 320. V poslední době se objevuje i Hana Lhotská – Vaňková, kterou si pamětníci pamatují jako Miss motorismu ze závodů Ford Fiesta Cupu apod.

Jak jsme se mohli přesvědčit, Edda Cup dokáže uspořádat prakticky několik nadšenců, jako jsou promotér Edda Patera, který kromě organizování stále ještě závodí s VW Scirocco. Jeho nejbližšími pomocníky jsou Jaroslav Malík a Mirek Pažout. Po trati se pohybují vyškolení traťoví komisaři…Pomocník startéra Patrik Srnský stačil ještě v sobotu se svojí partnerkou Radkou Novotnou obsadit třetí místo v Jilemnickém tanečním poháru. Nedělní závod měl rychlý spád, start mohl být dokonce posunut už na dvanáctou hodinu a před třetí hodinou byl konec.




JL 5.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar